Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Lego Technic Opgave
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lego Technic Opgave

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lego Technic Opgave
    Sendt: 25-Maj-2016 kl. 13:17
Hejsa,

Jeg driver en lille forretning hvor vi sælger små flasker, i den forbindelse mangler vi en maskine til at sætte propper på samt label.
Det er ekstremt dyrt at få professionelle maskiner til det formål, derfor faldt jeg over den ide at det kunne være sjov hvis lego technic måske kunne klare den opgave for os.

Jeg ser det som en utroligt sjov opgave at få det til at lykkes, men da jeg aldrig har haft lego technic selv og kun kender det fra Youtube, søger jeg derfor en ekspert som syntes det lyder som en sjov udfordring.

Kan det overhovedet lade sig gøre ?
Har du godt styr på lego technic og syntes det lyder spænende ? Så skriv herunder, så kan vi da snakke om mulighederne :)

De beste hilsner
Brian
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 07:19
Der er tre problemer med den løsning du tænker på.

1. LEGO er lavet i plastik (ABS) og er derfor ikke egnet til at køre i lang tid. Tandhjul, aksler og andre bevægelige dele bliver hurtigt slidt.
2. LEGO kan ikke holde til at overføre mange kræfter eks. For at skrue et låg på en flaske.
3. LEGO robotter arbejder generelt meget langsomt, så hvis du kommer over 3 flasker i minuttet er det imponerende.

Rent teknisk ville det godt kunne lade sig gøre, men ret hurtigt vil den begynde at svigte pga. slid og tiltagende unøjagtighed.

Jeg har læst om nogen der lavede kemiske prøver vha. LEGO mindstorm når de skulle lave flere hundrede samples til forskellige forsøg. Jeg fandt det i forbindelse med specielle teknik klodser lavet i metal, men jeg kan nok ikke finde det igen.

Jeg tror du bliver gladest for en mere rigtig løsning selvom den koster noget mere til at starte med.

De tre andre alternativer er:
1. Gøre arbejdet selv.
2. Ansætte nogle til at gøre arbejdet.
3. Outsource det til andre virksomheder.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.108 sekunder.