Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Hakkebakkeskoven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hakkebakkeskoven

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 3 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hakkebakkeskoven
    Sendt: 11-Februar-2017 kl. 20:48
Hakkebakkeskoven er et projekt, hvor både mere og mindre erfarne byggere er gået sammen om et fælles Layout. Mesterbygger Esben har vist vejen, og lagt stilen an ved at bygge det for historien ikoniske hus, Bagermester Harepus' bageri:



Ulrik har designet klistermærkerne til Fabuland figurerne og er i øvrigt kommet med gode råd. Resten af Layoutet er så bygget af Elisabeth, Rune og Helgi:


Bondegården


Klatremus' hus


Mortens hus


Men under festen da hele skoven skulle synge "Hip hurra for Bamsefar, som er så sød og rar" manglede en af hovedgæsterne: 
Den store Elg

Og her kom endnu en af Byggepladens mesterbyggere - Lasse - med en hjælpende hånd, og byggede i løbet af no time en flot Elg:



Sådan kan Byggepladens medlemmer hjælpe hinanden til et stort fællesbyggeri. 
Kom til LEGO World 2017 og se hele historien om Klatremus og de andre dyr i Hakkebakkeskoven - bygget i LEGO.

(Link til opslag på LEGOBYGGERNE)



Redigeret af Helgi.Toftegaard - 14-Februar-2017 kl. 12:21
Helgi
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 21:49
Det er alt for længe siden ejg har læst bogen, men jeg synes I  har bygge et flot layout i flg. de billeder som er blevet lagt op. Masser af detaljer for dem som måtte få chancen for at se det på nært hold.
Lars Kristensen
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 21:49
Hvor er det en fantastisk måde at anvende Fabulandfigurerne på.

Jeg glæder mig til at se det live på LEGOWorld.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 23:50
Med alle de " mesterbyggere " må forventningerne vel være høje:-)))
Søren Johansen
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 03:50
Det ser virklig fantastisk ud. Jeg glæder mig rigtig meget til at se det for fuld udblæsning på LEGO World! Smile
Klaus Algreen
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 09:03
Super godt tænkt
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 10:37
Ja. Det ser super godt ud Thumbs Up
Jeg er helt vild med de søde Fabuland figurer, så fedt at se dem anvendt på en naturlig måde i en MOC.
Det skal helt klart nærstuderes/nydes til LEGO World.
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 12:23
Det er en virkelig kreativ brug af de gamle Fabuland figurer. Man går jo helt i barndom når man ser sådan et mesterværk.

Jeg er måske ikke den eneste der har lyst til at gå i biffen og se filmen når den kommer? Virker måske lidt underligt for en mand der snart runder 40 at se børnefilm, men Dyrerne i Hakkebakkeskoven er et godt minde fra min barndom.
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 14:11
Synes Husene ser rigtig fine ud, og kan godt lide layoutet på trods af at Fabuland figurerne aldrig har talt til mig. Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 07:55
Citat: Anne.Mette.V Anne.Mette.V skrev:

Ja. Det ser super godt ud Thumbs Up
Jeg er helt vild med de søde Fabuland figurer, så fedt at se dem anvendt på en naturlig måde i en MOC.
Det skal helt klart nærstuderes/nydes til LEGO World.
Big smile
Faktisk var det din idé at bruge Fabulandfigurer i dette layout og tippet til at anvende egernhovederne fra svampe-bob til egernfamilien, kom vist også fra dig eller Lasse. 


Mange tak for det!


Redigeret af Helgi.Toftegaard - 13-Februar-2017 kl. 08:01
Helgi
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:11
Hvor er det blevet flot – Jeg glæder mig til at se det færdige resultat live. Der er mange snedige løsninger i det layout – det var helt nyt for mig, at man kan kombinere minifig-arme med fabuland-figurer.

Dette projekt gjorde mig desuden opmærksom på de oprindelige Fabuland-stopmotion-film – de er ret hyggelige Smile


Redigeret af Ulrik.Hansen - 13-Februar-2017 kl. 17:16
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 20:30
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Dette projekt gjorde mig desuden opmærksom på de oprindelige Fabuland-stopmotion-film – de er ret hyggelige Smile
Tak Ulrik. 
Meget hyggeligt, ja. Jeg har ikke set dem før.

