Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Technic MOC, MF 8690 traktor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Technic MOC, MF 8690 traktor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 18:37
Jeg er heller ikke et af technic-hovederne (bare vent), men fedt at se sådan en sofistikeret MOC her i foreningen Thumbs Up og ikke mindst jeres snak her i tråden Smile hvis jeg så var lidt mere fascineret af køretøjer... det skulle da lige være en elbil moduleret efter en virkelig elbil Ermm

God bedring! 
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:12
Ulrik, alle Lego biler, traktorer osv  som er motoriseret er allerede eldrevne ;-)
Allan Clausen
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 13:55
Hej Lorens. 
For ikke at spamme Michaels fine tråd mere end højest nødvendigt har jeg oprettet denne tråd istedet:


Håber den giver lidt svar til dit spørgsmål. Smile
Allan Clausen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 16:16
Citat: Allan.Clausen Allan.Clausen skrev:

Ulrik, alle Lego biler, traktorer osv  som er motoriseret er allerede eldrevne ;-)

 Ja, du har ret. Det var mest tanken om enkeltheden ved designet i forhold til en benzindrevet bil – det siger nok noget om mit manglende dybere kendskab til vore behjulede venner :)
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Michael.Bobach Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Rebild
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael.Bobach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 19:15

Citat: Allan.Clausen Allan.Clausen skrev:

Nu må du ikke blive chokeret over prisen Michael.... gennemsnitspris på 221 kr. pr. styk....

Ja, det var godt nok lidt af en udskrivning, men jeg måtte jo ha fat i de hjul, så de er købt og modtaget i fin stand. Fandt dem til 25,- EUR/stk, så jeg startede bare lige med to i første omgang :-)

Nu går jeg så lige og overvejer om jeg skal bygge en lidt større traktor inden jeg kommer alt for langt med maskinerne. Det vil give en hel del større friheder hvis der var noget mere plads at gøre med i forhold til funktioner og udseende.

Hvilket målestoksforhold plejer I at benytte til jeres landbrugsmaskiner?

Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 19:38

25 euro er en ok pris, men dog stadig ikke gratis. 😉 jeg var så heldig at købe en del for nogle år siden til godt 100 kr pr styk. Men det er jo konsekvensen når de ikke produceres længere.

Jeg ville dog ønske at TLG ville lave nogle hjul i samme størrelsesorden igen, og gerne med traktor mønster.

På Eurobrick.com er der en meget lang tråd om alternative dæk fra RC verdenen. Der findes enkelte med traktor mønster, men det begrænser jo sig hvis man har ønsker om at udstille.

Min roeoptager, traktor og vogne er lavet i 1/16-1/17 ligesom Lorens's tærsker. Min MF tærsker er dog lavet i lidt mindre skala.

Hjulene bestemmer jo lidt hvor stort man kan bygge. Men som du selv siger så giver det lidt mere plads jo større man bygger, men jeg syntes da du har klaret det meget godt med alle de funktioner din MF har.

Allan Clausen
Til top
Michael.Bobach Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Rebild
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael.Bobach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 21:23

Tak for det. Jeg er også tilfreds med antallet af funktioner, men jeg synes ikke helt den er robust nok. Der er f.eks. ikke på alle funktioner at det hvide koblingstandhjul har effekt hvis ikke motoren stoppes i tide. I stedet takker tandhjulene over visse steder fordi der ikke er plads nok til at få dem fæstnet ordentligt i begge ender.

MF'en er bygget i ca. 1:20

Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 21:35
Du kan jo omdøbe din nuværende MF til en 6600 eller 7600 serie, så passer størrelsesforholdet jo meget godt, hvis du laver en ny 8700 serie ;-)
Allan Clausen
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.154 sekunder.