Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - First 2015 review LEGO Ideas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

First 2015 review LEGO Ideas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: First 2015 review LEGO Ideas
    Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 18:24
Tja... Jeg ved snart ikke.... Jeg synes efterhånden det er en parodi.

Woa, no submissions approved for First 2015 Review....https://ideas.lego.com/blogs/1-blog/post/46

De har lige annonceret ghostbusters HQ - nogle steder er det omtalt som et projekt fra LEGO ideas, men jeg er ikke helt sikker.....

Mvh, Henrik


Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 30-Oktober-2015 kl. 18:26
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 18:45

 



Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:32
Adrian Perslow
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 18:57
Ghostbusters HQ er ikke et Ideas-sæt - de har afvist det ene ideas-sæt der fik 10.000 stemmer, og alle de andre udgaver er endnu ikke nået så langt op.
De afviste også Avengers/SHIELD Helicarrier ...

Og så lavede de sættene i en anden serie - det må de nemlig godt.

Det kan næppe komme bag på nogen at LEGO Ideas først og fremmest er en fantastisk platform til at måle interesse i de lidt sværere tilgængelige målgrupper som f.eks. os AFOLs - sekundært en mulighed for at eksperimentere med produkter der ikke passer ind i andre serier - og kun tertiært et sted hvor brugerne/kunderne kan indsende ideer til LEGO, og få ære (og penge!) for at få dem produceret.

Min analyse af de afviste sæt:
  • Science Adventures - det samme som female scientists, som ikke solgte så godt igen, intet salg!
  • Discworld - rettighedsproblemer, og ret lille salg uden for UK
  • Medieval Market Street - det samme som sæt #10193 - som ikke blev så hurtigt udsolgt
  • Frozen - rettigheder, for stort til at lege med, og markedet forsvinder om ganske kort tid, når den næste Disney-film kommer.
  • DC-3 - den er bare ikke fed når den ikke er i chrom, og kun planespotters over 45 vil købe den :)
  • Tyrannosauros - forstår jeg faktisk ikke helt, den ville passe godt sammen med Birds - og nå et bredere/yngre publikum.
  • International Space Station - ærgrer jeg mig personligt over, og om nogle måneder begynder space-craze igen, men det har de ikke opdaget, så den kommer de til at fortryde ikke at lave.
  • Golden Girls - please, vi har lige fået Big Bang, og den har ikke solgt godt nok, på trods af at være en total hit-serie, og hvem i alverden vil have et "panter-tanter"-sæt stående?
  • Zelda - rettighedsproblemer, som med alle Nintendo-ting der bliver foreslået.
  • Titanic - for lille til at være virkelig fed, de eneste der ville købe den, er folk der hellere vil bygge en meget større udgave selv.
  • 1969 Corvette - forstår jeg ikke, for det ser ud til at være et voksende marked - måske problemer med rettigheder ....
  • Small Yellow - den er bare ikke så fed i lille. Måske ville man købe den hvis man var på udstillingen.
  • Daft Punk - alt for lille et sæt til at nogen ville gide købe det. 

Det er bare gæt og fornemmelser, jeg aner intet om de reelle salgstal. Sig til hvis I gætter anderledes!

Jeg har på fornemmelsen at der snart kommer noget Model Team agtigt noget med classic cars udført i LEGO klodser ... hvis de kan få lov til det af bilfirmaerne - de har det tit ret svært med "klodsede" løsninger.
Peter Lind
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.