Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggedagbog: star wars base
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggedagbog: star wars base

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Julius.Henriksen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-Oktober-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Julius.Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Byggedagbog: star wars base
    Sendt: 23-Juli-2015 kl. 23:06
Hej alle sammen så har jeg igang sat et større projekt projektet, skal efter mine planer være færdigt tidsnok til Klodsfest 2016.Big smileBig smile
Det skal bestå af 9 baseplates 3x3 med det største modul på 1x3 og de andre på 1x2 (3.stk.)
Det er også min første moc hvor jeg andvender SNOT (Studs Not On Top) men ikke en hvor jeg andvender sandwich for første gang...
Dag 1:  
her har vi det jeg gik i krig med store som små baseplates hvide så vel som grå Smile
her ser vi min elskede sandwich teknik i brug på største modulSmile

her ser vi det sidste lag inden sne og bygningsværkSmile
Det var så dag 1.

Dag 2: 
Her ser vi hvordan det går med min snot teknik Smile

Her ser vi Dæmningen/væggen/MURENShocked...

Her har vi hangaren som jeg stadig leder efter dør teknik til Smile

Her har vi entreen med en lille Clone Wars Obi wan Kenobi 

Her kan i så se basen indtil videre Smile

Er selv meget stolt over min konstruktion = I er selvfølgelig velkomne til at komme med konstruktiv kritik og tips som altid Big smileBig smileBig smile
Julius Henriksen
militante lego modeller fra 1914-1946
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 00:08
Ser godt ud glæder mig til at se det færdig resultat.
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Julius.Henriksen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-Oktober-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Julius.Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 22:58
Her er det seneste fremskridt på basen efter en tur i jylland.
Der er kommet port til hangaren.

entreen har fået tag på for denne omgang.

Et billede indefra entreen.

og det var så den omgang på et par timers process.SmileSmile
Julius Henriksen
militante lego modeller fra 1914-1946
Til top
Jakob.Matthiesen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 03-April-2011
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Matthiesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 11:50
Det kan godt være at jeg spørger dumt her, men jeg er ikke MOC'er.

Hvad er formålet med sandwich teknikken? Jeg har set den før, men kan ikke helt regne ud hvorfor man har baseplates, klodser og plates under sin MOC istedet for bare baseplates? Er det for stabilitetens skyld?

Jeg har fulgt en anden WIP MOC og her fortalte byggeren at det var for at kunne gå under "groundlevel" om man vil. Til f.eks. kratere og skyttegrave og andre niveauforskelle i landskabet. Men jeg tænker at det ville man sagtens kunne lave på baseplates hvis man vel at mærke planlægger det hele inden man begynder at bygge.
Hans MOC fyldte et helt bordtennisbord og det var ikke meningen at den skulle flyttes når den var færdig, så jeg kunne ikke lade være med at sidde og tænke at der gik hundredevis af kroner til spilde i form af klodser og plates ved at dække hele hans bord med sandwichteknik. Er der noget jeg har misset?

Udover det... FEDT at se noget Star Wars for en gangs skyld... Mere af det tak. Og jeg glæder mig til at se udviklingen såvel som det endelige resultat.
Jeg har kun EGO-klodser.
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:48
Et par grunde kunne være:
- Hvis man skal lave områder med plader og især fliser, så får man slet ikke samme spændinger i pladen, som hvis de var sat direkte på baseplaten.
- Som du selv er inde på, så får man nogle muligheder med dybder, som fx ved vandløb eller lign. Jeg har selv gjort det hvor der skal stå huse i et landskab, ved at sænke niveauet, og afslutte med nogle fliser. Så får man sat husene 100% ens hver gang, og det er hurtigt at sætte op.
- Hvis man eksempelvis bruger snotveje, så er man oppe i et korrekt niveau, så vejen ikke ligger højere end landskabet.
- Som du også selv nævner, kan det også være en udforfordring med stabiliteten. I forvejen er hæfter fliser og plader ikke så godt på en baseplate, som på alm. plader. Vrider man fx med pladerne, så falder tingene endnu nemmere af.

Der var er par plusser ved det... Et minus er så at der går en del klodser til det...:-)

Mvh
Rasmus
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 08:51
Personligt er jeg ikke den store clonwars fan. Men selve basen ser fed ud, har du overvejet at lægge lys ind, da sandwich teknikken giver god mulighed for det? 

Mvh Alexander
Til top
Julius.Henriksen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 05-Oktober-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Julius.Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 19:15
Citat: Alexander.S.Würtz Alexander.S.Würtz skrev:

Personligt er jeg ikke den store clonwars fan. Men selve basen ser fed ud, har du overvejet at lægge lys ind, da sandwich teknikken giver god mulighed for det? 

Mvh Alexander

Ja det er faktisk Pga. at jeg ikke har "færdighederne" til at indsætte lys desuden haver jeg heller ikke nok klodser. 
Desuden er jeg nået så langt i min process at det ikke ville kunne betale sig at skille den ad og indsætte lys :)

Julius Henriksen
militante lego modeller fra 1914-1946
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.