Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Friends bondegård
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Friends bondegård

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Morten.Frandsen Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 06-August-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 109
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Friends bondegård
    Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:13


Jeg har bygget en friends bondegård til min datter på 8. "Må jeg snart lege med den far?" Så nu er der endelig taget billeder og den er overdraget til fri leg.

Jeg er ikke helt tilfreds med billedernes farver - de er lidt blege. Og mit liv er for kort til at sætte mig ind i photoshop. Men nu skal der dæl'me leges.

Den er bygget på fire 32x32 plader og kan skilles ad, så man kan lave forskellige gårde alt efter humør.



Stuehus forside:


Stuehus bagside:


Stald forside:


Stald bagside:


Svinesti forside:


Træ:


Tror I der er nok lyserøde blomster?

Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:22
Super flot MOC i meget høj kvalitet Thumbs Up

Jeg kan især godt lide beplantningen og træerne.
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:22
Erm....det her er genialt..... jeg elsker det der med at man kan lave forskellige gårde, og at det nok er en af de eneste modeller herinde der ikke er desginet til at stå en weekend i en gymnastik sal.

Virkelig fed kreation, jeg kan rigtigt godt lide formerne og farverne på " hovedet husene"

Og den sø der er for fed, man kan aldrig få for mange lyserøde blomster hehe.
Jeg syntes du skulle sætte den på cusoo.....ERHERM....Lego Ideas....
Også  fordi den ikke er i de typiske friends farver, det er nok det bedste af det hele,

Så dejligt originalt, og alligevel kan de tikke blive meget mere tradinionelt

Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:24
er der noget interiør/interior ??  og hvis der er, kan du så vriste gården ud af hænderne på din datter og tage billeder af det??

Eller tage billeder af mens hun sover????

PS.
Hvordan har du lavet tagene ???
For mig ligner det 1x2 DB bricks, der er bygge med en SNOT teknik, men det kan det kan det næsten ikke kun være, på grund af den meget specielle buge der er i toppen,
Så hvordan gjorde du det ??

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 26-Januar-2015 kl. 22:26
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:38
Jeg gætter på at taget er bygget af en 16x32 baseplate der kan bues påsat 1x2 tile.

Super fedt byggeri. Helt igennem godt. Feed beplantning.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 07:52

Jeg sidder her og gaber kæberne af led.

Det her er simpelt hen godt bygget.

Jeg gyser bare lidt ved tanken, om at et 8 årig barn, skal have fingrene i dette fantastiske byggeri. 


Til top
Peter.Petersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 26-Februar-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 209
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 08:37

Super flot Clap

Peter Mikael Petersen
Når der hygges, skal der bygges
Til top
Søren.Aaen.Madsen Se drop down
Knop
Knop


Medlem siden: 22-Januar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 8
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.Aaen.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 10:14
Det ser godt ud - og jeg er vild med dine træer! :)
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:05
Det er bare så i orden det byggeri - især at du har brugt mere neutrale friends farver gør den troværdig - super flot
Lars Fink Hansen
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:25
Holy sheep !! Shocked

Det der er welt klasse !! Big smile Det skal da ikke leges med, det skal da på udstillinger !! Det er et helt andet niveau end det jeg plejer at bygge til mine børn...LOL

Jeg kan rigtigt godt lide at du har lavet det som moduler, noget som jeg er sikker på din datter får meget glæde af Smile

Og så er det nogle fantastisk detaljerede bygninger og omgivelser du har lavet Clap

Hvis du nu engang i fremtiden bygger mere til din datter, så smid da endelig billeder op af det også Wink
Kenneth Nielsen
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:27
Uden tvivl et helt fantastisk byggeri, sikke en lækker finish det hele har.

Skulle jeg sætte min finger på noget ville det være det buede dark blue tag, noget stråtækt ville se helt fantastisk ud, og helst ikke buet.

Super flot byggeri, helt i top klasse.

Bare jeg kunne bygge sådan noget.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Morten.Frandsen Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 06-August-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 109
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:29

Tak for roserne.

Der er ikke interiør - det vil hun gerne selv lave.

Tagene er rigtigt nok 32x16 baseplates dog med 2x2 tiles.

Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:11
Ingen tvivl om at det er byggeri i høj klasse, jeg synes alle farver spiller godt sammen. Også fedt at det er bygget i moduler. Men jeg bryder mig ikke om måden du har lavet taget... Ikke fordi det ikke ser godt ud, men fordi baseplaten ikke kan genbruges i andet byggeri, efter den hårde behandling den har fået
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Jesper.Burgdorff Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar
Suppleant i bestyrelsen

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 2470
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Burgdorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:47
Hvis du må for datteren så vil de være super fedt hvis du kan tage den med til KF2015 hvis du skal til det?
Jesper Burgdorff Madsen
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 14:08
Kunne du vise træet fra den anden side?
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 15:09
Fantastisk! Jeg elsker farvekombinationen på husene!
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 15:29
Dejligt byggeri med flotte træer og lækkert tag/ hus

Min datter klager over for lidt friends så her er endelig noget godt
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 17:21
Citat: Daniel.Andersen Daniel.Andersen skrev:

Ingen tvivl om at det er byggeri i høj klasse, jeg synes alle farver spiller godt sammen. Også fedt at det er bygget i moduler. Men jeg bryder mig ikke om måden du har lavet taget... Ikke fordi det ikke ser godt ud, men fordi baseplaten ikke kan genbruges i andet byggeri, efter den hårde behandling den har fået

Hvem siger at gprden bliver revet ned og det bliver aktuelt at bruge baseplates'ne igen ??
Formentlig ikke hans datter,

Fks. De fleste af mine byggerier de sidste 3 er ikke blevet skilt ad og delene genbrugt til noget andet,
De er blevet modificeret og opgraderet en del, men , der er kun kommet flere dele på , og ikke af =)
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 17:23
Citat: Morten.Frandsen Morten.Frandsen skrev:

Tak for roserne.

Der er ikke interiør - det vil hun gerne selv lave.

Tagene er rigtigt nok 32x16 baseplates dog med 2x2 tiles.


Nå det var sådan du gjorde, det er derfor du har brug for de der fancy "tagrender" for at holde platen i spænd.
Det er første gang jeg har set den teknik, super fundet på, også burde det også være ret stabilt....
Medmindre din datter fjerne en af de fancy tagrender....LOL
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 17:25
Det er rigtig flot og godt bygget. Eventyragtigt. Fantastisk.  Hvis man havde lidt dis eller tåge der lettede og der kom lys på havde man et eventyrland.  Rigtig godt gået. 
Syntes bare ikke det egner sig til leg.  Det er det for flot og sirligt til.  men vi er heldigvis forskellige. 
Har selv 8 børnebørn fra 2-10 år.  Der bliver tømt 2 bedrollers ud på gulvet. Og så bliver der bygget og leget. Hus, hestestald, og al det andet. Måske kommer der også et creatorhus ned på gulvet og lidt DUBLO tog. Og så hører vi ikke fra de børn i flere timer.  
Nå men tilbage til tråden. 
Det er flot.  

Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.