Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Teaser: Kbh Mikro i LEGO House
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Teaser: Kbh Mikro i LEGO House

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juli-2017 kl. 12:29
Det ser sørme godt ud. Clap
 
Jeg er enig med jer i at det enkle farvetema fungerer overraskende godt. Og ja det får helt karakter af arkitekters papmodeller.
 
Når nu du "desværre" går glip af anstrengelserne med at få farverne til at passe med virkeligheden, får du så ikke blod på tanden til at udvide det geografiske område lidt? Eller har du fået "nok" af København? 
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juli-2017 kl. 20:42

Jeg føler, at jeg gentager mig selv lidt - Ulrik ved det ihvertfald godt.... Men det her er en af mine all time favorit MOC's gennem tiden... Og det siger ikke så lidt - jeg har set mange tusind MOC's gennem tiden - og det her er verdensklasse... Clap

Og som jeg også har sagt før - man skal ikke undervurdere mikro-skala.....det er sværere end de fleste tror... Shocked

.....og så er jeg iøvrigt enig med de andre... Det fungerer overraskende godt med få farver (selvom din originale stadig er min favorit - specielt når man kender København som sin egen bukselomme)...
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 19:31
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Det ser sørme godt ud. Clap
 
Jeg er enig med jer i at det enkle farvetema fungerer overraskende godt. Og ja det får helt karakter af arkitekters papmodeller.
 
Når nu du "desværre" går glip af anstrengelserne med at få farverne til at passe med virkeligheden, får du så ikke blod på tanden til at udvide det geografiske område lidt? Eller har du fået "nok" af København? 
Tak. Det kunne da være fedt at udvidde – jeg har været i gang med opmålinger og projektering af 3x3 meter til Købenahavns Kommune. Det vil altid være for lidt uanset hvor meget den udvides, så det har jeg også med i mine overvejelser. Udover brødarbejdet at kopiere/rafinere det eksisterende design/udsnit, er jeg nok mere interesseret i et nyt byudsnit, så det ville kunne appellere lidt bredere rent publikummæssigt. Det tager jo desværre langt tid og energi (nogle af udfordringerne er næsten til at blive sindsyg af), så jeg føler mig tvunget til at holde mig til ét, højest to projekter ad gangen. Derfor går jeg mest efter hvad der kan bringe mig fremad. Jeg har alligevel heller ikke ret meget plads hvor jeg pt bygger. LEGO House-modellen er første gang jeg bygger det hele i en samlet ramme, d.v.s. ikke-opdelt, hvilket er vejen frem, men sætter også en grænse for hvor stort jeg kan bygge.

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:


Jeg føler, at jeg gentager mig selv lidt - Ulrik ved det ihvertfald godt.... Men det her er en af mine all time favorit MOC's gennem tiden... Og det siger ikke så lidt - jeg har set mange tusind MOC's gennem tiden - og det her er verdensklasse... Clap

Og som jeg også har sagt før - man skal ikke undervurdere mikro-skala.....det er sværere end de fleste tror... Shocked

.....og så er jeg iøvrigt enig med de andre... Det fungerer overraskende godt med få farver (selvom din originale stadig er min favorit - specielt når man kender København som sin egen bukselomme)...
Fra bunden af min sjæl, tak, René Smile der findes jo så mange forskellige slags MOCs, så man har vel mindst en favorit i hver kategori indtil en ny dukker op Thumbs Up alene alle dem der er på Flickr... i mine favoritter på Flickr, samler jeg på dem som byggeteknisk inspirerer til det jeg gerne vil bygge.


Redigeret af Ulrik.Hansen - 20-Juli-2017 kl. 01:47
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5421
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 21:22
Det byggeri er seriøst godt, igen-igen!

Er det ikke snart på tide at LEGO får sendt den certificering afsted til dig, Ulrik? Om ikke andet en æres-een af slagsen

Redigeret af Dennis.Tomsen - 19-Juli-2017 kl. 21:23
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 01:44
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Det byggeri er seriøst godt, igen-igen!

Er det ikke snart på tide at LEGO får sendt den certificering afsted til dig, Ulrik? Om ikke andet en æres-een af slagsen
Orv, tak for tanken Big smile det program tager med stor sansynlighed ikke flere ind i sin nuværende form. Hvis det skulle blive muligt, ville jeg selvfølgelig være frisk Smile så ville der være et ordentligt grundlag for at skalere forretningen op.

Hvis man har en kunde på hånden, kan man også prøve at få lov til at lave jobbet via en eksisterende LCP. Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg overvejede da at sende en mail til ham englænderen sidst jeg så deres juleprojekt i en cirkulerende video. Der er da nogle forskellige LCP'ere i Europa at forsøge sig med.



Redigeret af Ulrik.Hansen - 20-Juli-2017 kl. 01:49
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 14:30
Hvor vildt! 

Også jeg har denne MOC øverst på min liste over "all time favorites". Og også jeg er fan af den nye farvekombination - mangler dog lige at se den ved selvsyn. Smile

SÅ fedt at den er med til at åbne ballet i LEGO House! Jeg var et smut forbi i fredags (ifbm. et interview til DR P4) og kunne se, at de er begyndt at stille MOCs op i "Keystone Gallery". Det bliver rigtig fedt! Glæder mig rigtig meget.

Klaus Algreen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 16:35
Citat: Klaus.Algreen Klaus.Algreen skrev:

Hvor vildt! 

