Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Dagbog: Tur til Hong Kong
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dagbog: Tur til Hong Kong

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 3 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dagbog: Tur til Hong Kong
    Sendt: 05-Juli-2015 kl. 12:51
Som mange af jer allerede ved, er vi er en gruppe på 9 medlemmer fra Byggepladen, der er blevet inviteret til Hong Kong for at udstille vores LEGO modeller i et indkøbscenter. Det hele startede ved, at ejeren af indkøbscenteret i Hong Kong havde set billeder fra LEGO World på internettet. Det blev hun så begejstret for, at hun gerne ville betale for, at vi kom nogle danskere ned til Hong Kong og udstillede vores modeller.

De 9 udstillere er: Henning Mikkelsen, Henning Bistrup, Vibeke Brogaard, Kim Ebsen, Claus Pedersen, Stefan Sandbeck, Morten Anker Skov, Lasse Vestergård og Anne Mette Vestergård.

Modellerne skulle sendes med skib, så de blev sendt af sted for over en måned siden. Nu var tiden kommet til at vi selv skulle rejse derned og stille modellerne op. Lørdag den 4. juli var det meningen, at vi skulle flyve derned.

Lørdag den 4. juli 2015.

Planen var at vi skulle flyve fra Kastrup til London klokken 19:50 og derefter videre fra London til Hong Kong. Vi havde aftalt at mødes klokken 17 i Kastrup Lufthavn. Bilen fra Jylland var kørt af sted i meget god tid for at undgå uforudsete forsinkelser. Så allerede klokken 15:20 ringede Henning Mikkelsen til os andre og spurgte ad, hvor vi blev af. Vi skyndte os derind og var der ca. klokken 16:00. Og inden klokken blev 17 lykkedes det også for Kim Ebsen at ankomme til lufthavnen, til trods for at hans tog måtte vente på grund af signalfejl adskillige gange.

Nu var vi alle 9 ankommet, og vi var klar til at tjekke ind. Men da vi aflevere kufferterne fik vi af vide, at flyet muligvis ville blive forsinket.

Det endte med at flyet blev over 2 timer forsinket. Så vi fik en del ekstra ventetid i Kastrup lufthavn. Men det værste var, at forsinkelsen betød, at ville ikke ville kunne nå flyet videre til Hong Kong. Cry


Ca. klokken 22:00 kom vi endelig ud og flyve. Her var planen jo at vi skulle afholde det første flyvende byggemøde i foreningens historie. Jeg ved ikke om alle nåede at få bygget noget. Men Anne Mette fik bygget en micro-skala version af Rainbow Holiday Center ud af de ekstradele, som hun havde med i håndbagagen.


Da vi endelig ankom til Heathrow Lufthavn i London var flyet til Hong Kong allerede fløjet. Der gik fem kvarter før vi fik tildelt nye flybilletter. Det var desværre ikke muligt at komme af sted med et fly til Hong Kong før næste dag klokken 18:40. Så vi fik tildelt et hotelværelse hvor vi kunne overnatte. Problemet var at Hotellet lå ved siden af Gatwick og ikke Heathrow. Det betød at vi skulle med bus derud. Og da vi kom ud til busstopstedet var den sidste bus den nat allerede kørt.Cry


Det tog næsten 1½ time før vi med stort besvær fik overtalt dem til at sende en ekstra bus. Så klokken blev 04 dansk tid inden at vi kom i seng.

Søndag den 5. juli 2015

Nu burde vi have været landet i Hong Kong. Men i stedet må vi nøjes med denne triste udsigt fra hotelværelset i London.Ouch



Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Morten.Carlsen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 30-August-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 220
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Carlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 14:00
Tak for opdateringen
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 15:10
God tur - I kan til gengæld glæde jer over Cathay Pacific (hvis I skal flyve med dem....). Der er superservice..... Det er vist et af de få flyselskaber som har 5 stjerner... Emirates har kun 4, SAS 3.

Glæder mig til næste afsnit...

