Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fregatten Jylland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fregatten Jylland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fregatten Jylland
    Sendt: 16-Februar-2015 kl. 13:44

Så er LegoWorld overstået, og det betyder, jeg kan vise jer min Fregatten Jylland,
Hun består af 432 dele og jeg har brugt 26 timer på at designe den totalt.
Den er så præcis som det er muligt i den scala,

Hun blev "bestilt" af Lego, til at putte på Radio Nova's Danmarks kort, som 1 af de 13 seværdigheder som de ønskede skulle være på, de andre 12 blev bygget af andre byggepladen medlemmer.

Jeg burde få klodserne igen, og jeg vil bygge hende igen, derfor har jeg fået ingraveret en klods med navnet på.

Jeg håber også nogle af jer så hende i midten af Danmarks Kortet, selvom hun var svær at se.

Også til en lille historie.
Onsdag eftermiddag blev hun hentet af helene som er den nye kordinator af LW,
(det vidste jeg ikke på det tidspunkt)
Fregatten blev sat ned i kassen hun kom med, sammen med nogle af de andre modeller.

Jeg havde prøvet at insistere på at, jeg selv ville stille min Fregat op, da jeg var sikker på noget ville gå i stykker , og "hun" så ville blive samlet forkert.
Jeg fik at vide det ikke kunne lade sig gøre, og at det nok skulle gå.
omkring 8-9 timer senere, klokken 21 45. 15 Minutter før der lukkede, fandt ejg min fregat, som stod pænt inde på kortet.
Men! Jeg kunne med det samme se der var noget galt med den bagerste mast,
Jeg tog mine sko af, og gik ind på kortet.
Ganske rigtigt var der noget galt, den bagerste mast var faldet af, og så var der nogle der havde samlet den fuldstændigt forkert,
Masten var vendt på hovedet.

Nu sidder du sikkert og tænker hvordan kan det lade sig gøre ??
Det skal jeg sige dig,

Den øverste del af den bagerste mast har den der pind der stikker op, ligesom de andre 2.
Den var blevet placeret nede i den 1x1 round brick med hul igennem, som du kan se som den næst nederste klods, og redningsbåden var blevet taget af og sat midt inde på skibet, med pinde hængende ud over siden.......

Jeg blev ret arrig, og lidt selvtilfreds, fordi jeg havde haft ret.
Mens jeg sad og reparerede min fregat, kom der kvinde hen til min far
(som stod og kiggede på mig udenfor kortet)
Hun spurgte om der var noget galt, 
jeg svarede: Ja det er der, jeg er meget sur over at nogle har samlet den forkert,
+ en del banden og svovlen. 

Hun sagde at det var hende der havde bragt den derned, og at masten havde knækket på vejen,
Og inden hun kunne gøre noget ved det, så havde Radio Novas folk taget over, og sagt at de kunne sagtens fikse det.

Jeg presenterede mig selv og det hun presenterede sig som Helene, og at hun var kordinator at LW....
Jeg følte mig lidt dum over at have reageret som gjorde,

Men hun sagde det var okay, og at tingene bare skulle være i orden, og det var godt jeg repareret den.
Hun fortalte også at Jan Smed havde sagt, at jeg ville kunne se hvis der var noget galt med det samme, og han havde minsanten ret.

Min Fregat stod lykkeligt til sine 4 dages endeligt.........
Slut...





lidt bedre fra siden af, de 2 guld knopper i Boven, skal forestille galions figuren.....hvilket ligner den ret godt....

Bagenden, jeg prøvede, men det er umulidt at lave et M i guld, i den størrelse, så det blev det næstbedste. 2X 1x1 round pearl gold plate.....




Her kan man se hende i midten af virvaret, af modeller. På det gigantiske kort.


Lidt til højre i billedet, ved siden af den røde klump, som skal ligne et æble.



Det var så langt mit kamera kunne zoome......

Her er lidt sammenligning:

80% af skibet blev designet udfra dette billede alene




Hun ligner den originale rimeligt godt var ??

En sidste kommentar.
Dette er min første mini-scala modelm og min første model af noget der findes i virkeligheden,
Som rent faktisk lignede det den skulle 100% , og ikke en så kraftigt modificret model, at man ikke kan se hvad den originalt skulle forestille..... som det plejer....

Jeg vil også Uploade en komplet Delliste samt Byggevejledning.
Da jeg allerede har lavede begge......
Det tog så også ca 8-12 timer......

Det skal så også lige siges at, da jeg tog opgaven, anede jeg ikke hvad det var, jeg havde kun hørt om den af navn flere gange, jeg havde aldrig set den i mit liv......
Det gav også flere problemer, på grund af de mange billeder i forskellige faser af restureringen,
Og de mange vinkler, de snyder alle sammen, så masterne blev lavet om flere gange på grund af det.



Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 16-Februar-2015 kl. 15:06
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 14:36
Nå var det dig der havde lavet den, hvorfor undrer det mig ikke? Wink 
Jeg spottede den faktisk med det samme da jeg selv var der henne og lave en lille ting til DK kortet.
Egentlig lidt underligt jeg ikke tænkte på dig med det samme, men det er i hvert fald en fin lille Moc! 
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 14:38
Citat: Alexander.S.Würtz Alexander.S.Würtz skrev:

Nå var det dig der havde lavet den, hvorfor undrer det mig ikke? Wink 
Jeg spottede den faktisk med det samme da jeg selv var der henne og lave en lille ting til DK kortet.
Egentlig lidt underligt jeg ikke tænkte på dig med det samme, men det er i hvert fald en fin lille Moc! 


Ja det var mig, WUHAHAHAAAA....

Jeg syntes at jeg som foreningens skibsbygger skulle påtage mig den opgave, og jeg syntes jeg har gjort det ordenligt,

Jeg uploader meget snarrest en komplet byggevejledning,

Så alle kan bygge deres helt egen Fregatten Jylland.
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:00
Hvor ser det godt ud Morthen!
Du har virkelig formået at skrumpe skibet ind til ingenting.
Du er helt klart foreningens skibsreder (med de mange skibe er, det vel en passende titel Wink)
Så det slet ikke, da kortet var godt fyldt da jeg kiggede til kortet lørdag formiddag.




Bliver helt flov over mit bidrag til Danmarkskortet.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:08
Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:

Hvor ser det godt ud Morthen!
Du har virkelig formået at skrumpe skibet ind til ingenting.
Du er helt klart foreningens skibsreder (med de mange skibe er, det vel en passende titel Wink)
Så det slet ikke, da kortet var godt fyldt da jeg kiggede til kortet lørdag formiddag.




Bliver helt flov over mit bidrag til Danmarkskortet.

Hvordan kan det være du blev flov ??
jeg glæder mig til at se dit HC-hus. det kunne være rart at få sat billeder på den forklaring du gav til mig om det =)  
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:15
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:

Hvor ser det godt ud Morthen!
Du har virkelig formået at skrumpe skibet ind til ingenting.
Du er helt klart foreningens skibsreder (med de mange skibe er, det vel en passende titel Wink)
Så det slet ikke, da kortet var godt fyldt da jeg kiggede til kortet lørdag formiddag.




Bliver helt flov over mit bidrag til Danmarkskortet.

Hvordan kan det være du blev flov ??
jeg glæder mig til at se dit HC-hus. det kunne være rart at få sat billeder på den forklaring du gav til mig om det =)  


Billede kommer, med forklaring.

Den korte forklaring: Jeg er lettere perfektionistisk (min største svaghed) og jeg er derfor ikke helt tilfreds med tagkonstruktionen.

Mit hus kommer på i aften eller i morgen, har lige nogle ting der skal ordnes først.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:17

Jeg tror nok Morthen, at jeg har sagt mange gange, at du er en super god bygger.

Jeg er meget glad for at din og de andres 16x16 moc overlevede, i modsat fald min IC4 som blev adskilt af personalet torsdag eftermiddag.



Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:20
Citat: Henrik.Christensen Henrik.Christensen skrev:

Jeg tror nok Morthen, at jeg har sagt mange gange, at du er en super god bygger.

Jeg er meget glad for at din og de andres 16x16 moc overlevede, i modsat fald min IC4 som blev adskilt af personalet torsdag eftermiddag.



ÆV! Det er nogen af en nitte at den blev skilt ad - ikke særlig pænt gjort (for at sige det mildt).
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 15:24
Citat: Henrik.Christensen Henrik.Christensen skrev:

Jeg tror nok Morthen, at jeg har sagt mange gange, at du er en super god bygger.

Jeg er meget glad for at din og de andres 16x16 moc overlevede, i modsat fald min IC4 som blev adskilt af personalet torsdag eftermiddag.



Hej Henrik, som jeg også lige har skrevet til dig på PM, så fik aldrig fortalt at jeg snakkede med dem der stod for kortet,
eller rettere sagt formanden/forkvinden for det,
hun sagde at da de fjernede nogle af moddelerne torsdag aften , for at skabe mere plads.
skulle hun lige på toilettet eller sådan noget,
Og i de 2 minutter hun var væk var der en frivillig som ikke vidste bedre, og som desværre nåede
at få fat i din IC4,

Efter det så blev alle der havde noget med det kort at gøre gjort opmærksom på hvad der var vores,
Og at det ikke skulle smadres.....

Jeg kunne faktisk godt lide din IC4, den var ret fed.
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 19:06
Super flot MOC Thumbs Up

Jeg har glædet mig meget til at se billeder af den.

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 20:29
Nå då Piratkongen har kastet sig over knap så relaterede piratskibe
Før vi får set os om kommer han op med et kæmpe rumskib, som har en indre hangar til alle Sørens skibe!

Flot skib Morten Jeg kan godt lide den måde, som du har løst guldpynten på
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 20:31
Citat: Lauge.L.C Lauge.L.C skrev:

Nå då Piratkongen har kastet sig over knap så relaterede piratskibe
Før vi får set os om kommer han op med et kæmpe rumskib, som har en indre hangar til alle Sørens skibe!

Flot skib Morten Jeg kan godt lide den måde, som du har løst guldpynten på

 mange tak lauge, det sjove er, jeg har længe tænkt på at bygge et stort rumskib, jeg har også designet i hovedet,

Men efter denne fregat, så syntes jeg micro scala er ret sjovt, så ¨måske jeg laver en mini version af det rumskib jeg en dag vil bygge =)
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 00:48
Hej Morten

Hvad med et mini pirat layout? :-) Fx samme skala som Lasses Roskildeområde. 
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 06:54
Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:

Hej Morten

Hvad med et mini pirat layout? :-) Fx samme skala som Lasses Roskildeområde. 

God ide Torben.

Eller man kunne forestille sig området hvor den "rigtige" fregat i Ebeltoft ligger, bygget i miniskala.



Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 07:20
Jeg kan da afsløre at de store rumskibe er sat på ventelisten i et stykke tid. Pt bygger jeg på et stort layout med en rumstation og en masse mindre rumskibe. Alt i Classic Space stilen:-)
Søren Johansen
Til top
Allan.B.Wheadon Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2010
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Allan.B.Wheadon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 10:06
Husk Morthen: Din MMF (Mini-MOC-Fregat) lever stadig....nu hos LEGO i Billund. Be proud, boySmile
Allan Bolt Wheadon

Legoholic
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 01:12
Den er rigtig flot og er 100% vellignende til virkeligehedens :-)
Rigtig godt bygget Morten du må da prøve noge mere af med micro byggeri :-)
Anders Dimitri Massigeh
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.