Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - LEGO Ideas Second 2016 Review Results
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LEGO Ideas Second 2016 Review Results

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LEGO Ideas Second 2016 Review Results
    Sendt: 01-Marts-2017 kl. 09:32
Så er der truffet beslutning om det næste sæt på LEGO Ideas...



Mvh, Henrik


Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 01-Marts-2017 kl. 09:33
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 19:23
Det var da nok den ringeste omgang LEGO Ideas der er kommet indtil videre.

Der var nogle rigtigt flotte modeller at vælge imellem og så ender vi med en håndfuld minifigs?

Skuffende... Ermm
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 20:28
Jeg synes det er fantastisk.

Men jeg er helt sikkert farvet af min faglige baggrund, fordi jeg er kvinde og har en naturvidenskabelig kandidat i rygsækken.

Så synes jeg ikke dette sæt er værre end når LEGO udsender andre minifigursæt på gaden, som eks. de små sæt med tre legomænd og et par klodser, ofte kaldet startersæt.

Dette sæt er genialt, fordi det kan lokke kvinder til, som ikke har noget LEGO i forvejen.

Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 21:02
Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:

Jeg synes det er fantastisk.
Enig!
- som Jay skriver på sin Brick Blog:

Maia (desiger red.) has a remarkable pedigree when it comes to being a science communicator, she’s an accomplished science writer, deputy editor of MIT News and now, part of the exclusive club of people who will have their designs turned into a real LEGO set.
[...]
The set is designed to provide an educational building experience to help children and adults learn and develop an appreciation about the historic and monumental contributions of these women to STEM fields, which has historically struggled to accept women.

:-)
Helgi
Til top
Steen.H.Mikkelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Steen.H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:59
Med al respekt for The Women of NASA må jeg give Allan ret: at man vrager en byggeteknisk og fantasifuld lækkerbisken som Merchant's House er da virkelig topmålet af fantasiløshed. The Addams' House var også en af mine favoritter men måske lige stor nok til Lego IdeasWink
Steen Holm Mikkelsen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 16:30
Jeg har ikke som sådan noget imod minifigs, men jeg vil ikke lægge skjul på at jeg synes NASA er noget fjolleri. Hvad skal vi i rummet og på Mars og andre steder trillions of miles away, når der er bjergevis af ting at få styr på på jorden? Tænk at være amerikansk skatteyder, og så se det cirkus foregå for ens skattekroner – kun overgået af deres "forsvars"-budget Stern Smile

Men TLG er jo et firma, som lever af mainstream, så det bliver naturligvis ikke anderledes. Vil man have noget igennem Ideas, så må man også tænke i popularitet, og ikke blot i lækre teknikker og flot udførelse. Der skal taktik til Thumbs Up
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 16:36
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Jeg har ikke som sådan noget imod minifigs, men jeg vil ikke lægge skjul på at jeg synes NASA er noget fjolleri. Hvad skal vi i rummet og på Mars og andre steder trillions of miles away, når der er bjergevis af ting at få styr på på jorden? Tænk at være amerikansk skatteyder, og så se det cirkus foregå for ens skattekroner – kun overgået af deres "forsvars"-budget Stern Smile