Mvh, Henrik
Til top
Rasmus.Fachmann Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 12-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 543
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 16:54
Håber snart i når det ned. Hvilket storcenter der det i skal udstille i?
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 09:51
hej alle 9 håber en skidt general prøve bliver en herlig premiere for så har i nogle skønne dage i vente. En hjertelig rigtig god tur til jer alle og fortsæt endelig med dagbog. TakThumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Lone.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 11-September-2013
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 467
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 13:31
Spændende dagbog for os der ikke er med (misundelig ? bare lidt Ermm ) Håber I får en god oplevelse.
Lone Marcussen

Let's play together
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 14:03
Det er super fedt med en dagbog Lasse Thumbs Up

Så kan vi herhjemme følge lidt med på jeres Asien eventyr ( og så kan jeg hælde lidt salt i mine ærgrelse'sår over at jeg ikke tilmeldte mig - stupid me Wacko )

Håber at I får en super tur Smile 
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 15:43
Søndag den 5. juli 2015 fortsat

Efter en ganske glimrende morgenmad og frokost på hotellet tjekkede vi ud. Vi gik over til Gatwick og tog bussen til Heathrow. I forbindelse med ombookingen af flyet fra Catway Pacific til British Airways havde vi ikke fået af vide, at flyet gik fra en anden terminal. Så vi fik en ekstra rundtur rundt i Heathrow. Men det lykkedes os at finde flyet, og det lykkedes sågar Heathrow at få sendt al vores bagage med det rigtige fly. Da klokken var ca. 21 dansk tid søndag aften fløj vi hen over Jylland på vej til Hong Kong. Det var ca. 1,5 døgn efter at jyderne var startet deres tur.

Mandag den 6. juli 2015

Kl. 7 om morgen dansk tid, mens vi fløj tværs over Kina, startede det længe ventede byggemøde i luften. En af de få positive ting forsinkelsen og flyskiftet var at vi alle sammen sad sammen og havde fået lov til at brede os over flere sæder. Henning havde som den gode arrangør sørget for at der var medbragt LEGO sæt til at vi kunne bygge med. Så det var ren hygge. (Det er dog væsentligt mere besværligt, at samle tabte klodser op fra gulvet end til almindelige byggemøder.)


En time senere, kl. 14 Hong Kong tid (fra nu af vil alt være i Hong Kong tid) landede vi endelig. Vi tog toget og bus til hotel. Ashley som her ses sammen med Henning, Morten og Stefan kom os i møde på togstationen og sørgede for at vi blev tjekket ind i 2 luksus lejligheder, hvor vi skal bo.


Lejlighederne har denne fornemme udsigt, som kan ses her på billederne:

Om dagen:


Om aftnen:


Indkøbscenteret, hvor vi skal udstille, hedder LCX og er en del af et gigantisk shoppingcenter, der hedder Harbour City. Lejlighederne ligger med indgang fra Harbour City. Så vi behøves ikke at gå udenfor for at handle ind og få noget at spise, eller komme hen til LCX, hvor vi skal udstille.

Ashley gav os en rundtur i dette ekstremt store indkøbscenter. Det er så stort, at Anne Mette mener, at det må være større end alle de danske indkøbscentre til sammen.

Ashley viste os også, hvor vores modeller skal stå. De to containere (en fra Jylland og en fra Sjælland) var ankommet, og vores kasser med modeller skulle gerne gemme sig under den sorte dug.


Der var også blevet lavet fine skilte, hvor man kan læse om udstillingen og byggepladen på både engelsk og kinesisk:


Nu må man vel med rette kunne kalde Byggepladen for en verdensberømt forening Wink.



Redigeret af Lasse.Vestergård - 06-Juli-2015 kl. 17:50
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 15:53
jeg tilslutter mig Henriks indlæg og ærgrer mig gevaldigt at jeg ikke søgte om at komme med. Men det kan jo være det kommer en anden gang:-)
Søren Johansen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 22:16

Hold kæft, hvor er det fedt! Hold kæft, hvor er det fedt! Jeg siger det ikke igen! Hold kæft, hvor er det fedt! LOL
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 13:22
Mandag den 6. juli 2015 fortsat

Efter rundvisningen tog vi hen i centrets supermarked for at købe noget mad. Priserne på mad var lidt af en overraskelse. Man skulle næsten tro vi var landet i Norge. Det var næsten dobbelt så dyrt som i Danmark Confused. Muligvis fordi at mange af fødevarerne var importeret fra Europa.

Herefter skiltes vi ad. Nogle gik ud og spise, mens andre spiste i lejlighed.

Klokken 22 skulle vi møde op i LCX, hvor vi skulle kontrollere at alle kasserne med modeller var ankommet i god behold.  Alle kasserne var der heldigvis, og de fleste var også i god behold. Der var dog nogle enkelte kasser, som var blevet vendt den forkerte vej, og modellerne derfor var gået i stykker.


Herefter skulle vi placere kasserne ved de steder, hvor modellerne hver især skulle stå, så alt var klar til opstillingen næste dag. Imens vi gjorde dette var der kamera-folk der filmede det hele. Det tog ca. 1 time. Herefter kunne vi gå tilbage til lejlighederne og få sovet efter en lang rejse.

Tirsdag den 7. juli 2015

Vi mødtes klokken 10 om formiddagen i LCX og gik i gang med at stille modellerne op. Lige som aftenen før var der massevis af kamera-folk, der filmede det hele. Nogle af os fik sågar sat i kamera fast rundt om maven, for at de bedre kunne filme opstillingen af modellerne. 



Kokken 13 holdt vi frokostpause hvor Ashley viste os hen til en restaurant, hvor vi fik traditionel kinesisk mad, og hvor der lige som i lejlighederne var god udsigt ud over Hong Kong.


I Kina er det meget typisk, at man sidder rundt om et stort rundt bord, hvor alle retterne står på en drejeskive i midten af bordet. Desuden spiser kineserne med pinde. De bruger sågar pinde til at skære kage med. Men der blev sørget for at os vesterlændinge hver fik en kniv og en gaffel.


Herefter fortsatte opstillingen.




Kim Ebsens landbrugskøretøjer var desværre gået meget i stykker. Så Kim måtte bruge land tid på at samle dem igen.



Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 15:51
Herligt i alle er vel ankommet og ved godt mod. Hils alle og nyd så turen. Fortsæt endelig med dagbogen for det er herligt at kunne følge med.Wink
Henrik Kunz
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 15:37
Tirsdag den 7. juli 2015 fortsat

Udstillingen kommer til at bestå af et stort by-layout og 4 mindre layouts: Kim’s landbrugsmaskiner, Anne Mette’s  Rainbow Holiday Center (Friends), Claus’s La France og mit Danmarks kort.

Der var mange tilskuere, mens vi stillede op. De var meget fascineret af vores modeller. 

LCX ville meget gerne dække vores modeller til med sort dug, så ingen kunne se og røre dem inden udstillingen officielt åbner på fredag. Da jeg havde stillet mit Danmarkskort op og var i gang med at hjælpe Anne Mette med hendes Friends layout, havde de uden jeg så det, langt sort dug hen over min model. Jeg er spændt på, hvor meget af modellen der går i stykker, når de fjerner dugen.


Da de også ville til at lægge dug over Friends layoutet var vi heldigvis hurtige til at sige nej og fik sat noget pap op, så dugen ikke kunne røre ved modellen. Kim have tilsvarende udfordringer med ved sit layout, mens de dog ikke prøvede at lægge sort dug på det store by-layout og Claus’s franske layout.


Da klokken var 22 og centret lukker var alle undtagen Kim næsten færdige med opstillingen. Kim havde jo fået vendt nogle af sine kasser den forkerte vej, og en af vagterne i centeret var kommet til at rage en tredje kasse ned. Derfor var det et stort arbejde for Kim at få samlet sine landbrugsmaskiner igen.

Her er nogle billeder fra by-layoutet:

 



To etager neden under, der hvor vi udstiller, ligger der en Toys’r’us. Her er der en stor afdeling med LEGO set. Priserne er ca. 10 % dyrere end i Danmark. Hong Kongs svar på Byggepladen ”Legend Bricks” udstillede nogle af deres modeller i Toys’r’us. De havde bygget en imponerende mængde bygninger fra Hong Kong. Sidste år var nogle af medlemmerne fra Legend Bricks taget til LEGO Fan Weekend i Skærbæk og udstille. Her holdt de et foredrag, hvor de fortalte om hvordan det er at være LEGO fan i Hong Kong. Og her viste de billeder fra da de stillede deres modeller op i Toys’r’us. Så det var sjovt at se deres udstilling i virkeligheden. Og det var også sjovt, at den netop befandt sig kun to etager under LCX, hvor Byggepladen nu udstiller vores modeller.





Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 16:31
Fantastisk godt, det ser ud til at de kan deres kram med skyskrabere.
Søren Johansen
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 16:31
Onsdag den 8. juli 2015

Efter morgenmad mødtes vi igen klokken 10 ved udstillingen.  Kim havde stadig meget arbejde tilbage. Vi instruerede Antonio i, hvordan han skal sørge for, at togene og alle de andre kørende aktiviteter skal vedligeholdes. Antonio skal passe alle de kørende aktiviteter i de 2 måneder, det skal stå i Hong Kong. Og det skal han gøre alle dage, hverdage og weekender fra 10 til 22 uden en eneste fridag. Batterierne i togene skal ca. skiftes hver 4-5 time, så det bliver noget af en opgave. Men han ser stadig glad ud. Om han også gør det, når Henning og Claus tager her ned til september og skal pakke det hele ned igen, er spændende at høre.


Kim brugte dagen på at arbejde videre med at stille sine landbrugsmaskiner op. Imens tog vi andre ud og så noget af Hong Kong. Vi tog hen til bydelen Mong Kok, som skulle være det tættest befolkede område i verden.





Her besøgte vi et elektronikmarked. Desuden så vi også en masse kinesiske kopier af LEGO set. Dead



Henning købte nogen få af dem for at tage dem med hjem og vise dem til den juridiske afdeling hos LEGO. Så kan juristerne hos LEGO prøve at få fabrikkerne lukket. 


Anne Mette og jeg så også en bygning, hvor der ved indgangen var to montre med LEGO modeller i. De var heldigvis bygget af originale LEGO klodser. Modellerne var virkelig godt bygget. Hvis nogen havde taget dem med til en Klodsfest, kunne de nemt have vundet en præmie. Så det kan næsten kun have været AFOLs, som har bygget dem. Men der stod ikke hvem, der havde bygget dem.



Selve facaden af bygningen havde også knopper på, så det lignede, at den var bygget af store LEGO klodser. Jeg ved ikke hvorfor. Men det viser, at LEGO er meget populært i Hong Kong. Inde i bygningen var der små butikker, der solgte alle mulige andre ting. Der var kun en enkelt bod, der solgte nogle få LEGO set.


Da vi kom hjem om aftenen var Kim stadig i gang med at reparere sine landbrugsmaskiner. Han havde taget en af dem med op i lejligheden, så han kunne være sammen med os andre i stedet for at sidde alene nede i centeret. Klokken er nu 22:30 og han er stadig igang med at bygge.


Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 18:35
Spændende at følge Smile

Men jeg har nu ret ondt af Kim Ouch
Kenneth Nielsen
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 19:17
Super interessant at kunne følge lidt med i processen på den anden side af jorden.
Jeg tror helt sikkert, mange af os kan relatere til Kims situation - og har ondt af ham.
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 13:52
Torsdag den 9. juli 2015

Dagen startede med at vi tjekkede vejrudsigten.  Der var varslet tyfon. I Hong Kong har de 3 varslingsniveauer for tyfon: 1, 3 og 8. Det højeste er 8, hvilket betyder, at alt lukker, og folk tager hjem og holder sig indendørs. Om morgenen var varslet på 3.

Om formiddagen tror jeg, at de fleste gik en lille tur, imens stakkels Kim fortsatte med at reparere en ny model. Vi ærgrer os alle over at vi ikke kan hjælpe ham.  Men ingen af os andre er teknik-byggere, og vi kan derfor ikke hjælpe med reparere Kims flotte modeller.


I løbet af formiddagen lykkedes det Kim at blive færdig. Her er et billede af hans færdige modeller:


Kl. 12.15 mødtes vi med Ashley.  Vi var inviteret ud og besøge LEGEND BRICKS, en af Hong Kongs LUGs, som har godt 25 aktive medlemmer. Ashley tog med os i metroen og William kom os i møde på stationen og fulgte op os til deres LEGO værksted.

