Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Claas lexion 770 MOC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Claas lexion 770 MOC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 374
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Claas lexion 770 MOC
    Sendt: 14-November-2015 kl. 15:44

Det er udenfor sæsonen, men så er man jo klar, til næste års høst.
En claas lexion 770 med 9,3 meters skærebord, er den næststørste model i claas's mejetærskerprogram, og sådan en kører, vi med på mit arbejde, for at sammenligne kan i jo tjekke ind på norbygaard.dk og se høstvideo fra i år.
Den er lavet i størrelsforhold 1:17, og den har i sit indre, selvfølgelig indføringskæde (som også trækker skærebordet), accelerator, tærskecylinder, halmfordeler og 2 rotorer (som på mindre mejetærskere er rystere og er der hvor de sidste kerne sorteres fra halmen) og bagerst snitteren, det hele kan selvfølgelig køre rundt, selv kornmtanken kan åbnes, som på den rigtige, så der bliver plads til mere korn i tanken, sneglen til tømning af kornmtanken kan klappes ud, skærebord hæves og sænkes
Til fremdrift er brugt en XL motor, styring klares af en servomotor, hævning/ sænkning af skærebord af en M motor, tærskeværket og fake 8 cylindret Mercedes motor af en L motor, skærebordet og indføringskæde af en L motor, opklar af kornmtanken også af en L motor og tømmesneglen af en M motor, så det blev en halvtung maskine skærebordet vejer 504 g og maskinen vejer 3060 g
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 374
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2015 kl. 15:54
Beklager det at billedet er vendt
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2015 kl. 16:43
Hvor er den flotClap Klart en fordel når man kender detaljerne
Klodsmutter
Til top
Per.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 06-Oktober-2012
Sted: Middelfart
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 3158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 06:51
Rigtig flot model !!! 50 Kan der komme flere billeder med detaljer  Question 
Per Andersen
KF 2019 formand
Rigtig tog, er LEGO tog
Til top
Ole.Olsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 28-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1847
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 15:25
Det er en fantastisk flot og meget vellignende mejetærsker du har bygget. Jeg kunne godt bruge nogle flere billeder af mejetærskeren, eller en film, der viser alle de lækre funktioner. Og iøvrigt dejligt af se, at der er kommet nogle flere landbrugsmaskine byggere igang med at vise deres MOCer frem, en traktor i sidste uge, her en mejetærsker, så hvad kan det ikke ende med?
Ole Olsen
Til top
Michael.Bobach Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Rebild
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael.Bobach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 17:46
Rigtig godt lavet, der er hverken gået på kompromis med funktioner eller udseende. Jeg kunne også godt tænke mig at se en video af alle de funktioner den har.
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 374
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 18:10
Der kommer flere billeder, skal lige have taget flere og lagt på pc, da systemet af eller anden grund, vender billederne 90 grader, når det hele foregående fra iPad
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 374
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 17:57
inden man skal i marken, skal der jo tjekkes olie på motoren, og maskine skal tankes med både diesel som har rødt dæksel og Adblue som har blåt dæksel
 
så er vi klar til at køre til mareken, med skærebordet lagt på vognen og spændt efter,
 
 
lidt om det indvendige
nederst ses fordeleren som spreder det snittede halm i samme brede som skærebordet
midt ses den vandrette snitter som findeler halmen
øverst inde i maskinen er de 2 rotorer som transportere halmen til snitteren
 
 
og som på de rigtige maskiner er det jo drevet af kileremme
det er bare svært at få et ordenligt billede af accelrator, cylinder og halmfordeler
den lodrette L* motor er til åbning af korntanken
 
 
klar til arbejdet
 
 
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 23:06

Hej Lorens!

Det er en super fin Lexion 770'er du der har fået bikset sammen!

Først vil jeg sige at det var på tide at der skete en opdatering af Claas'es mejetærsker program her i Byggepladens Landbrugsafdeling. Sidst der har været en opdatering var med Gårdmand Thomsens Lexion 420'er for 5 år siden. http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7069&KW=Claas&PID=89712&title=claas-lexion-420#89712

Designet har du ramt rigtig og endda med begrænset brug af "knopper"

Jeg kan godt lide at du har brugt remme til at trække alle funktionerne af tærskeværket, og er meget nysgerrig efter hvilke elastikker eller lignende du har brugt.

Jeg kunne godt tænke mig lidt flere detaljerede billeder inde fra maskineriet, da det er lidt svært at se på det ene billede. Men jeg har på fornemmelsen at du har gået benhårdt ud fra hvordan remmene er placeret på originalen?

Din åbning af korntanken er genialt udtænkt, og giver en god effekt.

Og så genkender jeg lidt fra min Ropa roeoptager.... sneglevindinger er en mangelvare i Lego's sortiment ;-)

Ligesom jeg skrev til Michael Bobach vil jeg sige et kærkomment velkommen til Byggepladens stærkt undervurderede "landbrugsafdeling", som med din indtræden betyder at vi er mere end en håndfuld der udøver denne disciplin. Det var hårdt tiltrængt. :-)


Allan Clausen
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 374
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 18:48
tak for de fine ord Allan, og tak for ideen med sneglevindinger. elastikkerne er almindelige elastiker fra køkkenskuffen, men de må ikke være for tykke, ellers hopper de af, det skal dog siges at, ser du maskinen fra den anden side, hvor hovedtrækket sidder, er der brugt kæde, da elastikkerne ikke kunne overføre den nødvendige kraft, har ellers forsøgt, men dobbeltelastik kom til at fylde for meget, det samme gjorde forsøg med postelastik, her var problemet også, den kørte hele tiden op på kanten, af de remskiver jeg prøvede at bruge/konstruere. og ja det skal jo side på de rigtige steder. det eneste der ikke passer helt er at halmdeleren som sidder efter cylinderen som er lavet med hjul 3482/3483, men måske skulle have været propeller istedet men dem havde jeg ikke nok af på lager,
 
 
 
da vi pt høster majskerner til modenhed, til foder til slagtesvin, kommer der også et klapbart 8 rækkes majsbord til maskinen,
 
*vognen (model BS 20 tons) til hjemtransport af det høstede korn er faktisk lavet,
*traktoren (fendt 936) til at trække den er bare ikke færdig
* plus lidt andet grej som vi kører med på arbejdet
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.140 sekunder.