Men TLG er jo et firma, som lever af mainstream, så det bliver naturligvis ikke anderledes. Vil man have noget igennem Ideas, så må man også tænke i popularitet, og ikke blot i lækre teknikker og flot udførelse. Der skal taktik til Thumbs Up
Abselut der er noget ''fjolleri'' iblandt det NASA vil. Men det skal ikke glemmes at meget af den forskning der kom ud af Apollo, Space shuttle mm. Og selvfølgelige ISS kommer til gavn for mange personer hver dag så som medicin og computer teknologi.    
Simon Priisholm
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Online
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 16:54
Hvis vi tager tallene i starten af denne video for gode varer, så er det nok mere militæret der skal spares på.
https://www.youtube.com/watch?v=chLOgj8xjx8
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1469
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 17:51
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Jeg har ikke som sådan noget imod minifigs, men jeg vil ikke lægge skjul på at jeg synes NASA er noget fjolleri. Hvad skal vi i rummet og på Mars og andre steder trillions of miles away, når der er bjergevis af ting at få styr på på jorden? Tænk at være amerikansk skatteyder, og så se det cirkus foregå for ens skattekroner – kun overgået af deres "forsvars"-budget Stern Smile
Jeg er rimelig sikker på at vi havde været langt fra Internet, ABS plast, mobiltelefoner, microbølgeovne og et hav af andre dagligdags ting, hvis ikke NASA og USAs forsvar lavede alle de 'fjollerier'... ;-)
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Jan.Kim.Jørgensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 29-April-2015
Sted: Roskilde
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 468
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Kim.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 18:15
Jeg må melde mig til Allans kor, det var dog en tam omgang.
Mvh - Jan Kim
.
HUSK Byggemøde på INSP i Roskilde den 13-03-2024 fra Kl. 16:00
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 19:09
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Jeg har ikke som sådan noget imod minifigs, men jeg vil ikke lægge skjul på at jeg synes NASA er noget fjolleri. Hvad skal vi i rummet og på Mars og andre steder trillions of miles away, når der er bjergevis af ting at få styr på på jorden? Tænk at være amerikansk skatteyder, og så se det cirkus foregå for ens skattekroner – kun overgået af deres "forsvars"-budget Stern Smile

Men TLG er jo et firma, som lever af mainstream, så det bliver naturligvis ikke anderledes. Vil man have noget igennem Ideas, så må man også tænke i popularitet, og ikke blot i lækre teknikker og flot udførelse. Der skal taktik til Thumbs Up
 
Sådan er vi heldigvis så forskellige Smile
NASA og rumforskning i almindelig står for mig som alt andet end fjolleri og noget som vi som menneskehed bruger al for lidt ressourcer på, nød og elendighed her på kloden til trods Wink

Modsat den langt større udgiftspost militær-isenkram, så har og er næsten al rumforskning til gevinst for hele menneskeden, og måske (eller nok ganske givet) svaret på den ressourcemangel o.a. vores morderne civilisation før eller siden vil støde ind i...og det er ligesom passé at leve som hulemænd eller kravle tilbage i træerne igen Tongue

Når det er sagt, så siger sættet mig ikke det store som LEGO-fan LOL


Redigeret af Dennis.Tomsen - 04-Marts-2017 kl. 17:53
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 20:16
Jeg er i øvrigt glad for at sættet ikke er så populært herinde, for så er der en chance for at jeg kan få fingrene i sættet, uden at skulle betale i dyre domme for at få et sæt sendt fra Hamborg eller som nu hvor jeg krydser fingre for at jeg er heldig nok til at få pingvinens bil, som pt. er i restordre.

Wink
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Søren.Christensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 10-Januar-2017
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 145
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 00:03
Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:

Jeg er i øvrigt glad for at sættet ikke er så populært herinde, for så er der en chance for at jeg kan få fingrene i sættet, uden at skulle betale i dyre domme for at få et sæt sendt fra Hamborg eller som nu hvor jeg krydser fingre for at jeg er heldig nok til at få pingvinens bil, som pt. er i restordre.

Wink

Med fare for at det ikke vedkommer dette emne overhovedet, så har jeg selv undret mig over at netop 70911 The Penguin Arctic Roller ikke er til at støve op nogle steder, og selv Lego selv har den i restordre, mens alle andre sæt i serien findes i overflod. Hvad er det lige der gør dette ene sæt så populært, ved du det?
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Online
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 00:18
Citat: Søren.Christensen Søren.Christensen skrev:

Med fare for at det ikke vedkommer dette emne overhovedet, så har jeg selv undret mig over at netop 70911 The Penguin Arctic Roller ikke er til at støve op nogle steder, og selv Lego selv har den i restordre, mens alle andre sæt i serien findes i overflod. Hvad er det lige der gør dette ene sæt så populært, ved du det?
Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg har før oplevet at et sæt fra en serie er nærmest ikke til at finde. Enten fordi det er eksklusivt for en butikskæde eller LEGO stores eller bare fordi der er produceret for få af dem.
Til top
Carsten.Pedersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 06-December-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 09:10
Jeg forstår ikke når i siger at sættet 70911 ikke er til at skaffe, min kone kan finde mange sæt på nettet. 
Jeg var måske heldig at få det i tide fra lego.
God jagt.
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 09:39
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Citat: Søren.Christensen Søren.Christensen skrev:

Med fare for at det ikke vedkommer dette emne overhovedet, så har jeg selv undret mig over at netop 70911 The Penguin Arctic Roller ikke er til at støve op nogle steder, og selv Lego selv har den i restordre, mens alle andre sæt i serien findes i overflod. Hvad er det lige der gør dette ene sæt så populært, ved du det?
Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg har før oplevet at et sæt fra en serie er nærmest ikke til at finde. Enten fordi det er eksklusivt for en butikskæde eller LEGO stores eller bare fordi der er produceret for få af dem.


Sættet er et af de sæt der i Danmark kun forhandles via LEGO shoppen og online, og jeg gætter på at det er gældende for resten af Europa også.
Måske resten af verden.

Hvis der samtidigt med ikke er produceret nok, så vil sættet naturligvis være udsolgt/ i restordre allerede efter godt 8 uger på markedet.

OG dette NASA sæt kan let blive sådan et sæt også, fordi rigtig mange (som ellers ikke køber LEGO) vil have sættet og det kan let ende som seneste IDEA forskersæt med kvinder.
Jeg har set nyheden om dette sæt rigtig mange steder, udover AFOL-blogs.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 13:41
Sættet er jo altså andet og mere end fem minifigs, der er også nogle små tableauer med til figurerne, meget i stil med Research Instititute #21110.



Og som Sacha meget rigtigt påpeger, så skal sættet nok henvende sig mere til nye kunder, f.eks. kvinder der ikke leger ...undskyld... bygger med LEGO i forvejen, end til gamle erfarne LEGO Entusiaster der hellere vil have en bygning med udfordrende byggeteknikker, end et lille tableau der kan stå på skrivebordet på arbejdet.

Jeg tror den slags sæt skal tænkes som en pendant til Architecture-serien, hvor det blot er personer i stedet for bygninger.

Så har vi andre heldigvis Creator Expert serien til de vildere byggeoplevelser.


Redigeret af Peter.Lind - 04-Marts-2017 kl. 13:42
Peter Lind
Til top
Søren.Christensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 10-Januar-2017
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 145
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 20:12
Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:


Sættet er et af de sæt der i Danmark kun forhandles via LEGO shoppen og online, og jeg gætter på at det er gældende for resten af Europa også.
Måske resten af verden.

Ah okay, tak for info, det var jeg ikke klar over! Skulle jeg da lige have vidst da Salling havde 25% på alt legetøj for nogle uger siden... Confused

Havde godt set at sættet var en Target exclusive i USA, men vidste ikke at den også var exclusive i europa.
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1607
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 09:02
Øv,øv,øv ville så gene have haft "Det lille hus på prærien" sukCry
Klodsmutter
Til top
Michael.Landsvig Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1179
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael.Landsvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 18:29
Citat: Søren.Christensen Søren.Christensen skrev:

Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:

Jeg er i øvrigt glad for at sættet ikke er så populært herinde, for så er der en chance for at jeg kan få fingrene i sættet, uden at skulle betale i dyre domme for at få et sæt sendt fra Hamborg eller som nu hvor jeg krydser fingre for at jeg er heldig nok til at få pingvinens bil, som pt. er i restordre.

Wink

Med fare for at det ikke vedkommer dette emne overhovedet, så har jeg selv undret mig over at netop 70911 The Penguin Arctic Roller ikke er til at støve op nogle steder, og selv Lego selv har den i restordre, mens alle andre sæt i serien findes i overflod. Hvad er det lige der gør dette ene sæt så populært, ved du det?




Var i Lego Store i dag og der stod der stadig 70911 The Penguin Arctic Roller på hylden ,
så jeg købte da selvfølgelig en med hjem
M Landsvig
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.332 sekunder.