 





Det var meget imponerende, og jeg tror ellers der skal meget til at imponere sådan nogle garvede LEGO fans som os. Der var mange flotte modeller, der var under konstruktion. Desuden var der et kæmpe lager af LEGO klodser. Jeg tror kun at det er hos LEGO i Billund, at jeg har set et lager i en tilsvarende størrelse. Jeg ville gerne have taget rigtigt mange billeder og vise jer. Men desværre var der forståeligt nok mange ting, som ikke måtte fotograferes bl.a. fordi de var i gang med at bygge ikke offentliggjorte modeller. 

En af dem fra Legend Bricks, som vi talte med, var Andy Hung, som er LEGO Certified Professional. I kan se flere af hans fantastiske modeller her: https://www.flickr.com/photos/andybear0426/sets

Det var særdeles spændende at se. Men turen gik efterfølgende hjem til Harbour City. Der skulle der have været fotografering og reception inden udstillingen officielt åbner i morgen. Men på grund af den varslede tyfon er det udsat til i morgen. Vi fik handlet ind og fandt en restaurant at spise på inden at alle butikkerne lukker. Her tog Anne Mette et billede, så at jeg i anledning af min 20-års fødselsdag kunne få lov til selv at være med på et af billederne.


I skal heller ikke snydes for et andet billede taget fra restauranten. På billedet ses bygningen med vores lejligheder. Det er den venstre af de 2 bygninger, der er bygget sammen.


Da vi havde spist kl. 17.30 var det underligt at gå i centret - alle butikker var lukket. Man var nået til det højeste varslingsniveau: Niveau 8. Så alle var taget hjem undtagen i supermarkedet, hvor de sidste af os ligge kunne få handlet ind. Man ved jo ikke helt præcist, hvornår de åbner i morgen. Og så er det ellers at blive på hotellet resten af aftenen.


Man plejer jo at sige, at vejret på ens fødselsdag afspejler hvordan man har opført sig i løbet af året. Derfor undrer det mig meget, at det netop er i dag, at der er varslet tyfon. Men der er jo også andre personer, der har fødselsdag den 9. juli.




Redigeret af Lasse.Vestergård - 09-Juli-2015 kl. 14:01
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 14:56
Tillykke Med Fødselsdagen Lasse,
Du kan ikke engang bruge undskylding at, fordi du er dansker, så er vejret godt i Danmark, på grund af din fødselsdag, 
Det ahr været den vådeste dag på hele året, (på sjælland i det mindste) jeg er ihvertfald blevet godt gennemblødt på de 6 timer jeg arbejdede, inden jeg tog hjem af samme grund......

Uanset hvad, så lyder det alt sammen mega spændene, jeg har lige læst det hele, jeg vidste ikke det allerede var nu, jeg troede først det var om lang tid, 

Uheldigt med Kims maskiner, jeg kender kun alt for godt den slags frustrationer, at man sidder og bygger og bygger, og reparere  sinde modeller, mens alle andre render rundt og har det sjovt....

Jeg ser frem til at i uden tvivl skriver en annonce til byggebladet om det her Wink

Men indtil videre får i da opblevet en masse.
For mig virker det som om Lego betyder ret meget i Kina, 
Jeg var overasket over at Legend Bricks havde deres eget værksted på den måde,
Forestil dig hvis byggepladen havde det i samme stil......Confused

Kopi Lego'et, er det ikke noget med det ikke er ulovligt mere da deres patent er udløbet? 
Eller er det fordi de har kopiret temaerne ?? jeg kunne genkende nogle af sætne fra de danske hylder, 
De her havde bare et S i venstre hjørne, istedet for Lego...

Det er da også et født hotel i bor på, set udefra, de har noget spændene arkitektur i hongkong, noget der er værd at "tage med hjem" hvis du forstår sådan en lille enWink

Min ynglings Lego model du har taget billeder af indtil videre er helt klart det der traditionelle Kinesiske hus, med de lyserøde kirsebær træer, som hedder japansk kirsebær.....
Det er for fedt, og det grønne tag er for lækkert, 

Held og lykke med resten af jeres tur, god rejse rundt, og jeg glæder mig til at høre om resten, 
klokken er nu 14 56 her hjemme i DK, bare til orintering =) 
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 15:01

Tillykke med dagen Mester Lasse:-) Pas på jer selv og hinanden i sådan et vejr. Godt i har en lækkert hotel at bo på og hils dem alle herfra en kedelig sommerdag med regn ad libitum..


Søren Johansen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.