Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Jaguar E-Type
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jaguar E-Type

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Jaguar E-Type
    Sendt: 12-November-2015 kl. 16:20
Jaguar E-type coupe fra 1961
Den er bygget i størrelse 1/18.jeg ville egentlig helst have den var i dark green, men som i jo ved, så er dark green dyrt. Heldigvis har jeg en del rød og da E-typen også er/var populær i rød, så kan jeg sagtens leve med at min er rød.

Jeg har aldrig bygget noget så hurtigt som denne, det tog mig ca. 10-12 timer fra start til slut.
Det var ikke nødvendigt for mig at bestille en eneste klods hjem, så det var virkelig skønt, ikke at skulle vente på bricklink ordrer.

Flere billeder kan som altid ses på min flickr
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/




https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 16:23
Herlig slæde, nu mangler vi bare at se alle dine fede mocs ved næste års KF i Køge?
Søren Johansen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 18:27
Den er du da sluppet rigtigt godt fra Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:23
Fed gammel spand. Hvor tit er det også lige at man får brugt så mange røde elementer? Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:42
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Herlig slæde, nu mangler vi bare at se alle dine fede mocs ved næste års KF i Køge?
Mange tak søren. Jo måske, på et eller andet tidpunkt så kommer jeg til en udstillingSmile
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:42
Citat: Knud.A.Albrechtsen Knud.A.Albrechtsen skrev:

Den er du da sluppet rigtigt godt fra Thumbs Up
Tak KnudWink
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:43
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Fed gammel spand. Hvor tit er det også lige at man får brugt så mange røde elementer? Smile
HAHA ja ny er den ikke. Ja jeg kanegentlig kun komme i tanke om biler, hvor rød er brugbart. Heldigvis er der mange forskellige røde biler
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:50
Virkelig flot.... Du har ramt mange af formerne spot on. Dog synes jeg der er et eller andet med forruden der driller øjet lidt. Det virker som om den er en anelse for høj, og så savner jeg også lidt nogle af alle de bløde kurver som du har ramt så flot alle andre steder. Der er en svær bil... nok en af de flotteste der nogensinde er lavet, og derfor nok også en af de sværeste at gengive...
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:51
Citat: Lennart.Cort Lennart.Cort skrev:

Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:


Herlig slæde, nu mangler vi bare at se alle dine fede mocs ved næste års KF i Køge?
Mange tak søren. Jo måske, på et eller andet tidpunkt så kommer jeg til en udstillingSmile


Eller tage dem med til byggemøderne i Vejle...
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 23:01
super fed bil godt gået Smile med din moc Wink
Anders Dimitri Massigeh
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 11:32
Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Virkelig flot.... Du har ra...
Mange tak Rasmus. Den er svær at ramme, ruden er noget mere firkantet på min og så er den vist heller ikke 45 grader. Den røde stolpe er ikke placeret korrekt, men jeg syntes det vigtigere at have den med selvom den sidder for langt tilbage.Smile
ja E-Typen er en vild flot bil, og jeg kunne heller ikke finde ret mange andre LEGO modeller derude.
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 12:11
Citat: Lennart.Cort Lennart.Cort skrev:

Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Virkelig flot.... Du har ra...
Mange tak Rasmus. Den er svær at ramme, ruden er noget mere firkantet på min og så er den vist heller ikke 45 grader. Den røde stolpe er ikke placeret korrekt, men jeg syntes det vigtigere at have den med selvom den sidder for langt tilbage.Smile
ja E-Typen er en vild flot bil, og jeg kunne heller ikke finde ret mange andre LEGO modeller derude.

Det er en fantastisk flot model, jeg er selv igang med min første klassiske bil, og det er meget svært. Der er jo stort set ikke en eneste ret line på gamle biler.
Jeg synes forruden er meget godt ramt, også hældningen.

Der er dog en enkelt ting der generer mig: På alle de billeder jeg kan finde på nettet, er alle vinduesstolper i krom, så det ser mærkeligt ud at du har lavet den ene rød. Prøv, at gøre den LBG, så tror jeg det vil se mere harmonisk ud.


Redigeret af Glenn.Knøsgaard - 13-November-2015 kl. 12:16
Glenn Knøsgaard
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 12:48
Mange tak Glenn
Må man man spørge hvilken model du er i gang med?
Det har du da fuldstændig ret i, jeg troede egentlig de ofte var røde med krom rundt om, men nu kan jeg da godt se at LBG er mere passende end rød.
Ang. rette linjer, så er det godt nok fantastisk med de curved slopes, og nu endda den "nye" i 1x2 
uden dem var jeg på herrens mark
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 14:07
Jeg er igang med en MGA i størrelse 1:13, den bliver også rød, og med  curved slopes.
Jeg skal nok vise billeder når den er færdig. Indtil videre er jeg kun kommet til LDD.
Glenn Knøsgaard
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 22:23

Hold da kæft - alene TANKEN om at gå igang med en bil med så mange bløde former, ville give mig koldsved... Dead

Men det har du da godt nok klaret flot... Clap

To små detaljer - som både du selv og andre allerede har nævnt, så synes jeg at forruden er lidt for stejl... Og så synes jeg, at baghjulene er trukket for langt ind i skærmkasserne... Men tag det endelig ikke for ilde op - for det er nok ikke en nem model at bygge med alle de skæve former... Shocked
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2015 kl. 17:33
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:


Hold da kæft - alene TANKEN om at gå igang med en bil med så mange bløde former, ville give mig koldsved... Dead

Men det har du da godt nok klaret flot... Clape... Men tag det endelig ikke for ilde op - for det er nok ikke en nem model at bygge med alle de skæve former... Shocked
Tak skal du have René. Kurvede biler/ting må ikke stoppe dig, Tænk på alle flotte vw beetle's somefterhånden er bygget succesfuldt i LEGO.
Det med hjulenes placering er godt nok tricky. Altstå hvis jeg satte dem en knop længere ud ville det se forkert ud, da det øverste af dækket skal være skjult. Den bedste placering ville være ½ knop ud, men så har jeg ingen ié til hvordan man får afskærmingen rundet på en nogenlunde måde.
Altså en knop inde, som nu, er simpelthen min bedste løsning, men ret har du - De sidder for langt ide.

Bare rolig jeg tager det bestemt ikke ilde op. Det er rigtig rart at du nævner det, så jeg kan forklare hvorfor jeg har gjort som jeg gjorde.
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 11:24

Flot MOC, der er ikke så meget mere at sige til det......... Bortset fra at den er blevet fremhævet på dette sted http://thelegocarblog.com/2015/11/13/red-smartie-day/

Det synes jeg er godt gået.

Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1607
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 19:51
Normalt er jeg ikke til biler men denne måtte gerne stå på min hylde
Klodsmutter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.