Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ny verdensrekord under opsejling..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny verdensrekord under opsejling..

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny verdensrekord under opsejling..
    Sendt: 09-Maj-2015 kl. 16:52

Vi er i gang med at planlægge en ny verdensrekord – vi vil lave 42.195 meter togbane (den samme distance som et maraton...).

For at hjælpe på finansieringen har Lars Mogensen designet ikonet over alle lokomotiver for modeltogsentusiaster – DB 103 Class – også benævnt BR103. Toget ligger netop nu på LEGO Ideas og tager med glæde imod din stemme.

Vi skal opnå 10.000 stemmer for at få LEGO til at kigge på, om toget vil blive udgivet som et officielt LEGO sæt.

Vi vil løbende søsætte flere initiativer.

Toget ser sådan ud:



Tak for jeres støtte.

Henrik - hl@gl.org



Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 18-September-2015 kl. 19:11
Til top
Christian.Selnø Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 24-April-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Selnø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 21:15
Flot Tog. Held og Lykke med projektet. Wink
Christian Selnø
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 19:51
Ja flot tog, men burde det ikke være et dansk tog? Jeg kan godt se at der formentligt er væsentlig mere salg i et tysk tog, men det er jo en dansk rekord der jagtes.
 
Mange hilsner  og håbet om at vi når i mål med opgaven.
 
Henning M.
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 20:15
Vi vil aldrig komme i mål med et dansk tog.... Og togbyggerne siger selv, at de danske tog ikke egner sig til masseproduktion, da alle klodser og farver skal være i produktion.

Og med forbilledet i mente - 7740 - er jeg faktisk rigtig stolt af hvad Lars har lavet - og tro mig, samtlige togtosser i foreningen har været inde over projektet og BR 103 er valgt enstemmigt.

Mvh, Henrik
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 23:17

Klodserne vil være danske :-)
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Martin.Anker.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 361
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Anker.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 20:09
Så har jeg støttet projektet - held og lykke.
Martin Anker Hansen

"Imagination is more important than knowledge." - Albert Einstein
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 20:38
Stemt og delt på FB.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Christian.Ovesen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-August-2014
Sted: Skørping
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 118
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Christian.Ovesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 22:02

Hej

Ikke for at blande mig, men jeg var inde og ville stemme og var lige ved at støtte det forkerte projekt, der ligger også et andet class 103 derinde, så vær obs på hvad du stemmer på, det andet har p.t 543 stemmer.

Christian Ovesen
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 22:21
Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:

Vi vil aldrig komme i mål med et dansk tog.... Og togbyggerne siger selv, at de danske tog ikke egner sig til masseproduktion, da alle klodser og farver skal være i produktion.

Og med forbilledet i mente - 7740 - er jeg faktisk rigtig stolt af hvad Lars har lavet - og tro mig, samtlige togtosser i foreningen har været inde over projektet og BR 103 er valgt enstemmigt.

Mvh, Henrik


Ikke samtlige togtosser men det ændrer nu ikke på at jeg synes det er et super flot tog.
Jeg kan godt følge Mikkelsen omkring at det havde været fedt med et dansk lokomotiv. MY'eren tror jeg også vil have gode chancer, men som du selv skriver, så giver det udfordringer i forhold til aktive elementer...
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 09:34

Fra LEGOs egen mund - et dansk lokomotiv har ikke en chance.

Tak for jeres støtte alle sammen - lige nu har vi vist 316 stemmer. Det er jeg ganske stolt over. Det synes jeg faktisk er ret flot efter kun 5 dage.

Jeg har tæppebombet facebook, andre LUG's og kontaktpersoner rundt omkring med vores projekt. Peru's LUG er ganske aktive med at støtte (man skal aldrig skrive noget på byggepladens facebookprofil og tro der ikke kommer noget retur).

Vi kommer ikke på forsiden af Eurobricks - de ville gerne, men de har tidligere afvist lignende nyheder - så derfor vil de ikke gøre forskel. Og det er forståeligt.

Men spred budskabet rundt i jeres netværk - vores første delmål er 1.000 stemmer - så får vi nemlig automatisk 180 ekstra dage til at samle 10.000 stemmer. Næste delmål er 5.000 stemmer og endnu 180 dage.

Mvh, Henrik


Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 11:06

Og her er et direkte link:

https://ideas.lego.com/projects/102291

Mvh, Henrik

Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 11:27
Var det en idé at kontakte Blocks Magazine med et lille indlæg / reklame for projektet?

Nu kender jeg ikke deres oplag, men så vidt jeg ved et bladet tilgængelig i det meste af Europa og USA. Mon ikke man kunne finde nogle supportere den vej?
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 12:19
Blocks er et rigtig godt bud, de bliver solgt i næsten alle wh Smith i England med et normalt oplag i hver butik på 2-3.
Jeg talte med en af de ansatte da jeg var i York sidste sommer.
Simon Priisholm
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 12:43

I er velkomne til at tage kontakt til dem - jeg har p.t. rigeligt med bolde i luften og skal ikke jonglere med flere lige nu......

Mvh, Henrik

Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 15:12
 

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:32
Adrian Perslow
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 00:14
Jo, helt korrekt. Men alle disse websites, magasiner og Facebook-grupper vil gerne snakke med giraffen himself. Så derfor kommer tiltagene i bølger ..... Den første ruller nu, hvornår bølge 2 og 3 sættes igang beror helt på hvornår interessen daler lidt - så får den et skud peber.

Magasiner er typisk lang tid undervejs... Så for mig er Blocks ikke interessant lige nu, da effekten først kommer om lang tid.

Derfor.

Mvh, Henrik
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 22:51
Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:


Magasiner er typisk lang tid undervejs... Så for mig er Blocks ikke interessant lige nu, da effekten først kommer om lang tid.

Jeg vil ikke vurdere om Blocks er relevant eller ej i denne sammenhæng. Men jeg vil gerne forsvare bladet. Det udkommer regelmæssigt hver måned og overholder sine udgivelsestidspunkter i modsætning til visse andre blade...
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 19:37
Nu har vi da lavet nået 5% - så mangler vi kun 9.500 stemmer....

Mvh, Henrik
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 16:56

 



Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:32
Adrian Perslow
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 14:16

Peder har lavet en lille video med vores lokomotiv. Se den her:


https://youtu.be/tQEBEPjrFOo

Du kan stadig hjælpe os ved at stemme på vores ide her:

https://ideas.lego.com/projects/102291

Tak Peder

Mvh, Henrik



Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 26-August-2015 kl. 14:16
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.