Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Porsche 911
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Porsche 911

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rune.Kokholm Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 21-August-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 522
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rune.Kokholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Porsche 911
    Sendt: 25-Januar-2015 kl. 14:30




Rune Kokholm
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 23:52
Super flot bil. Godt tænkt med de smalle sæder. Så du slipper for at "bænke" dem der sider i bilen. Sidder baglygterne på en 2x2 plate, eller hvordan har du løst at sætte dem fast?
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 05:34
Kan den køre eller skraber hjulene på? Det ser ud til at der ikke er meget luft mellem dæk og skærmkasse.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Rune.Kokholm Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 21-August-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 522
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.Kokholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 08:06
Tak for feedback. 

Baglyterne sidder fast via en modified plate:



Hjulene på bilen ruller ok (elementerne er hentet fra 60053 der har lav/næsten ingen frihøjde);



Rune Kokholm
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:43
Jeg synes det er en rigtig fin måde du har fået rundet for- og bagenden af, men jeg synes der er to ting som stikker mig lidt i øjnene.

Det ene er forruden. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken årgang/udgave af 911'eren der har været dit forbillede, men hækspoileren ligner for mig mest at den er fra en tidlig udgave. Og på de tidlige udgaver der er frontruden faktisk meget stejl, og på både de tidlige og de sene udgaver buer frontruden desuden meget "cockpitglas-agtigt". Det vil selvfølgelig altid være svært at genskabe i Lego, men synes især at forruden er for lav på din model.

Det andet er højden på bilens bagende. Det får fint forbilledets runde former frem, men jeg synes at den bliver for høj bagtil. Eller måske er det snarere at den er lidt for flad/lav fortil og så den førnævnte lidt for lave forrude der gør at bagenden virker for høj. Jeg synes ikke rigtigt at proportionerne ligner hverken en tidlige 911 Targa eller en nyere 911 Cabriolet.

Jeg synes det er et rigtigt godt forsøg på en meget ikonisk bil, men jeg tror det er svært i den skala at ramme den helt på sømmet. Jeg har i hvert fald ikke selv noget bedre bud på et alternativt element til en forrude, jeg synes bare ikke at forrude-elementet ligner ret godt - den ødelægger det samlede udtryk lidt for meget for mig. Smile 
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Rune.Kokholm Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 21-August-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 522
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.Kokholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 00:05
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Jeg synes det er en rigtig fin måde du har fået rundet for- og bagenden af, men jeg synes der er to ting som stikker mig lidt i øjnene.

Det ene er forruden.

Det andet er højden på bilens bagende.

Tak for kommentarer. Jeg har leget lidt rundt med forskellige opbygninger af forruden, uden dog at finde en kombination der passer via standardelementer. Enten via traditionelle forruder med forskellig hældning eller via nogle slanger, men jeg har endnu ikke et bedre bud - generelt tror jeg problemer med forruder er bedst løst ved at skabe illusionen om dem som det kendes fra Technic modellerne (og især 8448). Det kan være det kommer nogle forskellige muligheder op. Det er rigtigt at bagenden er høj, fra den rigtige (eller forkerte vinkel) minder den lidt mere on en viper eller Corvette - bagenden kunne måske godt laves 1 plate lavere så ville man vinde lidt: Der er et par opgaver til weekenden.

En ting jeg ikke er helt tilfreds med er akselafstanden; pt. virker den for kort, men at forlænge den med 1 knop fungerer heller ikke. Så måske med en 1/2 knop...



Rune Kokholm
Til top
Thomas.Möser Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 394
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Möser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 21:10
Det var godtnok en snedig måde du har fået lavet det med de baglygter Thumbs Up


Redigeret af Thomas.Möser - 31-Januar-2015 kl. 21:10
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.