Også jeg har denne MOC øverst på min liste over "all time favorites". Og også jeg er fan af den nye farvekombination - mangler dog lige at se den ved selvsyn. Smile

SÅ fedt at den er med til at åbne ballet i LEGO House! Jeg var et smut forbi i fredags (ifbm. et interview til DR P4) og kunne se, at de er begyndt at stille MOCs op i "Keystone Gallery". Det bliver rigtig fedt! Glæder mig rigtig meget.

Tak for de pæne ord – også til LEGO World Smile Det er en stor ære at have noget med til åbningen af LH. Det skulle gerne også bidrage til at udbrede min vinkel på mikrobyer LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 19:37
Hej Ulrik
Det er så fedt 👍
Elsker det mikro KBH du har lavet ig er vild med du opdatere den, nær man tænker på byfornyelse.
Og ja den hvide farve gir det en ny karakter af enkelthed der passer meget godt ind i det hvide hus det står i 👍

Så sejt
Anders Dimitri Massigeh
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 14:07
Mange tak Embarrassed i løbet af det sidste halve år har jeg et par gange tænkt at det burde være omvendt – først en hvid udgave, og derpå en i farver, men så blev det den anden vej rundt LOL

Modellen skulle gerne være helt på plads til 25. august.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 13:28
Super fedt at se modellen live i Lego House igår, stor respekt herfra, og virkelig gennemført Smile

Jeg må lige spørge, hvad betyder den røde klods? (beklager hvis du har forklaret det et sted jeg har overset) Wink


Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 14:10
Det er vist yndlingsbutikken :-)
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 14:21
Smile Fed detalje, må erkende som jyde og AFOL på kun andet år, at jeg aldrig har været der. (men nu har vi jo vores egen butik i Billund Big smile)
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 16:24
Ja, et lille Easter Egg. Jeg havde overvejet at gøre den (en 1x2 tile på højkant) gul, der som bekendt er butikkernes overordnede farve, set fra gaden, men TLGs logo er mere rødt, så det endte med den farve Smile

Jeg skulle gerne have nogle nærbilleder klar snart (måske i aften).
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 02:06
Så har jeg fået klargjort en hel del billeder af modellen, som nogle af jer allerede har set på jeres prøvetur i LEGO House. Her er et link til hele mappen på Flickr. Fremvisningen af disse billeder sker med TLGs velsignelse, som en del af deres promotion af huset.

Ved første øjekast ligner modellen måske sig selv (bortset fra farverne), men jeg har dog opdateret modellen, både i byggekvalitet (færre sprækker i SNOT-mosaikken), men også i detaljer, da en by jo udvikler sig naturligt over tid. De detaljer vil jeg lade interesserede opdage selv Smile




Redigeret af Ulrik.Hansen - 27-August-2017 kl. 02:28
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Christian.S.Albeck Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Juni-2017
Sted: Vejen
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 260
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.S.Albeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 09:34
Det ser rigtig godt ud. ☺️
Ser frem til at se den i virkeligheden.
Christian Albeck
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 750
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2017 kl. 09:49
Super fin plads du har fået i LEGO House - ser rigtig godt ud
Og fed detalje med den røde klods
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5436
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 15:02
Hej Ulrik

Jeg lagde lige mærke til ørene på denne nye Unikitty figur.
Det er da vist en ny del som du har savnet i et stykke tid til at lave tag med?
Jeg ved ikke lige i hvilke farver som den kommer i, men det kan du jo selv holde øje med.





Redigeret af C.Behrens - 17-Maj-2018 kl. 15:10
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 09:47
Shocked
Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Hej Ulrik

Jeg lagde lige mærke til ørene på denne nye Unikitty figur.
Det er da vist en ny del som du har savnet i et stykke tid til at lave tag med?
Jeg ved ikke lige i hvilke farver som den kommer i, men det kan du jo selv holde øje med.



Shocked Shocked Shocked GISP JA – det element har jeg sukket længere efter. Ikke mindst efter at have set noget der minder lidt om det (mikro-tagryg) i henholdsvis et Megablok Kubros-sæt (i perlesølvgrå) og i et Sluban politi-sæt (i hvid). Efter at TLG introducerede elementet Slope 45 1 x 1 x 2/3 Quadruple Convex, vidste jeg at der var håb om et element med kun to af siderne skrå. Jeg var endda så kåd på et sådan element i 1x1 og 1x2, at jeg lavede nogle eksempler i Sketchup:



Tusind tak for at gøre mig opmærksom på dette nye element og dermed gøre min fredag helt fantastisk – og samtidig lidt ulidelig jvf. ventetiden og derefter prisen på elementerne imens vi venter på at de bliver udbredt i alle de farvervarianter man skal bruge LOL  Tak Hug


Redigeret af Ulrik.Hansen - 18-Maj-2018 kl. 10:07
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Poul-Erik.Borre Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Sted: Aarhus
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 622
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Poul-Erik.Borre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 10:13
Det element har ellers været vist for allerede 3 måneder siden Wink


Poul-Erik Borre
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 20:03
Citat: Poul-Erik.Borre Poul-Erik.Borre skrev:

Det element har ellers været vist for allerede 3 måneder siden Wink


Tak, Poul-Erik, for tråden. Mystisk at jeg ikke så den i februar, men bedre sent end aldrig Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.