Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Jagdpanzer IV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jagdpanzer IV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Jagdpanzer IV
    Sendt: 14-Juli-2017 kl. 19:24
Efter at have afleveret for lidt over en uge siden har jeg endeligt fået tid til at bygge min panzer færdig. Den er lidt udenfor min komfortzone, eftersom den både er en virkelig ting og ikke et skib. jeg vil muligvis også udfordrer forummet lidt ved at uploade et billede af noget, der ikke er lavet af Lego.

Kampvognen er en af tyskernes jagdpanzers fra anden verdenskrig. Den er grundlæggende svaret på, om man kan sætte en panterkampvogns kanon ned i skroget på en panzer IV (svaret på det spørgsmål er ja). Størrelsesforholdet er cirka 1:20, hvilket gør belleville-pigen til 1,90 høj, så hun passer nogenlunde i størrelse.

Jeg har en lille sidehobby med at bygge miniaturetanks, og jeg fik mig en 1:35 version af den samme tank, så jeg havde både en fysisk model og en opskrift at se og måle på. Der var nogen detaljer, som jeg måtte droppe i lego, fordi de var for små.

Ingen af de to kampvogne er i originale farver. Tyskerne malede dem enten sandbrun eller i kamuflagefarver, og det har jeg slet ikke nok farver til. Desuden de mere intimiderende i mørkegrå. Modeltanken bagved passer 'nogenlunde' minifigur-størrelse.
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 19:28
Flot lavet Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 20:05
Lækkert udført og helt indenfor min komfort-zone...køretøjet altså 😆
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 21:12
Det er så fint...

Du har arbejdet godt, med det generelle udtryk.
Enhver 'panser-kendings' kyndig, vil kunne genkende den dér. Det må være ros nok

Jeg er selv uddannet på Leopard 1 A5, og tænker self at bygge den.
Umiddelbart er projektet strandet på, at jeg gerne vil have motoriseret det meste. Så... erfaring høstes stadig
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 13:30
Herligt byggeri. Håber du en gang kommer til byggemøde hvor vi begge er så jeg kan få set live. Ser super ud.Clap
Henrik Kunz
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juli-2017 kl. 20:45

Wow - nu, hvor LEGO ikke bryder sig om krigsmateriel - så er det jo godt, at vi andre godt kan lide det... Jeg synes, den er fed! Clap

Også fedt spil i farverne mellem det grønne og brune på plastik-modellen... Den ser godt slidt og rusten ud... Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 13:27
Det er godt at se, at jeg ikke er den eneste kampvogn-fan. Jeg overvejer at lave et par små ændringer på den. Angående skalamodellen, så er det nok min bedste til dato. Jeg laver dem ved siden af, da de er mere permanente end legomodeller. Jeg har en filosofi om, at legomodeller aldrig bør være permanente. Før eller siden skal de skilles ad igen.
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 19:38
Bortset fra min manglende fascination af krigsmateriel, så er det skide flot bygget. Chicks 'n' guns LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.