Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Lego Katalog 2016
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lego Katalog 2016

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lego Katalog 2016
    Sendt: 19-December-2015 kl. 08:52
Lego Katalog 2016

Hvad mener i, hvad skal købes til samlingen?


Redigeret af Thomas.Mouridsen - 19-December-2015 kl. 08:59
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Henrik.Therkildsen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 10-Februar-2013
Sted: Vejle
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 186
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Therkildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 17:37
Måske de 2 nye Creator huse, og så ellers vente spændt på hvad andet halvår måtte bringe af nye Technic modeller
Henrik "Therkel" Therkildsen
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2694
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 19:00
Jeg synes, at jeg som udgangspunkt har den mængde klodser jeg skal bruge til mine byggerier. Jeg tror derfor ikke, at der er meget af nyhederne jeg køber
Til top
NielsOttoHansen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 23-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 151
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér NielsOttoHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 21:33

Det bliver formentlig Creator huset   Corner Deli  , jeg køber ofte to -tre æsker og bygger dem sammen  eller om, så de passer lidt bedre sammen med Exclusive sættene  såsom  Pet Shop , Parisian Restaurant m.fl. i mit bylayout.

Niels Otto Søndertoft Hansen
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 14:04
Jeg syntes jeg så 60130 prison island i bilka, Hillerød i går.

Den kan ses på side 53 i kataloget.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
J.Knudstrup Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 13-August-2009
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 355
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Knudstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 15:08
Hej

Syntes desværre at CITY ikke udvikler sig. Det er bare nye versioner af politi, brand & tyve.

Hvorfor ikke vende tilbage hvor BY / CITY laver forskellige ting i byen. Butikker, Post, Hospital etc.

Jesper

p.s. der kommer en masse html koder i mit indlæg. Kan åbenbart ikke fjerne dem. Beklager 

(HTML snask'et er fjernet af overknoppen )

Redigeret af Overknoppen - 21-December-2015 kl. 19:31
Jesper Knudstrup
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 17:38
Citat: J.Knudstrup J.Knudstrup skrev:

Hej

Syntes desværre at CITY ikke udvikler sig. Det er bare nye versioner af politi, brand & tyve.

Hvorfor ikke vende tilbage hvor BY / CITY laver forskellige ting i byen. Butikker, Post, Hospital etc.

Jesper

p.s. der kommer en masse html koder i mit indlæg. Kan åbenbart ikke fjerne dem. Beklager 



Både Creator og Friends dækker dette område, så det er muligt at købe bysæt, bare ikke under CITY.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 19:29
Citat: J.Knudstrup J.Knudstrup skrev:

Syntes desværre at CITY ikke udvikler sig. Det er bare nye versioner af politi, brand & tyve.

Mnja, mnjo, det kommer vist lidt an på hvordan man ser det, for der er da også:
  • City Square (butikker, sporvogn, etc.)
  • 5 sæt Ocean Explorers
  • 4 sæt Spaceport
  • Racer-motorcykler
  • Biltransport
  • Bådtransport
  • Ambulancefly
  • Offroader
  • Rallybil
  • Campingvogn
  • Skraldebil
  • Racerbåd
  • Færge
  • Tog station, og 2 forskellige tog
  • Byggeplads (eller nedrivningsplads) med 4 forskellige sæt
Men bortset fra de 27 sæt, så er det da rigtigt nok at det mest er politi og brand ...

Citat: J.Knudstrup J.Knudstrup skrev:

Hvorfor ikke vende tilbage hvor BY / CITY laver forskellige ting i byen. Butikker, Post, Hospital etc.

Der er gået virkelig lang tid siden vi har haft et ambulance/læge-sæt, og endnu længere siden der er kommet et bare nogenlunde anstændigt hospital. Faktisk kommer der ikke rigtig nogle bygninger i City-serien - det er mest køretøjer (fartøjer). Måske er bygninger mere til piger? For der er i hvert fald rigeligt med bygninger i Friends!
Peter Lind
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 926
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 23:42
Der er ikke kommet et reelt post-sæt siden 1985.
Det synes jeg der mangler.
Ellers er jeg nu godt tilfreds med City
Jesper Westlund Lindbæk



Oderint dum metuant



I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Jakob.Matthiesen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 03-April-2011
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Matthiesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 01:08
Jeg brokker mig også gerne over manglen på f.eks et posthus (men de er efterhånden også svære at finde i virkeligheden)... Jeg er helt enig i at man burde have samlet Friends hvis man ville have nye spændende ting til sin by, den serie er jo genial.

Men der skal også ros til når Lego City så endelig laver noget nyt. Mig bekendt har der aldrig været en færge af denne type før. Om man så kan li' den eller ej er jo en smagssag. Jeg synes også det er forfriskende med en fængselsø istedet for endnu en politistation... Færgen og fængselsøen kunne godt friste mig.



Edit: ha ha, der er faktisk to politistationer i kataloget plus fængselsøen.

Redigeret af Jakob.Matthiesen - 22-December-2015 kl. 01:17
Jeg har kun EGO-klodser.
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 09:23
Citat: Jakob.Matthiesen Jakob.Matthiesen skrev:

Jeg brokker mig også gerne over manglen på f.eks et posthus (men de er efterhånden også svære at finde i virkeligheden)... Jeg er helt enig i at man burde have samlet Friends hvis man ville have nye spændende ting til sin by, den serie er jo genial.

