Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - All Terrain Dual Rocket Launcher
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

All Terrain Dual Rocket Launcher

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: All Terrain Dual Rocket Launcher
    Sendt: 18-December-2016 kl. 16:18
Efter lang tids radiotavshed, er det atter blevet tid til at vise hvad jeg har bygget på siden LFW 2016. Modellen er inspireret af 2 klassiske sæt fra både classic space tiden og fra M-Tron temaet. Jeg startede med at bygge hjulene som en 16 kant med fokus på at de skulle være store og brede og have lidt bling fælge. For at have en centreret aksel byggede jeg inde i dækket, omkredsen mindre til jeg kunne ligge et dæk med fælg på ned i spænd og surre det fast. Det lykkedes efter nogle forsøg, men det var svært. Herfra gik jeg i gang med at bygge kroppen til bilen og gøre den lang og bred nok til at det store cockpit passede. Cockpit vinduet er tiltet i en vinkel og holdes fast i toppen ved hjælp at magneter som kan justeres i den passende tilt vinkel. Raketramperne kan justeres i affyringshøjde ved hjælp af en rail glide mekanisme under raketten . Håber i syntes om det:-)








Søren Johansen
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 17:20
Det er godt nok smart fundet på med de hjul. Jeg også vild med cockpittet og glidemekanismerne. Men jeg kunne svært godt bruge nogle større eller flere raketter omme bagi til at matche resten. Smile
K.Gabriel
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 17:25
Der skal bygges en mindre kommando station i mellem de 2 raketter, så den tomme plads bliver fyldt ud:-)
Søren Johansen
Til top
Henrik.Therkildsen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 10-Februar-2013
Sted: Vejle
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 186
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Therkildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 17:40
Citat: K.Gabriel K.Gabriel skrev:

Det er godt nok smart fundet på med de hjul. Jeg også vild med cockpittet og glidemekanismerne. Men jeg kunne svært godt bruge nogle større eller flere raketter omme bagi til at matche resten. Smile


FEDT køretøj, men enig i at raketterne bagpå ser lidt ud til at være ude af propertiomer til resten.

med hensyn til hjulene, vil du evt. afsløre den mere præcise byggeteknik?

Henrik "Therkel" Therkildsen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 17:44
Citat: Henrik.Therkildsen Henrik.Therkildsen skrev:

Citat: K.Gabriel K.Gabriel skrev:

Det er godt nok smart fundet på med de hjul. Jeg også vild med cockpittet og glidemekanismerne. Men jeg kunne svært godt bruge nogle større eller flere raketter omme bagi til at matche resten. Smile


FEDT køretøj, men enig i at raketterne bagpå ser lidt ud til at være ude af propertiomer til resten.

med hensyn til hjulene, vil du evt. afsløre den mere præcise byggeteknik?



Raketternes størrelse er taget til efterretning:-) Det er jo snart nytår. Jeg skal lige finde billederne af hjulene jeg lavede i sin tid
Søren Johansen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 17:58
Så fandt jeg et par billeder af hjulene. Det første billede viser selve 16 kanten med knopperne indad. Billede 2 er selve dækmønstret.




Søren Johansen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 20:10

Wow - det er sgu godt fundet på med de monster-dæk!

Og jeg er enig med de andre... Raketterne kunne godt være lidt mere beef! Thumbs Up

Som fan af de store koreanske og kinesiske militærparader (hvis man altså ser helt bort fra det uhyggelige i dem) - så minder den om nogle af de missilvogne, bare i space... Det kan jeg godt lide...

Jeg gætter på, at inspirationen er fra disse to sæt (som også er nogle af mine favoritter fra den tid):

http://brickset.com/sets/6950-1/Mobile-Rocket-Transport

http://brickset.com/sets/6989-1/Mega-Core-Magnetizer
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 20:58
Du ved det godt!! Its a like! Smile

Stor fed top på raketterne tror jeg vil give et ekstra umpff!!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 23:54
Brutalt køretøj med små søde raketter – jeg ser frem til din kommandostation. Og som også også nævnt: Snedigt fremstillede hjul – sådan har jeg ikke set inverted slopes flettet sammen før.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 08:06
Hatten af for de hjul, de er super fede!!
Castle fan
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 09:45
Det er super flot Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 16:24
Du er ved at være så vanvittig dygtigt til at sætte klodser sammen  at det ikke er skægt længere Smile

Flot flot, det er vist på tide at LEGO får banket på døren
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 16:27
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Du er ved at være så vanvittig dygtigt til at sætte klodser sammen  at det ikke er skægt længere Smile

Flot flot, det er vist på tide at LEGO får banket på døren


Tak Dennis:-) De skal være velkommen til at banke på:-)
Søren Johansen
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 20:26
Det ser sgu godt ud Søren Big smile

Som sædvanlig Wink
Kenneth Nielsen
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 09:12
Rigtig rigtig fede hjul og sejt køretøj, Thumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 09:17
Ser godt ud, Søren. Thumbs Up

Synes bare at ladet er for tomt - det mangler lidt "greeble"
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator


"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 11:40
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Ser godt ud, Søren. Thumbs Up

Synes bare at ladet er for tomt - det mangler lidt "greeble"


Det er meningen at der imellem de 2 ramper skal være en radar/kontrol base. Så den tomme plads skal nok blive fyldt ud. Mangler lige nogle vitale klodser for at komme videre.
Søren Johansen
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 19:17
Beyond the Brick har også fået øje på den. Smile


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.110 sekunder.