Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Lego "mini"-figur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lego "mini"-figur

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lego "mini"-figur
    Sendt: 27-Juni-2016 kl. 09:09
Hej alle sammen!

Det her er så min nyeste skabning, men det er hverken en MOC eller MOD. Jeg har samlet klodser til mit første build-it-yourself exclusive sæt! 
Jeg må hertil sige mit klods-lager er større en jeg egentlig troede da jeg kun mangler 139 klodser ud af de 1850. Men mens jeg venter på klodserne kommer med posten, havde jeg lige et spørgsmål.



Hvis i ikke kan gætte det ud fra alle basic-klodserne så vil jeg afsløre at jeg selvfølgelig har startet med den mest basale, hvilket nok er 3723 Lego-minifigure:

Der er selvfølgelig også mange andre som bygger denne model selv, hvilket betyder klistermærkerne er ubetalelige. Ca 1300 kr på bricklink... Cry
Så jeg havde tænkt mig at bruge dem fra lego-lastbilen (3221), fordi jeg tilfældigvis havde nogle ekstra klistermærker, og de næsten passer i størrelsen. 
Men mit spørgsmål til alle jer, er om nogen der har figuren, kan sige mig hvor det treide klistermærke skal sidde??? Confused  Det store er jo til torsoen, og et af de små skal sidde på kasketten, men det tredie fremgår ikke i manualen. Så nogen her der har figuren og kan svare på det?
Skal den sidde bag på kasketten? Eller er det bare ekstra?

- Alexander

Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 10:19
Hm, det lyder spændende, kan man kalde det en skabelsesberetning.

Jeg ved godt at nogle personer er meget patetiske omkring klistermærker og andre helt undlader at putte dem på fordi det ødelægger værdien af hele sættet.

Personligt synes jeg der er stupidt, på den ene side pynter det gevaldigt med klistermærker, på den anden side vil man ikke sætte dem på fordi det forringer værdien, personligt sætter jeg altid klistermærker på mine ting, jeg har absolut ingen intentioner om at sælge dem videre.  Det samme med kasserne, de bliver kasseret med hård hånd.

Jeg kender ikke svaret på hvor det sidste klistermærke skal sidde, manualen viser kun at der bliver brugt to, og da der ikke er andre passende steder at sætte klistermærker må man gå ud fra at der kun skal sættes to på.

En spændende sæt, men 9500 kroner for et new sealed box er i overkantet for 1850 standard klodser.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 16:01
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Hm, det lyder spændende, kan man kalde det en skabelsesberetning.

Jeg ved godt at nogle personer er meget patetiske omkring klistermærker og andre helt undlader at putte dem på fordi det ødelægger værdien af hele sættet.

Personligt synes jeg der er stupidt, på den ene side pynter det gevaldigt med klistermærker, på den anden side vil man ikke sætte dem på fordi det forringer værdien, personligt sætter jeg altid klistermærker på mine ting, jeg har absolut ingen intentioner om at sælge dem videre.  Det samme med kasserne, de bliver kasseret med hård hånd.

Jeg kender ikke svaret på hvor det sidste klistermærke skal sidde, manualen viser kun at der bliver brugt to, og da der ikke er andre passende steder at sætte klistermærker må man gå ud fra at der kun skal sættes to på.

En spændende sæt, men 9500 kroner for et new sealed box er i overkantet for 1850 standard klodser.

Tak for svaret Casper, jeg kunne ikke være mere enig i din holdning til lego-sæt. Personligt gemmer jeg kun æsker hvis det er til ekstremt specielle sæt som Millinium Falcon nedenunder glasset. :)

Jeg har fundet en tråd, hvor de skriver en af de "features" der er ved sættet, er man kan dekorere sættet med officielle lego-logos på fronten af torsoen, af kasketten og på bagsiden af kasketten, så hvis ham der har skrevet tråden har ret, bør det sidste sidde på bagsiden, men hvem ved. 
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 586
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 17:15
Normalt ville jeg også sætte klistermærkerne på, men lige denne model ville jeg nøjes med at sætte klistermærket forrest på kasketten.
Klaus Schmidt
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 18:26
Citat: Klaus.Schmidt Klaus.Schmidt skrev:

Normalt ville jeg også sætte klistermærkerne på, men lige denne model ville jeg nøjes med at sætte klistermærket forrest på kasketten.

Hvorfor ikke det på torsoen?
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 586
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 22:03
Citat: Klaus.Schmidt Klaus.Schmidt skrev:

Normalt ville jeg også sætte klistermærkerne på, men lige denne model ville jeg nøjes med at sætte klistermærket forrest på kasketten.

Hvorfor ikke det på torsoen?

Jeg ville ikke sætte klistermærket på torsoen, da figuren så i mine øjne bliver mere en arbejdsmand fremfor den typiske 70'er dreng med smækbukser jeg altid har set den som.
Men det er smag og behag. I øvrigt en god og interessant model at MOD, da der jo findes utalige minifigurer.

Klaus Schmidt
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 22:38
Citat: Klaus.Schmidt Klaus.Schmidt skrev:

Citat: Klaus.Schmidt Klaus.Schmidt skrev:

Normalt ville jeg også sætte klistermærkerne på, men lige denne model ville jeg nøjes med at sætte klistermærket forrest på kasketten.

Hvorfor ikke det på torsoen?

Jeg ville ikke sætte klistermærket på torsoen, da figuren så i mine øjne bliver mere en arbejdsmand fremfor den typiske 70'er dreng med smækbukser jeg altid har set den som.
Men det er smag og behag. I øvrigt en god og interessant model at MOD, da der jo findes utalige minifigurer.


God pointe, legos egne 70'er figurer har jo heller ikke selv lego-mærke på deres smækbukser. Den er ganske rigtig ganske god at MOD-e, prøvede selv engang med en darth vader udgave, men hovedet blev ikke så vellykket. Confused
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 13:45
Ja så står den færdig. Personligt synes jeg den ser fin ud, og jeg valgte kun at sætte de to klistermærker der er vist, da de alligevel ikke er originale :)


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.