![]() |
Genveje: Forside Månedens billede Kalender Danmarkskortet Medlemsfordele Download Chat |
8284-varianter |
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | |||
René.Hoffmann
Liftarm
Medlem siden: 24-Januar-2004 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 4167 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:25 |
||
|
Geometrien set fra siden (specielt omkring døren og bagruden) er imponerende godt ramt!! |
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Land: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Beskeder: 4780 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 01-August-2009 kl. 21:31 |
||
|
Så blev det tid til endnu en variation over et tema. Her i de sene nattetimer på min nattevagt kunne der lige blive tid til at uploade billeder af denne nye model. Denne gang drejer det sig om en Steyr 8170 Turbo - som dog endnu ikke er en "rigtig" Steyr, før den har fået sine Steyr-decals
De Steyr-decals, som jeg havde tegnet og fået printet ud, var desværre en kende for store, så traktoren må vente lidt endnu med at få sin sande identitet. Alligevel er den fuldt ud klar til at blive sat i drift ved Dieselund Maskinstation, hvor der nok skal være en opgave eller to til den.
De hvidmalede baghjul er lånt fra min Renault TZ traktor. Jeg må hurtigst muligt se at få malet nogle flere fælge, så der også er nogle til min nye Lamborghini-traktor, som der kommer billeder af snart. Funktionaliteten er den samme som på de øvrige traktorer efter "8284-opskrift", så eneste ekstra feature i denne omgang er vel, at motorhjelmen kan åbnes.
Forbilledet er fra midten af 1980'erne og er Made in Austria.
Forbilledets østrigske herkomst kunne man måske have gættet sig til, ud fra førerens nydelige tyrolerhat Om han også er iført Lederhosen og har Sauerkraut mit Bratwürsten eller Sauerkraut mit geräucherten Gänsebrustwürfel und Riesling med som madpakke er dog lidt vanskeligt at bedømme ud fra billedet.
Alle grå dele er nygrå. Vægten blev 830 gram.
|
|||
|
Gårdmand Thomsen
MOC = metode til at konstatere en kronisk mangel på LEGO-dimsedutter i sin samling Neil Armstrong om liftarms: "That's one small step for man but one giant LEGO for mankind" |
|||
![]() |
|||
Rasmus.Damgaard
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Land: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Beskeder: 1446 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 07-August-2009 kl. 09:47 |
||
|
Ligesom dine andre maskiner Carsten, super flot.
![]() Også har jeg lige et spørgsmål, hvornår løber du tør for traktorer at bygge?
|
|||
|
Rasmus Grøhn Damgaard
LEGO is not a hobby, it's a lifestyle! www.thebrickpit.dk: <a href="http://www.thebrickpit.dk">[IMG]http://farm9.staticflickr.com/8082/8373351893_0d536acd7d_m.jpg" border |
|||
![]() |
|||
S.Eisenhardt
Tagsten
Medlem siden: 10-November-2006 Land: Greenland Region: Grønland Status: Offline Beskeder: 412 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 07-August-2009 kl. 09:52 |
||
|
Han har en bog med fotos af 500 traktorer,såååå |
|||
|
NXT er LEGOs svar på opfindelsen af hjulet.
NXT-G er deres svar på opfindelsen af ilden |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Land: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Beskeder: 4780 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 07-August-2009 kl. 19:08 |
||
|
Der kommer jo nye modeller fra de forskellige traktorfabrikker med jævne mellemrum. Og så har traktoren jo en næsten 100-årig historie, som man kan dykke ned i, hvis man en gang imellem har lyst til at dyrke lidt Old School traktorbyggeri
Og den sidstnævnte kategori af traktorer kan man især finde i den ovennævnte (og meget inspirerende) bog. Den har ad et par omgange kunnet købes i Føtex for 79.95 kr. |
|||
|
Gårdmand Thomsen
MOC = metode til at konstatere en kronisk mangel på LEGO-dimsedutter i sin samling Neil Armstrong om liftarms: "That's one small step for man but one giant LEGO for mankind" |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Liftarm
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 07-August-2009 kl. 19:34 |
||
|
Nåmmen, i ugens løb er der tilgået endnu en traktor til Dieselund Maskinstation's noget brogede maskinpark - som dermed blot blev endnu mere broget
Denne gang blev det en traktor, som ikke tilhører det allerdyreste segment af traktormarkedet - selvom navnet ellers kunne antyde noget andet - nemlig en Lamborghini Premium fra 850 - 1050 serien, nærmere bestemt en 950'er.
Jeg er ikke alt-for-tilfreds med modellen, så måske undergår den en plastisk (!) skønhedsoperation en skønne dag. Jeg havde fået decals printet ud allerede inden modellen var færdig - med det resultat at de viste sig at være lidt for store. Så indtil jeg får printet nye decals ud, så må modellen desværre undvære.
Forbilledet er denne Lamborghini Premium 950:
"Lillebror" Premium 850 ligner til forveksling.
Modsat af hvad man ellers skulle tro, så er Lamborghini-traktorerne ikke traktorverdenens svar på sportsvogne. Denne del af traktormarkedet tager blandt andet JCB sig af, som omtalt her.
Lamborghini fremstillede faktisk traktorer længe inden direktøren fik den idé, at de også skulle fremstille sportsvogne, som et modsvar til Ferrari. Konceptet blev dog lidt det samme, med centralmotor og baghjulstræk, og med maximum motor i minimum bil. Men det er jo en helt anden historie...
Som der også gælder for mange andre traktormærker, så er Lamborghini idag en del af en større koncern, SAME Deutz-Fahr. Og udover Lamborghini traktorer fremstiller koncernen også SAME, Deutz-Fahr og Hürlimann traktorer - og traktor-modellerne af disse fabrikater har til tider en påfaldende lighed nu om dage
Alle grå dele er nygrå. Vægten blev 825 gram.
|
|||
|
Gårdmand Thomsen
|||
![]() |
|||
C.Maglekær
Tagsten
Medlem siden: 20-Juni-2007 Land: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Beskeder: 654 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 14-August-2009 kl. 10:10 |
||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Liftarm
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 11:51 |
||
Det en redskabsbærer - som der også står at læse i dit link Den kunne da være sjov at bygge som Technic-model engang, måske med Power Functions - og radiostyret. |
|||
|
Gårdmand Thomsen
|||
![]() |
|||
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |