Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kloster til Haraldsborg - Bygge"dag"bog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kloster til Haraldsborg - Bygge"dag"bog

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kloster til Haraldsborg - Bygge"dag"bog
    Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 22:27
Jeg er påbegyndt byggeriet af et kloster til Haraldsborg, jeg har ikke MOC'et så meget før, så alle gode råd, tips og ideer vil blive modtaget med kyshånd.

Det er med vilje at jeg bruger flere forskellige grå nuancer, i forhåbning om at det skaber lidt spil i murværket.

Planen er at klosteret bliver udstyret med et bryggeri, en lille have og en form for kirke, evt. beliggende på en høj eller lidt klipper.



Jeg har en lidt dårlig belysning, så det kan være lidt uskarpt.


Martin Nørregaard Hansen
Til top
Tomas.Lørup Se drop down
Panel
Panel
Avatar
Suppleant i bestyrelsen

Medlem siden: 17-December-2010
Sted: Danmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1529
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomas.Lørup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 06:30
Martin tak fordi du lader os være med i byggeprocessen, vogt dig jeg låner alle dine teknikker :)

Glæder mig til at følge med.
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 07:17
Tomas, du låner bare løs, det gør jeg også selv rundt omkring. :)
Martin Nørregaard Hansen
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 09:19
Fedt med en byggedagbog.

Det ser rigtig godt ud indtil videre.
Castle fan
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 10:19
Det er et stort projekt. Kan godt lide den hvide kant om vinduerne og korset. 

Glæder mig til at se fortsættelsen.
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2696
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 10:58
Det er et spændende projekt du har gang i og jeg glæder mig til at følge projektet.

Husk at det skal være til at transportere, så byg vægge m.m. så det nemt kan skilles i stykker på 1 x 2 baseplate, måske 1,5 x 2 afhængig af de flyttekasser du bruger.

Jeg forestiller mig, at et kloster er bygget af mursten, så du kan også bruge Dark Red, Dark Tan eller Medium Dark Flesh til forskellige sektioner af klosteret, da det kan være bygget af flere omgange.
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 14:26
Citat: Lone.Pihl Lone.Pihl skrev:

Det er et stort projekt. Kan godt lide den hvide kant om vinduerne og korset. 

Glæder mig til at se fortsættelsen.

Korset har jeg lånt fra Benjamins Flickr :)


Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Husk at det skal være til at transportere, så byg vægge m.m. så det nemt kan skilles i stykker på 1 x 2 baseplate, måske 1,5 x 2 afhængig af de flyttekasser du bruger.

Jeg forestiller mig, at et kloster er bygget af mursten, så du kan også bruge Dark Red, Dark Tan eller Medium Dark Flesh til forskellige sektioner af klosteret, da det kan være bygget af flere omgange.

Lige det der med at bygge det så det er let at skille ad, det har jeg lidt svært ved at se hvordan hulen jeg skal gøre, nogle gode ideer?

Mine første tanker var egentligt at de nok var bygget af sand/kalksten, evt. også af bjergsten som er bearbejdet.
Men ideen om at det er bygget i flere omgange kan jeg rigtig godt lide, så kan man godt snige noget mursten ind. :)
Martin Nørregaard Hansen
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Online
Point: 1072
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:14
Ser rigtigt godt ud, glæder mig til at se mere. Måske kunne du rykke de to porte på sidste billede ind ser bare lidt bedre ud med en bue synes jeg. De grå fliser i hovdeindgangen må rigtigt godt side på mørkegrå Erling.

Angåeden skilleteknik vil jeg sige at hvis du kan nå at skille pladerne hvor de store grå buerne kommer på første billede bagerst. Ellers er det normalt en god ide at skille det af i plader og gå ud fra det før man starter, enten 48*48 eller 32*32

Kan du måske fortælle mere om rummene og hvad du regnere med de skal indholde, hvis du har plads så husk at munkene også havde dyr.

Det ser super godt ud jeg glæder mig til at se mere, bliv ved med det.
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:49
Citat: Rune.L.Petersen Rune.L.Petersen skrev:

Måske kunne du rykke de to porte på sidste billede ind ser bare lidt bedre ud med en bue synes jeg. 

Du mener så dørene/portene sider på indersiden?
 
Citat: Rune.L.Petersen Rune.L.Petersen skrev:

Kan du måske fortælle mere om rummene og hvad du regnere med de skal indholde, hvis du har plads så husk at munkene også havde dyr.

