Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Væksten er væk: Lego i stor fyringsrunde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Væksten er væk: Lego i stor fyringsrunde

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
John.Thomsen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 622
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 20:07
Min pointe med at LEGO's største problem, er deres kvalitet, er at jeg mener brugt markedet stiger. Kan I forstille jer at andre ting I købte holdt i 30 år?
John Scheel Thomsen
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 07:27
Deres kvalitet har ikke den store betydning for produktionspris. Det tror jeg ikke rigtigt.
Plastick koster ingenting at producere op imod salgspriser for LEGO.

Der må være for ganske få kroner produktion i en æske.

Det må være markedsføring, små ekslusive sæt, udvikling og licenser der koster penge.

Jeg tror ikke legoentusiaster skæpper meget i kassen i direkte indtægter. Altså set i det store hele. Det er masserne der tæller. Dertil er mængden af entusiaster for lille. Derimod er vi relativt billige reklamesøjler der lægger en del penge i kassen 😜.

Når jeg ud fra min nørd betragtning kigger på produkterne er LEGO på vej derhen hvor de engang var da det ikke gik. Bortset fra de også har fat i piger nu.


Til top
Jørgen.Tietze Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-April-2017
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Tietze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 12:49
Citat: John.Thomsen John.Thomsen skrev:

Min pointe med at LEGO's største problem, er deres kvalitet, er at jeg mener brugt markedet stiger. Kan I forstille jer at andre ting I købte holdt i 30 år?

At produktet holder 30 år gør blot at en masse voksne også har interesse og køber både til sig selv og deres børn.
Jørgen Tietze
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-September-2017 kl. 22:36
Citat: BrianAbildgaard BrianAbildgaard skrev:

Jeg tror ikke legoentusiaster skæpper meget i kassen i direkte indtægter. Altså set i det store hele. Det er masserne der tæller. Dertil er mængden af entusiaster for lille.


Der tror jeg, du tager fejl...

Da vi holdt vores allerførste Klodsfest i Frederiksværk for snart mange år siden (tror, vi var omkring 20) - der kom Jake McKee fra Billund og besøgte os og holdt en slags mini Q&A... Vi var meget benovede... Jake var ansat til at finde ud af, hvad "de der voksne LEGO-fans var for nogen"...

Dengang ESTIMEREDE LEGO, at salget til voksne fans var under 1% af deres samlede salg... Jake kom selv fra AFOL-miljøet og så det som sin mission at bevise, at de tog fejl...

Idag er salget til voksne LEGO-fans mangedoblet... Mit eget skud er, at det er måske 10-15 procent af deres salg, som går til voksne...

Se bare på antallet af diverse UCS-sæt, Exclusives, Limited Editions og hvad har vi... Dengang var der INTET, der var målrettet voksne...

Det begyndte først rigtigt at gå op for dem, da de så hvilke antal, Star Wars sæt solgte i... Der kunne de godt regne ud, at det var ikke kun børn, der købte de sæt...

Det blev også for alvor bevist, da regnedrengene hos LEGO mente, at et sæt til 3.000 kroner ikke kunne sælges... Det første sæt i den størrelse, 10030 - Imperial Star Destroyer solgte 90.000 eksemplarer!

Jeg tror, at voksne LEGO-fans er BIG BUSINESS - og en af de store grunde til, at det er gået så godt for LEGO de sidste mange år (hvis man ser bort fra fyringer som nu for at trimme organisationen)...

Citat: BrianAbildgaard BrianAbildgaard skrev:


Derimod er vi relativt billige reklamesøjler der lægger en del penge i kassen 😜.


Og en stor del af LEGO's succes de sidste 10-12 år kommer netop fra os... Vores udstillinger har været med til at gøre det mere legitimt at være voksen og bygge med LEGO... Så det kan godt være, at ting som f.eks LEGO World er en nul-løsning for LEGO, men i afledt salg og interesse - så kommer udstillinger som den mangefold tilbage...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Kristina.W Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-December-2015
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristina.W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 12:14
Gad vide hvor meget (de forbandede) LEGO-kopier spiller ind i fht. faldet i væksten? (Lepin, osv.)
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.