Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tiny Cargo Ship
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tiny Cargo Ship

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tiny Cargo Ship
    Sendt: 04-Juli-2016 kl. 23:54
Hej! Jeg har tidligere fremvist en MOC, et lille skib, som jeg kaldte Tiny Ocean Liner. Siden da har jeg haft et par varianter på tegnebrættet, hvor en af dem nu endelig er blevet færdig.

Som emnet indikerer, har denne MOC fået navnet Tiny Cargo Ship. I takt med at jeg finder på flere, putter jeg dem ind i mit flickr-album kaldet Tiny Vessels.




Redigeret af Ulrik.Hansen - 04-Juli-2016 kl. 23:56
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 09:39
Ha ha det er godt :D
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2614
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 14:04
Super godt lavet Thumbs Up
er det lavet i LDD?
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6240
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 14:06
Ja, den er fin!
Skulle man komme med et forslag, så måtte det være, at containerne var mere kvadratiske, som sådan nogle jo er.

Man mister jo noget at farvespillet, og de divergerende højder... Men det er jo nok allerede vurderet....
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 14:20
Det er jo fantastisk. 
Det er der, og så er det alligevel en model der overlader noget til fantasien. Ingen er jo i tvivl om hvad det er , måske en Mærsk med lysere skrog ?, men ud fra det er er jo bygget med de muligheder LEGO elementer giver, på godt og ondt. Glæder mig til at se  næste projekt i serien Big smile   Hug
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3077
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 14:53

Rigtig fin lille ting.........

Som Jørgen skriver, den overlader stadig noget til fantasien, og det er med til at give den liv, synes jeg.

Godt gået!

Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 16:52
Tak for jeres ros og indspark Smile

Den er bygget fysisk (non-digital) og fotograferet med to sengelamper og en flytbar bordlampe på et hotelværelse. Jeg har endnu ikke taget mig sammen til at blive helt fortrolig med pov-ray, til at belyse LDD/LDraw-byggerier. Jeg hælder kraftigt til, at slutresultatet bør være i rigtige elementer.

Da jeg gerne ville inkludere så mange containere på så småt et område, valgte jeg at holde mig til fliser og plader i 1 x 1, på nær der hvor jeg bruger forbandt til at holde løse sektioner sektioner sammen.

Den varierende højdeforskel (ikke-fuldkommen lastning) er (som nogen har nævnt) for at det ikke skulle blive for ensartet, for at få spil. Jeg erkender at det er en smagssag.

Her er skibet i en af vinklerne, før Photoshop:


Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2115
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 18:41
Det var da utrolig mange klodser at have med i baglommen på et hotel værelse ;-) Men bortset fra det, så det et pænt lille skiv du har flikket sammen!
Lars Kristensen
Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 19:16
Thumbs Up - så meget af så få klodser! 
Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 21:42
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Det var da utrolig mange klodser at have med i baglommen på et hotel værelse ;-) Men bortset fra det, så det et pænt lille skiv du har flikket sammen!
MOCen har været færdig i lang tid bortset fra at der manglede to klodser i den rigtige farve, som jeg har været for doven til at bestille på BL Smile perfektionisme og tålmodighed kan være en sjov kombination.


Redigeret af Ulrik.Hansen - 05-Juli-2016 kl. 21:49
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1065
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 14:50
Piv godt lavet Ulrik!!
Leg godt :)
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:38
Det er virkelig imponerende Ulrik, det er imponerende hvad du formår at fremtrylle med små elementer.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 20:20
De små byggerier startede lidt af nød, og har udviklet sig til lidt af en besættelse.

Henrik Grove spurgte på et tidspunkt om jeg ikke skulle til at lave noget, som man rent faktisk ville kunne få øje på til udstillingerne LOL han har helt sikkert en pointe der.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 20:41
Jeg syntes det er vildt fedt at micro macro scale på den måde og stadig kan alle se hvad det er. Farvespillet på de mange containere giver en god ide om et stort skib med masser af last på verdens havene. Bliver det næste et lille stykke havn med en container kran? Kunne være fedt at se hvad dine evner ville bringe til denne ide:-)
Søren Johansen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 23:35
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Jeg syntes det er vildt fedt at micro macro scale på den måde og stadig kan alle se hvad det er. Farvespillet på de mange containere giver en god ide om et stort skib med masser af last på verdens havene. Bliver det næste et lille stykke havn med en container kran? Kunne være fedt at se hvad dine evner ville bringe til denne ide:-)
God idé, Søren – jeg er en enkelt gang tidligere blevet spurgt om ikke jeg kunne finde på at lave en kaj eller et havneområde til skibet. Det kunne være sjovt med et fiktivt scenarie, og så kunne jeg droppe soklen samtidig.

I min darkage var billeder af andre folks mikro-MOCs det jeg sukkede allermest efter. Min egen mikro-MOC-ambition opstod for alvor da jeg var færdig med mit Little Computer People-projekt og tænkte på at lave en version af det oprindelige Sim City-computerspil fra 1989, men så endte det i stedet med en model af Christianias hovedområde.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.