Byggepladen Websted Genveje:
Forside
Månedens billede
Kalender
Danmarkskortet
Medlemsfordele
Download
Chat
Forum Start Forum Start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: 8284-varianter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8284-varianter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
René.Hoffmann Se Drop Down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 24-Januar-2004
Land: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Beskeder: 4165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:25

Geometrien set fra siden (specielt omkring døren og bagruden) er imponerende godt ramt!!

René Hoffmann
LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Thomsen Se Drop Down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: Vendsyssel
Beskeder: 4779
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 21:31

Så blev det tid til endnu en variation over et tema.

Her i de sene nattetimer på min nattevagt kunne der lige blive tid til at uploade billeder af denne nye model.

Denne gang drejer det sig om en Steyr 8170 Turbo - som dog endnu ikke er en "rigtig" Steyr, før den har fået sine Steyr-decals

De Steyr-decals, som jeg havde tegnet og fået printet ud, var desværre en kende for store, så traktoren må vente lidt endnu med at få sin sande identitet.

Alligevel er den fuldt ud klar til at blive sat i drift ved Dieselund Maskinstation, hvor der nok skal være en opgave eller to til den.

De hvidmalede baghjul er lånt fra min Renault TZ traktor. Jeg må hurtigst muligt se at få malet nogle flere fælge, så der også er nogle til min nye Lamborghini-traktor, som der kommer billeder af snart.

Funktionaliteten er den samme som på de øvrige traktorer efter "8284-opskrift", så eneste ekstra feature i denne omgang er vel, at motorhjelmen kan åbnes.

Forbilledet er fra midten af 1980'erne og er Made in Austria.

Forbilledets østrigske herkomst kunne man måske have gættet sig til, ud fra førerens nydelige tyrolerhat  .

Om han også er iført Lederhosen og har Sauerkraut mit Bratwürsten eller Sauerkraut mit geräucherten Gänsebrustwürfel und Riesling med som madpakke er dog lidt vanskeligt at bedømme ud fra billedet.

Alle grå dele er nygrå.

Vægten blev 830 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Gårdmand Thomsen

MOC = metode til at konstatere en kronisk mangel på LEGO-dimsedutter i sin samling

Neil Armstrong om liftarms: "That's one small step for man but one giant LEGO for mankind"
Til top
Rasmus.Damgaard Se Drop Down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Region: Vestjylland
Beskeder: 1446
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 09:47
Ligesom dine andre maskiner Carsten, super flot. Også har jeg lige et spørgsmål, hvornår løber du tør for traktorer at bygge?
Rasmus Grøhn Damgaard
LEGO is not a hobby, it's a lifestyle!

www.thebrickpit.dk:
<a href="http://www.thebrickpit.dk">[IMG]http://farm9.staticflickr.com/8082/8373351893_0d536acd7d_m.jpg" border
Til top
S.Eisenhardt Se Drop Down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-November-2006
Land: Greenland
Region: Grønland
Beskeder: 412
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.Eisenhardt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 09:52

Citat: Rasmus.Damgaard

Ligesom dine andre maskiner Carsten, super flot. Også har jeg lige et spørgsmål, hvornår løber du tør for traktorer at bygge?

Han har en bog med fotos af 500 traktorer,såååå

NXT er LEGOs svar på opfindelsen af hjulet.
NXT-G er deres svar på opfindelsen af ilden
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:08

Også har jeg lige et spørgsmål, hvornår løber du tør for traktorer at bygge?

Der kommer jo nye modeller fra de forskellige traktorfabrikker med jævne mellemrum. Og så har traktoren jo en næsten 100-årig historie, som man kan dykke ned i, hvis man en gang imellem har lyst til at dyrke lidt Old School traktorbyggeri  .

Citat: S.Eisenhardt

Han har en bog med fotos af 500 traktorer,såååå

Og den sidstnævnte kategori af traktorer kan man især finde i den ovennævnte (og meget inspirerende) bog.

Den har ad et par omgange kunnet købes i Føtex for 79.95 kr.

Gårdmand Thomsen

MOC = metode til at konstatere en kronisk mangel på LEGO-dimsedutter i sin samling

Neil Armstrong om liftarms: "That's one small step for man but one giant LEGO for mankind"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:34

Nåmmen, i ugens løb er der tilgået endnu en traktor til Dieselund Maskinstation's noget brogede maskinpark - som dermed blot blev endnu mere broget  .

Denne gang blev det en traktor, som ikke tilhører det allerdyreste segment af traktormarkedet - selvom navnet ellers kunne antyde noget andet - nemlig en Lamborghini Premium fra 850 - 1050 serien, nærmere bestemt en 950'er.

Jeg er ikke alt-for-tilfreds med modellen, så måske undergår den en plastisk (!) skønhedsoperation en skønne dag.

Jeg havde fået decals printet ud allerede inden modellen var færdig - med det resultat at de viste sig at være lidt for store. Så indtil jeg får printet nye decals ud, så må modellen desværre undvære.

Forbilledet er denne Lamborghini Premium 950:

"Lillebror" Premium 850 ligner til forveksling.

Modsat af hvad man ellers skulle tro, så er Lamborghini-traktorerne ikke traktorverdenens svar på sportsvogne.

Denne del af traktormarkedet tager blandt andet JCB sig af, som omtalt her.

Lamborghini fremstillede faktisk traktorer længe inden direktøren fik den idé, at de også skulle fremstille sportsvogne, som et modsvar til Ferrari.

Konceptet blev dog lidt det samme, med centralmotor og baghjulstræk, og med maximum motor i minimum bil.

Men det er jo en helt anden historie...

Som der også gælder for mange andre traktormærker, så er Lamborghini idag en del af en større koncern, SAME Deutz-Fahr. Og udover Lamborghini traktorer fremstiller koncernen også SAME, Deutz-Fahr og Hürlimann traktorer - og traktor-modellerne af disse fabrikater har til tider en påfaldende lighed nu om dage

Alle grå dele er nygrå.

Vægten blev 825 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Gårdmand Thomsen

Til top
C.Maglekær Se Drop Down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Vestsjælland
Beskeder: 653
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 10:10

Hey Carsten. Denne her så jeg på vej til arbejde, lidt udenfor Slagelse.

Hvad er for en fætter?

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 11:51
Citat: C.Maglekær

Hey Carsten. Denne her så jeg på vej til arbejde, lidt udenfor Slagelse.

Hvad er for en fætter?

Det en redskabsbærer - som der også står at læse i dit link  .

Den kunne da være sjov at bygge som Technic-model engang, måske med Power Functions - og radiostyret.

Gårdmand Thomsen

Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.68
Copyright ©2001-2010 Web Wiz

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.