Men hvor meget i filmen tror du er ægte Fabuland? 
Armene ligner noget stof med ståltråd inden i?
Mund og øjne kan bevæge sig - er det lavet i en computer bagefter? 
Ben og fødder?


Redigeret af Helgi.Toftegaard - 13-Februar-2017 kl. 20:31
Helgi
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:50
Citat: Helgi.Toftegaard Helgi.Toftegaard skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Dette projekt gjorde mig desuden opmærksom på de oprindelige Fabuland-stopmotion-film – de er ret hyggelige Smile
 
Men hvor meget i filmen tror du er ægte Fabuland? 

Ikke noget!

Jeg ved ikke hvor jeg har set det, men jeg har set eller læst et eller andet behind-the-scenes om den serie, og intet af det er lavet af LEGO klodser - det er altsammen træ, stof og modellervoks, og figurerne er markant større end Fabuland-figurerne, vist omkring 10 cm høje.

Måske er det endda lavet af de samme folk som senere lavede Postmand Per - det er i hvert fald de samme teknikker.

Der er ikke brugt noget computergrafik - det hele er lavet med fysiske materialer, og filmet i stop-motion. Man kan vel på en måde sige at det var 80'ernes svar på vor tids computergrafik, hvor figurerne heller ikke er de rigtige Wink

---
Tilføjelse:
Jeg fandt ud af hvor jeg nok har læst det - i bogen Brick Flicks er der et interview med instruktøren bag serien - måske virker det her link: https://books.google.dk/books?id=JijnBAAAQBAJ&pg=PT22&lpg=PT22&source=bl&ots=WSIyiaxelr&sig=kUdKKtLCBc_tMbk50NOI9Xq8qA8&hl=da&sa=X&ved=0ahUKEwifrrjm-Y3SAhXHDSwKHUhDAtsQ6AEIVTAN#v=onepage&q&f=false



Redigeret af Peter.Lind - 13-Februar-2017 kl. 21:56
Peter Lind
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:10
Meget spændende Peter.
Figurerne (som ikke måtte hedde Fabuland, da det ville stride imod reklamereglerne) var ca 5 tommer høje. Tilsyneladende er 'Fabuland' filmene lavet af samme studio som Paddington (?)


Redigeret af Helgi.Toftegaard - 14-Februar-2017 kl. 12:22
Helgi
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 23:10
Se Hakkebakkeskoven som LEGO-byggeri i den københavnske biograf Palads.



Anledningen er at filmen over Torbjørn Egners historie får officiel premiere 6. april.



Layoutet blev også vist på LEGO World; men inde i Palads kan man også se
Bedstemor Skovmus svæve i luften:




Redigeret af Helgi.Toftegaard - 02-April-2017 kl. 12:47
Helgi
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 08:49
Hold da op en flot udstillingsplacering. Og til et virkelig flot og stemningsfuldt byggeri Smile

Og tak for informationerne omkring Fabuland-serien – jeg elsker den slags baggrundsinfo
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 11:27
Roser!! Smile
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 15:50
Her er nogle af byggerne af Hakkebakkeskoven til Gallapremieren i Palads Bio. 
Byggerne er jo Esben, Elisabeth, Rune og Helgi. 
Kan I gætte hvem der er hvem? :-))





Helgi
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 20:34
Så blev det sidste dag med Hakkebakkeskoven i Palads Bio. 
Nordisk Film melder om en daglig kødrand af børn rundt om layoutet: "Aldrig har vi haft en promotion-opstilling, der har interesseret så mange børn


Siden sidst havde de sat et fint skilt på glasset foran Hakkebakkeskoven

Er der nogen af jer, der har lagt vejen forbi Palads og set udstillingen?
Helgi
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2017 kl. 11:13
Jeg har ikke selv været forbi og se udstillingen - men to gange, uafhængigt af hinanden har jeg hørt folk nævne det, uden at de har kendt min forbindelse til Byggepladen og LEGO...

Så det tyder da på, at det har været populært...

Også fedt, at de har gjort lidt ud af det selv med deres skilt...
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.