Men der skal også ros til når Lego City så endelig laver noget nyt. Mig bekendt har der aldrig været en færge af denne type før. Om man så kan li' den eller ej er jo en smagssag. Jeg synes også det er forfriskende med en fængselsø istedet for endnu en politistation... Færgen og fængselsøen kunne godt friste mig.



Edit: ha ha, der er faktisk to politistationer i kataloget plus fængselsøen.

Ja, færgen er genial og nytænkende.
Fængselsøen er også godt tænkt, der er masser af muligheder med den.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 13:08
Her kommer lige lidt (LEGO) politihistorie.

To politistationer i samme katalog er faktisk set før - i 1991 kom der en lille "havnepolitistation" (#6540), samtidig med at den store politistation (#6386 - som udkom hvert år fra 1986 til 1991) stadig var i kataloget. Året efter, 1992, forsvandt den store politistation, men der kom en ny i 1993 (#6398) samtidig med at havnepolitiet stadig var der (undertemaet var "havn" i stedet for "politi").

6386-1
Brickset
Bricklink
6386 fra 1986 bestod i kataloget helt indtil 1991 - en rekordlang karriere for en politistation
6540-1
Brickset
Bricklink
6540 ankom i 1991 - og stod i kataloget side om side med først 6386 og senere 6398
6398-1
Brickset
Bricklink
6398 kom i 1993 og holdt indtil 1996 - en normal 3-års periode for en politistation.


Det nye er dog at der ser ud til at være to politi-temaer samtidig. Der er den store politistation og mobile kommandocentral, samtidig med at der er en mindre "udkants"-politistation. Her i 2015 var det sump-politi, i 2012 var det skov-politi, i 2013 var det lidt uklart, men noget med LEGO City Undercover og Chase McCain, i 2014 kom der så nyt hovedtema, der samtidig var lidt ørken-politi-agtigt ... Meget, meget rodet.

Fængselsøen er også set lidt før. I 1996 kom politistation #6598, og der var fængslet en selvstændig ø (men altså med i samme sæt) med båd, bådebro og selvfølgelig en haj til at patruljere vandet.

Jeg er ret begejstret for de nye "havnepolitisæt", men synes godt nok også at det går stærkt med at der kommer nyt politi, men det er ikke en ny ting hos LEGO - der har altid været svimlende meget politi, og en utrolig høj udskiftningsrate.


Redigeret af Peter.Lind - 22-December-2015 kl. 13:12
Peter Lind
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 21:09
Jeg kunne måske godt være fristet af de to dyre-sæt på side 28. Men ud over det...?

Hmmm...

Måske jeg bare er blevet for gammel til det her, men det meste er ikke lige noget der siger mig ret meget. Kan godt se at små knægte måske vil være interesseret i Ninjago og Nexus Knights, men det er altså ikke min kop the.

De nye City-sæt ser ret uinspireret ud. Vi har set det meste før. Gælder for øvrigt også for Technic.

Og så alle de franchises... Suuuuuuuukkkk...

Nå, men heldigvis er det jo stadig tilladt at komme på sine egene ideer og bygge ud fra fri fantasi. Tongue
Til top
Jakob.Matthiesen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 03-April-2011
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Matthiesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 01:44
Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:


Ja, færgen er genial og nytænkende.
Fængselsøen er også godt tænkt, der er masser af muligheder med den.


Jeg fik lyst til at bygge noget alcatraz agtigt
Jeg har kun EGO-klodser.
Til top
Jakob.Matthiesen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 03-April-2011
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Matthiesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 01:49
Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

#6386 - som udkom hvert år fra 1986 til 1991


Den havde jeg.... Aahh... Memories :)
Jeg har kun EGO-klodser.
Til top
Kristin.Kolle Se drop down
Knop
Knop


Medlem siden: 21-November-2015
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristin.Kolle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 18:14
Jeg vil gjerne ha friendssettene. De må jo bygges inn i modulhus, men jeg liker tilbehøret til både cupcake café og supermarked.
Kristin Kolle
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 11:05
Hm, de dæk der sidder på 42050 technic dragster ligner de dæk der er på 76023 the tumble.

Efter at have checket på bricklink kunne det godt være sådan.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 12:07
Citat: Kristin.Kolle Kristin.Kolle skrev:

Jeg vil gjerne ha friendssettene. De må jo bygges inn i modulhus, men jeg liker tilbehøret til både cupcake café og supermarked.

Og Heart Lake Grand Hotel med masser af "guld-vinduer". Big smile

Edit: ØV! Ved nærmere eftersyn er de "bare" Tan


Redigeret af Jesper.Thuesen - 02-Januar-2016 kl. 12:12
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator


"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Kristin.Kolle Se drop down
Knop
Knop


Medlem siden: 21-November-2015
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristin.Kolle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2016 kl. 19:23
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Citat: Kristin.Kolle Kristin.Kolle skrev:

Jeg vil gjerne ha friendssettene. De må jo bygges inn i modulhus, men jeg liker tilbehøret til både cupcake café og supermarked.

Og Heart Lake Grand Hotel med masser af "guld-vinduer". Big smile

Edit: ØV! Ved nærmere eftersyn er de "bare" Tan


Han som designet denne fortalte at han ikke klarte å overtale Lego å satse på flere gullelementer enn dekorbrikkene. Gull er en vanskelig farge å få fin i lego. Så han måtte nøye seg med tan Tongue

Men det er et supert sett!!!
Kristin Kolle
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.