Lige så snart jeg selv ved det, så skal jeg nok skrive lidt om de forstellige rum.
Jeg havde ikke tænkt på dyrene, men måske der bliver lidt plads :)
Martin Nørregaard Hansen
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 19:03
Jeg vil foreslå dig at bygge i moduler af BP (baseplats 32x32 knopper) størrelser for så vil du let kunne pakke i flytte kasser.Laveser selv en gang en stor brandstation hvor jeg havde problemer med at transportere det rundt. En god ide når du laver muren er også at putte nogle murstens klodser ind i muren så du får et rustik look. Ellers ser det pt. super ud. Thumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 01:08
Så fik jeg bygget lidt mere på den anden side af pladen.

Pladerne kan skilles ad i porten, så det er lettere af transportere.



Nederst bliver det rum hvor klosterets bryggeri befinder sig, på første salen tror jeg der kommer en stor gildesal.


Martin Nørregaard Hansen
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 01:12
Ser fedt ud, og rigtig spændende at følge udviklingen i dette projekt.

@Martin. Som Henrik nævner, så vær opmærksom på at få det moduleret op, så det er til at transportere.
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 08:49
Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Ser fedt ud, og rigtig spændende at følge udviklingen i dette projekt.

@Martin. Som Henrik nævner, så vær opmærksom på at få det moduleret op, så det er til at transportere.

Jeg har lavet så den kan skilles ad ved "overgangen" som vist neden for


Pga. mangel på 32x32 baseplates, har jeg været nødsaget til at sammensætte 2 stk. 48x48 + 3 stk. 16x32 hvilket giver mig en plade på 2x3 moduler som jeg ikke kan skille ad.



Martin Nørregaard Hansen
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 10:24
Det ser godt ud det du har bygget. Jeg tror bare det giver dig problemer at Transpotere rundt. Men det du bygger er rigtigt flot. Ja men du må jo snart til byggemøder så du kan få lært hvordan du anskaffer BP. Wink Glæder mig til at se mere.
Henrik Kunz
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 10:45
Citat: Henrik.Kunz Henrik.Kunz skrev:

Det ser godt ud det du har bygget. Jeg tror bare det giver dig problemer at Transpotere rundt. Men det du bygger er rigtigt flot. Ja men du må jo snart til byggemøder så du kan få lært hvordan du anskaffer BP. Wink Glæder mig til at se mere.

Min plan er fantisk at komme torsdag den 22. oktober i Taastrup.

Men selv hvis pladerne kunne skilles ad, hvordan skulle jeg så kunne dele bygningen midt mellem pladerne?
Martin Nørregaard Hansen
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2696
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 00:30
Er du kommet længere med projektet?
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2015 kl. 12:08
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Er du kommet længere med projektet?

Ja jeg er nået lidt længere, jeg ser om jeg kan få taget nogle nye billeder i løbet af ugen
Martin Nørregaard Hansen
Til top
Martin.Nørregaard Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 08-August-2015
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 331
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nørregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 15:00
Så fik jeg taget lidt flere billeder :)


Jeg er ikke helt tilfreds med den bindingsværk, men jeg har prøvet forskellige løsninger og indtil videre er det den der har været bedst.






Lige i øjeblikket mangler jeg også en del mindre plates i dark tan til at forme noget af bakken med.





Så det begynder stille og roligt at ligne noget, men når jeg nu også er igang med at sætte hus i stand og også har et lille barn, så er der ikke altid så meget tid til overs som jeg havde regnet med.


Redigeret af Martin.Nørregaard - 12-December-2015 kl. 15:02
Martin Nørregaard Hansen
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6239
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 17:12
Det ser sq godt ud!
Omkring dit bindingsværk, så prøv at lave bjælkerne lidt mere 'random', i forhold til placeringen.

Dvs ikke så symmetrisk. Jeg tror, at det vil give facaden, lidt mere 'liv'

Det ser ud som om, at det er lavet med tiles. På 'stud on side'.
Hvad så med, at lægge de tiles på skrå?
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 20:47
Det ser rigtig godt ud.

Den eneste betænkning jeg har er, at det ser ud som om nogle vinduer starter lidt over hovedhøjde. Men sådan er nogle storslåede bygningsværker jo. Jeg plejer altid at have en figur til at holde mig ved selskab når jeg bygger, det giver en god følelse af størrelsesforhold.
Castle fan
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.