Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - H C. Andersens Hus(e)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

H C. Andersens Hus(e)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: H C. Andersens Hus(e)
    Sendt: 18-Februar-2015 kl. 11:22
For et år siden kastede jeg mig ud i min første rigtige MOC, da jeg besluttede mig for at bygge en kendt bygning fra min by til en Eurobrick konkurrence.
Valget faldt på H C Andersens Hus, var endda inde forbi de brostenslagte veje selv, fordi billederne på nettet ikke var gode nok.

Fordi det var min første MOC var det med lettere famlen at jeg kom frem til resultatet, MOC'en var ikke pokkers stabil og farverne ikke helt ens - sidstnævnte var en konsekvens af en begrænset elementsamling.

Resultatet af byggeriet:


Efter dette knap så stabile forsøg på H C Andersens Hus havde jeg et ønske om at bygge det igen i en mere stabil udgave, men intet skete... indtil engang i januar, hvor der kom et ønske om en model på 16x16 skulle bygges til LEGOWorld og jeg kastede mig over at formindske modellen, hvilket betød at der blev gået på kompromis hist og pist primært pga manglende elementer i de rette farver.

Men resultatet blev mere holdbart, med kun et svagt punkt.



Men, som den perfektionist jeg er, så er jeg ikke helt tilfreds endnu, især taget irriterer mig.
"Problemet" er at taget ikke har samme højde hele vejen rundt og så er der udfordringen på hjørnet.
Så jeg er åben for forslag på hvordan jeg forbedre dette - min drøm er at få det bygget i minifig-størrelse, da det giver bedre mulighed for at få detaljerne med.


Til slut skal I lige se det virkelige hus.

Huset er her mere blegt end jeg husker det.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2015 kl. 16:28
Hus et er klart bedre end hus to, mangler måske lige en enkelt plade mere mellem tag og vinduer,
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2015 kl. 21:08
Sasha: Godt at se dig igang med MOCeriet.

Du kunne måske have valgt noget nemmere end et hus med sådan et hjørne Confused især i starten er det kombinationen af det spændende motiv og det ladsiggørlige Wink

Du har helt ret i, at det hjælper betydeligt, hvis du går op i minifigur-størrelse. Start med at være ligeglad med farverne — også når du evt. viser det herinde under processen.

Når designet er HELT færdigt, kan du tage en dyb indånding og gå på bricklink og købe det du mangler til at farverne bliver helt rigtige. Så har du også de elementer bagefter til noget andet Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2015 kl. 21:37
Hmmm.....
Jeg syntes hjørnet ser langt mere mærkeligt ud på nummer 1 end nummer 2.

Tilgengæld kan jeg langt bedre lide gaden og de sorte "steger" i bunden på nummer 1.
ikke fordi det også er det mest realistiske, men udenlukkende fordi det ser abre bedst ud.

Ellers så gør som ulrik siger, gå op i Minifig scale og hver lidt ligeglad med farverne,
Men bare koncentrere dig om designet, også age farverne bagefter .

Personligt er det en metode jeg har forsøgt mange gange, men jeg fejler altid, fordi jeg ikke kan holde ikke at gøre det ordenligt.......også er det at det bliver meget tidskrævende.

Når man hele tiden skifter design og farver samtidig........
Men kast dig ud i det, før nogle andre gør det  =)
Evt tag den med til KF 2015......
Hvis du når det inden da.

Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:02
Først, så beklager jeg fraværet - den virkelige verden og jagten på et job røg op som nummer 1-10 på min prioriteringsliste.

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Hus et er klart bedre end hus to, mangler måske lige en enkelt plade mere mellem tag og vinduer,


Ved nummer to måtte jeg indgå rigtig mange kompromisser, både i forhold til klodssamling og i forhold til at huset kun måtte fylde 16x16 knopper. Jeg har måtte kappe af i målene flere steder. blandt andet mangler der et mellemrum mellem to af vinduerne på venstre side og på højre side op til hjørnet mangler mindepladen/flisen.

I forhold til det første hus, så er det min allerførste rigtige MOC (som jeg vist også skriver), så der er bygget lidt i blinde, at taget ser ud af Hekkenfelts til skyldes at jeg ikke kunne finde den rigtige måde at få bygget taget på.
Hjørnet på bygningen og niveauforskellen i taget gjordet det ikke nemmere.

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Sasha: Godt at se dig igang med MOCeriet.

Du kunne måske have valgt noget nemmere end et hus med sådan et hjørne Confused især i starten er det kombinationen af det spændende motiv og det ladsiggørlige Wink

Du har helt ret i, at det hjælper betydeligt, hvis du går op i minifigur-størrelse. Start med at være ligeglad med farverne — også når du evt. viser det herinde under processen.

Når designet er HELT færdigt, kan du tage en dyb indånding og gå på bricklink og købe det du mangler til at farverne bliver helt rigtige. Så har du også de elementer bagefter til noget andet Smile


Forklaringen på valget er at jeg skulle vælge et kendt dansk bygningsværk (da jeg bor i Odense, var det let at tage forbi og fotografere og få plantegning fra museet)- og jeg var vidt omkring, til sidst tog udvalget af klodserne i min samling beslutningen, især fordi jeg havde sat et budgetmaksimum på hvor meget jeg måtte bruge på første MOC med den spinkle samling.

Men at jeg valgte en ikke lige frem let løsning, er nok mit kendetegn - har det med at springe ud på det dybe vand og så tage tingene derfra.Big smile

Tak, jeg vil helt klart blot bygge når det skal laves i minifigur-størrelse og så bestille de rigtige farver til sidst.

Mine "problemer" er hjørnet samt ændringen af tagets højde og sandsynligvis også hældning.

Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Hmmm.....
Jeg syntes hjørnet ser langt mere mærkeligt ud på nummer 1 end nummer 2.

Tilgengæld kan jeg langt bedre lide gaden og de sorte "steger" i bunden på nummer 1.
ikke fordi det også er det mest realistiske, men udenlukkende fordi det ser abre bedst ud.

Ellers så gør som ulrik siger, gå op i Minifig scale og hver lidt ligeglad med farverne,
Men bare koncentrere dig om designet, også age farverne bagefter .

Personligt er det en metode jeg har forsøgt mange gange, men jeg fejler altid, fordi jeg ikke kan holde ikke at gøre det ordenligt.......også er det at det bliver meget tidskrævende.

Når man hele tiden skifter design og farver samtidig........
Men kast dig ud i det, før nogle andre gør det  =)
Evt tag den med til KF 2015......
Hvis du når det inden da.


Den sorte kant på 1'eren er der fordi det var et andet af kravene, det skulle være i architechturestilen.
Ville også have haft den på den lille, men jeg manglede 1 knops bredde hele vejen rundt.
Kommer desværre ikke til Klodsfest, har anden aftale den weekend.
Men så er der KF2016 at bygge til Wink
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.