Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Vikingeskib
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vikingeskib

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vikingeskib
    Sendt: 17-November-2015 kl. 14:15
Den er bygget i minifig størrelse, som i nok kan seTongue
Skroget var bestemt ikke let at bygge, formen på et vikingeskib var mere tricky at bygge end jeg regnede med.





Flere billeder kan ses her
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/albums/72157658986666914


Redigeret af Lennart.Cort - 17-November-2015 kl. 14:17
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2614
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 16:15
Det ser godt ud Lennart Smile
Fed effekt at sejlet er lavet af klodser.
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3384
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 18:23
Super flot skib. Clap

Det er fedt, at du har bygget både sejl, skib og årer op af klodser i stedet for at bruge "færdig-elementer".

Og det glæder mig at se, at du har bygget det historisk korrekt ved at ingen af vikingerne har horn på deres hjemle.
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 20:33
Imponerende !!
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 00:07
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Super flot skib. Clap

Det er fedt, at du har bygget både sejl, skib og årer op af klodser i stedet for at bruge "færdig-elementer".

Og det glæder mig at se, at du har bygget det historisk korrekt ved at ingen af vikingerne har horn på deres hjemle.
Tak Lasse. Det er jeg glad for at du sætter pris på. Først var planen egentlig at bruge sejlet fra # 7018 . Jeg havde også tænkt mig at bruge de store årer, men det ville se dumt ud fordi de skulle forlænges.
Jep - ingen horn. Jeg troede egentlig også det var en myte med stribede sejl, men efter lidt reasearch fandt jeg ud af at den formentlig er god nok
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 10:28
jeg mangler ord ClapClapThumbs Up er det muligt at tage større billede tætter på så en kan lure detaljer??
Henrik Kunz
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:00
Citat: Henrik.Kunz Henrik.Kunz skrev:

jeg mangler ord ClapClapThumbs Up er det muligt at tage større billede tætter på så en kan lure detaljer??
Tak Henrik. Billederne på min flickr er i ret høj opløsning, så der kan man zoome rigtig langt ind. Det ungere rigtig godt især hvis du downloader flickr app'en på din telefon eller tabletSmile
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 13:03
det er super lækkert. sejlet ser tilpas "levende" ud og størrelsesforhold på skibet ser rigtigt ud
Til top
Julius.Henriksen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-Oktober-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Julius.Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 13:06
HOLD DA K... 

Det er edermamde et flot bygget skib også nogel fede byggeteknikker især dit sejl!
hatten af for dig :) 
Julius Henriksen
militante lego modeller fra 1914-1946
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 23:40
Fedt Thumbs Up Thumbs Up
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 08:56
Super flot skib.

Der er faktisk en kategori CCC der passer rigtig godt, der kunne du jo overveje at melde det til:
Castle fan
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 10:07
Citat: Lennart.Cort Lennart.Cort skrev:

Citat: Henrik.Kunz Henrik.Kunz skrev:

jeg mangler ord ClapClapThumbs Up er det muligt at tage større billede tætter på så en kan lure detaljer??
Tak Henrik. Billederne på min flickr er i ret høj opløsning, så der kan man zoome rigtig langt ind. Det ungere rigtig godt især hvis du downloader flickr app'en på din telefon eller tabletSmile


Det havde jeg ikke lige set men takker og igen super bygget.Wink Hvis du har for mange af de mænd fra Lord off the rings så kan du altid skrive. Især dem fra RohanSmile
Henrik Kunz
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 23:41
Mange tak for de pæne ord alle sammen, det sætter jeg virkelig pris på.

@Benjamin:
Jeg ville rigtig gerne "smide" den ind i konkurrencen, problemet er at den er for stor. Så vidt jeg forstår må moc'en max fylde 2x 32x32 plader.
Den er 70 cm lang så den fylder nærmere 3x 32x32 plader

@Henrik:
Hehe jeg har ikke flere end dem på skibet. De Rohan minifigs er jo latterligt dyre, jeg mener at jeg måtte smide 30kr bare for den grå Rohan hjelmShocked
Så var een hjelm rigeligtSmile


https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 08:40
Ja jeg ved de er dyre Lennart. Jeg har jo selv købt nogle stykker Wink
Henrik Kunz
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.