Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Østerlars Rundkirke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Østerlars Rundkirke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (7) Tak(7)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Østerlars Rundkirke
    Sendt: 18-November-2017 kl. 10:29
Siden jeg var på ferie på Bornholm sidste år, har jeg haft lyst til at bygge en LEGO model af Østerlars Rundkirke. Østerlars Rundkirke er den største af Bornholms fire rundkirker. Kirken blev bygget omkring år 1160. I sommers fik jeg bygget LEGO modellen af kirken. Her er resultatet:







Min mor foreslog mig at sætte nogle sjove tekster på nogle af gravstenene:



 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 10:35
Super flot, Lasse. Virkelig fin byggestil.
- og så er det også bare de sjoveste gravsten :-)

Helgi
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 719
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 10:45
Total griner kirkegård
Og gennemført kirke
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
Jørgen.Johansen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2010
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 48
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 11:14
Super flot kirke
Og kanon humor med de gravsten
Til top
Martin.Jespersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-August-2017
Sted: Herlev
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Jespersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 12:23
Super flot byg, og ja, rigtig god humor... bare wow!
Martin Jespersen
Til top
Christian.S.Albeck Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Juni-2017
Sted: Vejen
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 259
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.S.Albeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 12:30
Flot byggeri.
Christian Albeck
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 13:01
Super flot byggeri, det er næsten som om at være der selv.Smile

Til top
Per.S.Olsen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-November-2015
Sted: Haderslev
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 281
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.S.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 15:34
Tommel op
Per S. Olsen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 17:12
Også roser herfra....
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 17:30
Ser godt ud Lasse og god ide med gravstenene. Specielt Monorail gravstenen giver et smil på læben:-)
Søren Johansen
Til top
Nikolai.O.M.Nissen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 07-Juni-2017
Sted: Herning
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 403
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolai.O.M.Nissen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 19:08
Elsker modellen! 
Kreativt med den kirkegård :-)
Nikolai Nissen
Min flickr profil

Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 23:16
Flot Thumbs Up Fedt at se Wedge, Plate 3 x 12 i brug til taget – 10° må være det spidseste man kan opnå.

Skulle jeg ønske noget, kunne det være lidt ukrudt hist og her langs med murerne og gravstederne, for at gøre det lidt mere naturligt – knap så klinisk.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 08:37
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:



Skulle jeg ønske noget, kunne det være lidt ukrudt hist og her langs med murerne og gravstederne, for at gøre det lidt mere naturligt – knap så klinisk.


Så ville man jo ikke kunne se at det var en Lasse model.

Flot byggeri, med gennemtænkte byggeteknikker. Gravstenene er bestemt en fed gimmick
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 09:07
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Skulle jeg ønske noget, kunne det være lidt ukrudt hist og her langs med murerne og gravstederne, for at gøre det lidt mere naturligt – knap så klinisk.

Jeg så intet ukrudt, da jeg besøgte kirken og kirkegården sidste år. Danske kirkegårde er ofte meget velholdte med lige firkantede hække og den slags.

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 18:14
Byggeret er nydeligt, men ikke sindsoprivende spændende - til gengæld så er gravstenene rigtig godt fundet på!
Jeppe Schmidt
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 18:45
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Skulle jeg ønske noget, kunne det være lidt ukrudt hist og her langs med murerne og gravstederne, for at gøre det lidt mere naturligt – knap så klinisk.

Jeg så intet ukrudt, da jeg besøgte kirken og kirkegården sidste år. Danske kirkegårde er ofte meget velholdte med lige firkantede hække og den slags.

LOL Ukrudt var bare et enkelt eksempel på hvordan et udendørsområde kommer til at se lidt mindre sterilt ud. De små uregelmæssigheder i et maleri fortæller ofte deres egen lille histore. Det er selvfølgelig op til dig hvilket udtryk du sigter efter Smile jeg ville blot give min feedback. Resten er virkelig flot og gennemført, men flot kan desværre også virke kedeligt, hvis det ikke får lidt modspil. Mange fotogene mennesker har typisk noget ved deres ansigt, som bryder med symmetrien. Det samme med et velfungerende logo, at det ikke er 100% symmetisk.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 20:02
fedt byggeri Lasse.
elsker dine gravsten
Anders Dimitri Massigeh
Til top
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 09:30
"Belville 1994 - 2008"

Der mangler en minifigur af min søster, der græder snot over, at vi nu har Friends. Det må jeg kunne gøre noget ved...

Udover det så er kirken for fed. Jeg kan også se, at du har fundet noget at bruge alle de hvide hængsler til, som vi fik på Legoworld. Mine ligger stadigvæk uberørte hen.
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
Jørgen.Tietze Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-April-2017
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Tietze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 10:46
Fedt og ja det er sjovt med de døde produktlinjer ;-)


Jørgen Tietze
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 19:37
hvad er der med dig og de skide kirker ?? de ser godt ud, 
det gør de. og ret imponerende, er det forbi nogle af dem har en interessant arkitektur at det er udfordring, og er grunden til du gør det ???

Gravstenene er absolut geniale. 

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-November-2017 kl. 19:40
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.176 sekunder.