![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Midistørrelse 8682 Nitro Intimidator |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2008 kl. 15:00 |
|
Hvad giver man til maskinstationen, der har alt ?. Eller næsten alt... eller i hvert fald en del. Svar: En firma- og servicebil til forefaldende service- og transportopgaver og til at hente basser nede hos bageren i, naturligvis.
Og når det endelig skulle være, så kunne det jo ligeså godt være noget højpotent nitro-halløj, sådan at det kan gå lidt tjept. Tid er jo penge.
Billeder af køretøjet kan ses her (når Brickshelf engang godkender dem).
Køretøjet kom til verden i denne weekend, i en pause midt i traktor- og især mejetærskerbyggeriet, og der skal måske laves lidt småændringer hist og her med tiden. Blandt andet måtte ladet vist gerne være lidt længere. Der er mulighed for at forlænge bagenden 2L, hvis det skulle være.
Da der hverken er Technic-motor eller andet roterende/bevægeligt halløj (udover hjulene og styretøjet og bagklappen, der kan åbnes), så varede det ikke så voldsomt længe at flikke sådan et køretøj sammen af de forhåndenværende materialer.
Styring sker via rotorblinket på taget. Den hængslede bagklap/dør har (som det kan ses) en simpel låsefunktion. Det meste af køretøjet er ren liftarmsfræs, og den er særdeles solid.
Nåmmen, I gætter nok aldrig hvad forbilledet mon kunne være ? Er den ikke nuttet ?
All grå dele er nygrå. Totalvægten blev 460 gram.
|
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Edit: Ups, jeg glemte at sætte udstødningsrørene på, inden billederne blev taget De kommer med i næste omgang, ved en evt. revision (ladet skal som nævnt nok forlænges lidt).
Edit: Så kan billederne allerede ses. Det gik da med nitro-fart denne gang. |
||
![]() |
||
Ina.Nilsson ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
|
Super sej dyt...Den måtte da godt holde her på gården i min størrelse...
![]() |
||
Ina Hjorth Nilsson
|
||
![]() |
||
|
Så blev ladet på min midi-size-8682 forlænget de 2L, der var mulighed for - og jeg huskede at sætte udstødningsrørene på denne gang. På denne måde kom den måske derved til at ligne forbilledet en anelse bedre.
Foran blev kængurofangeren gjort lidt bredere, hvilket gav plads til et par projektører.
Nu kan Dieselund Maskinstation vist kun være tilfredse Engang skal jeg også have lavet en mini-udgave af 8649. Den kan så være Brian-blærebil for mekanikeren på Dieselund Maskinstation. (Edit. Den kan ses her).
Totalvægten blev nu 476 gram. |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3741 |
|
Det er en ganske fin bil, men hvordan er det helt præcist du har lavet den Carsten? Har du fulgt vejledningen og "pimpet" den bagefter eller er det noget du har bygget helt fra grunden af med LEGO-modellen i tankerne?
Jeg har ikke selv sættet, så jeg er lidt nysgerrig. PS. Kan du vikelig holde dig fra at lægge en rigtig Technic-motor i? |
||
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
|
Hehe, nåmmen hvis stadig ingen har opdaget at det er en MOC, så er illusionen lykkedes
Det er nemlig en miniudgave, som stort set kun har motoren og farverne tilfælles med forbilledet. Den er smallere, kortere og lavere end 8682, opbygningen er i sagens natur helt anderledes, og hjulene er 41896 istedet for 44772. Det er derfor at de ikke er sorte. Modellen har med andre ord ikke meget med den originale 8682 at gøre.
Det kriblede en lille smule i fingrene, men da modellen jo volumenmæssigt kun er cirka halvt så stor som 8682, så kniber det gevaldigt med pladsen. Og da den jo er lavet til at matche Technic traktorernes skala, så ville en motor, som endda er større end traktorernes (en V6 eller V8) være helt ude af proportioner i en så lille bil. Så den må desværre nøjes med den klump plastic, der ligner en motor. Desuden er der derved også bedre plads til ladet, når der ikke skal være differentiale. På originalen ville der muligvis være plads til noget motormekanik - men da den hverken passer til traktorerne (1:20) eller Technic bilerne (1:10), så blev den aldrig bygget (til gengæld er den et herligt stykke "slagtekvæg"). |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3741 |
|
Det var da utroligt. Det havde jeg slet ikke lagt mærke til, og jeg studerede ellers billederne for at finde indikationer på at det skulle være en ren MOC!
Godt skuldret med den lille illusion. Det kunne være sjovt at se den ved siden af LEGO's version (Hint, hint) ![]() |
||
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
|
Si66 har her begået en Monster-truck på basis af Nitro Intimidator (iøvrigt glimrende idé Det er jo godtnok ikke min egen model, men den kan måske give en idé om størrelsesforskellen på den originale 8682 og min "krympede dværgmodel"
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg ![]() Panel ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
|
Det gør ikke noget at din model er mindre, det fårfaktisk bare "moor-klodsen" til at se større ud
![]() ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |