Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Rasmus Klump
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rasmus Klump

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rasmus Klump
    Sendt: 25-Januar-2015 kl. 14:34
Efter at jeg byggede Kaj og Andrea til min mor i julegave, har hun nu bedt mig om også at bygge Rasmus Klump og hans venner.


Rasmus Klump blev opfundet af det danske forfatterpar Carla og Vilhelm Hansen i 1951:


Pingo er en pingvin og Rasmus Klumps bedste ven:


Skæg er en sæl, som er sømand og en af Rasmus Klumps bedste venner:


Pelle er en pelikan og en af Rasmus Klumps bedste venner:


Mille er en bjørnepige og den nyeste person i serien:


Mary Klump er Rasmus Klumps mor, som altid bagger pandekager til Rasmus Klump og hans venner:






Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 14:41
Meget vellignende og godt bygget.
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 16:16
Flot lavet LasseClap Den samme høye klasse som du alltid har Big smile
Morten Dalermoen
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 16:26
Du er genial :-)
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 17:18
Klasse, jeg får helt en tåre i øjet Smile
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Kim.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-December-2005
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 17:37
Så skal det 'bare lige' sættes i produktion Big smile Thumbs Up
"By the POWER of LEGO!"
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 18:12
Jeg synes simpelthen at der er brugt for mange "specialklodser" - her er en udgave jeg byggede for et par år siden:



Men nej - det er saftsuseme godt bygget - figurerne ser virkelig hyggelige ud - nogle der sagtens ville kunne sælges til både unge og gamle fans af Klump, uanset om de er til LEGO eller ej.

jeg er helt vild med Rasmus' bukser - det er sikkert såre simpelt med de hvide prikker, men det rammer bare SÅ godt!
Peter Lind
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 23:08

Nu skal man jo passe på med at give forbedrings-forslag til en mester......og de er jo selvfølgelig (som sædvanligt) suverænt bygget... Men der er tre ting, som skurrer lidt i mine øjne...

Jeg synes, at...
-Skægs hat er lidt for flad på toppen...
-Pingos har en lidt forkert form i spidsen... Den er mere rund i bøgerne...
-Og så er der et eller andet i den øverste del af øjnene på både Klump og hans mor, som ser lidt forkert ud...

Ikke at jeg kan sige, hvordan det ellers skulle laves - for mine evner er 1% i forhold til dine.....det er bare et par ting, som lige skurrede lidt i øjnene på en Klump-fan... Smile
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 21:07
Hvor er de flotte, Lasse. Fedt at se hvordan du elegant implementerer SNOT-globus-metoden til figurernes runde maver Thumbs Up

Jeg arbejdede tre år som grafiker hos PIB (Presse-Illustrations-Bureau), hvor vi bl.a. håndterede og farvelagde Rasmus Klump inden rettighederne blev solgt videre til Egmont. Klump er blevet tegnet af en del andre tegnere siden Wilhelm Hansens original, ligesom Klump i dag ses afbilledet på alt hvad Egmont kan afsætte ham til Embarrassed din version af flokken er sgu gennemført — og så i lego Smile

Edit: Så mangler vi bare et bette skiw de kan sejle i Big smile


Redigeret af Ulrik.Hansen - 26-Januar-2015 kl. 21:08
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1509
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 20:30
Efter at have set Lasses fantastiske Rasmus Klump figurer fik jeg også lyst til at prøve - dog i en lidt mindre skala og mere ydmyg udgave. 





 



Helgi
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:38
Super godt bygget, Helgi Thumbs Up

Jeg troede ikke, at det var muligt at bygge dem så vellignende i så lille skala. Clap

Men er Pingo ikke blevet lidt skeløjet? Wacko

Jeg kom også til at dreje øjnene forkert på en af mine figurer, så jeg måtte tage billederne om. Embarrassed

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1509
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:56
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Men er Pingo ikke blevet lidt skeløjet? Wacko

Tak for din kommentar Lasse!
Jeg ser først nu at Pingo ser temmelig rundtosset ud. Det skyldes nok at jeg desværre ikke har en sort af denne her   og så må bruge en  med pin1/2, som nemt drejer rundt. 
Men nu er det blot nogle hurtige billeder, taget med telefonen -  som jeg lægger op her i forum, i håb om at andre vil komme med tips og tricks til forbedringer Smile

Helgi
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 09:58
Fed måde at lave pels på
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 10:03
Hvis man stikker et lyssværd ind i en 1/2 pin, så undgår man at den drejer rundt!
Hvis der ikke er plads til et lyssværd, så kan man måske bruge en stump stiv slange - den må man nemlig gerne klippe til i den rette længde.
Peter Lind
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 10:18
Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

... den må man nemlig gerne klippe til i den rette længde.

Jeg går ud fra at skal forståes som i Klodsfestkonkurrence-sammenhæng Smile

Flotte byggerier, Helgi. Det er sgu da en fin byggejam der lige opstod der imellem dig og Lasse. Det ser man ikke så tit Thumbs Up
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
H.C.Grove Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2009
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.C.Grove Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 21:42
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

... den må man nemlig gerne klippe til i den rette længde.

Jeg går ud fra at skal forståes som i Klodsfestkonkurrence-sammenhæng Smile


Reglerne gælder alle konkurrencer i byggepladen, også dem konkurrencemesteren kører på forum - men det er også hvad jeg tror Peter mener.

.Henrik
3xH tours
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 22:02
Man må selvfølgelig gøre med sine klodser som man vil - men hvor det normalt anses for "fusk" at save, skære og klippe i klodserne (både i konkurrencer her i foreningen, til visse udstillinger, og til LEGO Ideas), så er de stive rør en af de "klodser" der gerne må skæres til.
Det samme gælder de tykkere flex-rør, og pneumatik-slangerne.

Det var egentlig bare det jeg mente.

Og så er det noget nemmere at skære i et rør end i et lyssværd.
Peter Lind
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 22:26
Hvor er det bare godt. Det ser godt ud. Hyggeligt og lige i øjet
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 10:16
Begge er super bygger. det kunne være sjovt om de stod i City2 ved siden af hinanden til sommer. Wink
Henrik Kunz
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.186 sekunder.