Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Mini Danmarkskort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini Danmarkskort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mini Danmarkskort
    Sendt: 20-August-2017 kl. 15:22
Til mit næste projekt en borg, ville jeg lave kort som min borgfyste kan bruge till at planlægge det næste træk i hans krig, og jeg tænke hvor sjovt kunne det ikke være hvis det blev Danmark, så her er mit rasultat af et lille Danmarks kort. Nogle ting er måske lidt upræcise men det svare meget til at man ikke har haft alle de tekniske midler som man har i dag til at måle og optegne kort. Håber i kan lid det, Hilsen Rune
PS borgen er lang fra færdig endnu, så det går nok noget tid før jeg viser den.

“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Kim.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-December-2005
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:19
Er helt med på at Bornholm bør ligge tættere på resten af landet (bye bye Fyn) LOL  

Ellers et fint kort Smile
"By the POWER of LEGO!"
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 17:00
Fedt at se et kort med slope SNOT Thumbs Up Det er ellers mest i (stud-up) pixel-stil, eller med wedge plates man ser. Jeg synes kortet ser helt fint ud – det kan måske endda blive en knop eller to mindre. Der er noget højdeforskel på dine SNOTede cheese slopes i forhold til resten – i en større sammenhæng vil det sikkert være ligegyldigt Smile


Redigeret af Ulrik.Hansen - 20-August-2017 kl. 17:01
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 17:33
Flot!

Kan det med højdeforskellen ikke klares med knopper/tiles under ostene?

Jeg er ikke helt imponeret over korttegnerens præcision, men det ér nu en detalje.
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 19:58
Jeg synes det ser rigtig fint ud!!

Vedr. højdeforskellen, kunne du måske vælge at lægge alle klodserne ned, så hele kortet bliver fladt...... bare et forslag, men som Ulrik nævner, er det ikke sikkert det betyder så meget når det er sammen med resten af borgen.

Angående korttegnerens evner, så ved vi jo godt at det blev hugget en hæl og klippet en tå der i gamle tiders korttegning, men det ser da ud som om at 'Bornholm' god kan gøres om til Fyn, der er jo en del 'vand' både ved Lille og Storebælt..........

Stadigvæk et fint kort uanset! Smile
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 10:20
dengang var optegnelserne jo ikke så præcise så det passer nok meget godt Emoticons
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:40
Jeg mener at huske at der tit var sømonstre på de gamle kort LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 12:47
Danmark anno 1634
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Martin.Jespersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-August-2017
Sted: Herlev
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Jespersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 12:57
Hvis det skule have interesse kan gamle kort findes her: http://www.historicmapworks.com/Browse/antique.php?c=Europe&ctry=Denmark
Martin Jespersen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.