Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Dobbelthus fra 50'erne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dobbelthus fra 50'erne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dobbelthus fra 50'erne
    Sendt: 12-November-2017 kl. 14:51
Hej,

Min gode ven spurgte mig om jeg kunne designe en legomodel af hans hus, som hans søn kunne bygge. Og det ville jeg naturligvis gerne hjælpe med.

De bor i et halvt dobbelthus fra 50'erne i Bagsværd og jeg valgte kun at bygge den ene halvdel af huset og så bruge et spejl når modellen skal udstilles. Jeg synes faktisk det fungerer ret godt


Jeg lavede naturligvis også en minifig udgaven af hele familien


Huset har fuldt interiør, men bortset fra køkkenet får de selv lov til at bygge møblerne




Jeg byggede modellen færdig og tog derefter murværket, vinduer, døre samt dele af terrassen, flisegangen og tagpladerne af igen så sønnen kunne "bygge" huset. Det havde været for komplekst og tidskrævende at bygge (og dokumentere) det hele forfra. Førstesalen og de indvendige vægge var rent "tv-køkken" som jeg hev op fra en skuffe færdiglavet da det skulle bruges.



Et par billeder af det virkelige hus



Alle billeder kan ses i dette Flickr album

Hvad siger I til det? Modtagerne blev i hvert fald meget begejstrede :-)

Esben

Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 15:34
Riktig flot Esben, men gode detaljer...du har alltid en høy standard på dine mocs Smile
Morten Dalermoen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 16:25
Super flot. Smart med spejlet – man lægger ikke sådan mærke til det. Jeg studsede lige over din kældernedgang – fikst at hæve henholdsvist grunden og huset en klods, så illusionen om dybde kan skabes med 1x2x2 vinduer.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 16:45
Som både Morten og Ulrik siger, dæleme flot med gode løsninger!!

Jeg har dog et enkelt 'lille' kritikpunkt, og du skal sikkert bare springe op og falde ned på det, men sandkassen er for pæn......... Lidt uro i overfladen havde gjort det for mig!

Som sædvanlig, flot MOC! Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 19:56
Imponerende flot og vellignende
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Hans-Christian Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 05-Januar-2014
Sted: Faaborg
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 78
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans-Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 20:57
Genialt med spejlet - jeg troede også først du havde bygget hele dobbelthuset! Og fedt hus i øvrigt.
Byg og hyg!
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 09:17
Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:


Jeg har dog et enkelt 'lille' kritikpunkt, og du skal sikkert bare springe op og falde ned på det, men sandkassen er for pæn......... Lidt uro i overfladen havde gjort det for mig!Thumbs Up

De havde lige glattet sandkassen ud og ryddet op da jeg tog billeder

Tak for kommentarerne. Og Ulrik, hvis nogen skulle bemærke detaljen ved kældertrappen, så var det dig

Esben
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 11:29
Rigtig flot bygget!
:-)
Helgi
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 12:18
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

Og Ulrik, hvis nogen skulle bemærke detaljen ved kældertrappen, så var det dig

Esben
LOL der er jo mange interessante detaljer og løsninger, så nu var det lige det der endte som en kommentar. Mit blik fænges også altid af tag lavet med vinklet plate/tile – der er sikkert en masse rutine og virksomme løsninger indvolveret når man har gjort det mange gange.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 21:57

Suverænt som altid! Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Jørgen.Tietze Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-April-2017
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Tietze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 00:18
Lækkert hus, inspirerende!
Jørgen Tietze
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 18:25
Det ligner som sædvanligt virkelighedens forbillede til perfektion.

Må dog lige tilføje, at jeg synes de kjøwenhaunere er mærkelige - ingen her i Jylland har håndklædetørreren placeret i stuen under fjernsynet. Tsk. LOL
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator


"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 19:16
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Det ligner som sædvanligt virkelighedens forbillede til perfektion.

Må dog lige tilføje, at jeg synes de kjøwenhaunere er mærkelige - ingen her i Jylland har håndklædetørreren placeret i stuen under fjernsynet. Tsk. LOL

Ha ha... det skal forestille en avisholder de har hængende under et mørkt billede med sort ramme. Så tossede er vi kjævenhaunere trods alt ikke... og min kammerat er i øvrigt fra Sønderjylland :-)
Esben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.