Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Din Mening Søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Din Mening Søges

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 10:59
Jeg kan bedst lig nummer to, men den kunne være fed med noget gult i søjlen.
Simon Priisholm
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3076
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 11:08
Citat: Simon.Priisholm Simon.Priisholm skrev:

Jeg kan bedst lig nummer to, men den kunne være fed med noget gult i søjlen.

Prøv at kigge på nr 1 igen.....
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Henning-Poulsen Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 02-Juni-2014
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 84
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henning-Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 11:17
Jeg kan også bedst lide båd nr 2 og den nye version af hajenTongue
Henning Poulsen
Til top
Steen.H.Mikkelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 11:19
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Det største problem jeg ahr lige nu er, jeg pakket det hele ned , meget kompakt i en kasse,
Så den er klar til LW.....men jeg bliver jo nødt til at grave strålerne frem igen så jeg kan lave en sammenlignen,

Og til Steen,  tak for den ulækre forklaring hvorfra det grønne kommer, hehe
Og der sker ikke re meget i Fredensborg, så der er formentlig ikke noget i gaderne på mandag...
Nårh, nej - det havde jeg ikke lige tænkt på - men så prøv Hillerød eller HelsingørLOL


Redigeret af Steen.H.Mikkelsen - 23-Januar-2015 kl. 11:20
Steen Holm Mikkelsen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3076
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 11:56
Så er der lavet nye versioner, og det er noget værre Bræk....
Så er billederne her, se Første Post i tråden, og bare scrool ned til OPDATERING!! .

Husk i kan altid ændre jeres mening, hvis i bedre kan lide nogle af de 4 nye alternativer.
Link til lidt flere af disse billeder, sam lidt mere sammenlininger:
https://www.flickr.com/photos/95668207@N02/sets/72157648111987753

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-Januar-2015 kl. 12:21
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 15:25
Jeg syntes at båd 6 er mest vellignende, men der må godt være lidt flere tan 1x2 plates (round), båd 5 er det brune plate 1x1 round i som får det til at ligne prut.

Men ellers vil jeg nok sige at denne tråd får den tvivlsomme ære af at være den klammeste tråd i byggepladens historie.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3076
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 18:29
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Jeg syntes at båd 6 er mest vellignende, men der må godt være lidt flere tan 1x2 plates (round), båd 5 er det brune plate 1x1 round i som får det til at ligne prut.

Men ellers vil jeg nok sige at denne tråd får den tvivlsomme ære af at være den klammeste tråd i byggepladens historie.

Tja det vil jeg give dig fuldstændigt ret i, det ser ud fuldstændigt som jeg havde forestillet mig.
Ikke specielt godt, og ja det ligner prut,
Også er vi tilbage til det som jeg hele tiden har sagt,
hvis du viste et barn eller en hver anden udefra stående, nogle af disse forslag,
Ville du så kunne se hvad det skulle forstille?? Det kan godt være det er mere realistisk,
Men det er ikke specielt godt........

Og hvis ikke det var fordi jeg selv havde bygget det, og vidste præcis hvad det skulle være,
ville jeg slet ikke kunne se det. efter at tænkt meget over det, og set hvordan jeres forslag ser ud i den virkelige verden, fortrækker jeg klart båd 1,2,3.

Mht realismen ,Det er ligesom mine skibe, de fleste af dem er langt fra realistiske, ingen anker, mangler vigtige sejl, og formerne er dybt ikke aerodynamiske . 
tilgengæld elsker folk dem, fordi der ikke er noget andet der ligner dem, eller bare minder om dem. 

Mht tråden. Jeg var godt klar over "bræk" var et tabu emne, men alligevel forventede jeg at folk ville bælge mellem de 3, hvad der så bedst ud, jeg havde slet og overhovedet ikke regnet med folk ville gå i detailer med hvordan deres bræk ser ud...og at næsten alle der har kommenteret har beskrevet det.....
Den havde jeg ikke set komme.

Og flere gange har tanken trejfet mig....... at dette er den underligste samtale jeg nogensinde har haft på forum. og den underligeste seriøse samtale jeg nogensinde har haft,
Så jeg tager glædeligt mod æren for at have lavet den klammeste tråd på forum...

DeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOL
LOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDeadLOLDead




Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-Januar-2015 kl. 18:30
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 00:25
Hej Morten

Hvis du kunne undgå at fæstne brækstrålen nede i båden og stoppe strålen noget før, måske en tredjedel fra den søsyge sømand - sømand? hmmm han må da være en landkrabbe der har forvildet sig ud på skibet siden han ikke kan tåle mosten :-).

Jeg ved godt at du ikke kan sætte strålen fast på manden men alt efter afstanden fra skib til brækstråle så kunne du måske snige en af følgende trans klare elementer ind:


Den kan jo forskubbes ind i skibet så den ende med 1x2 plate skjules og afstanden passer.

En lignende Bar, kortere, men måske mere klodset :-): Trans-Clear Bar 1 x 8 with Brick 1 x 2 Curved Top End (Axle Holder Inside Small End),

Måske kunne du på en finurlig måde bruge en Trans-Clear Hose, Pneumatic 4mm i en eller anden længde der passer, fx: 5102c05, 5102c07 eller 
Måske Trans-Clear Electric, Fiber Optics Cable i en eller anden længde


eller andre lignende løsninger.

Tanken er, at publikum kan se at sømanden brækker sig, strålen bliver ikke alt for dominerende og publikum kan selv regne ud og se for sig, hvad der vil ske når maveindholdet lander nede i hovederne på de arme stakler der har valgt at ro lige neden under.

Legohilsner









 
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3076
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 01:58
Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:

Hej Morten

Hvis du kunne undgå at fæstne brækstrålen nede i båden og stoppe strålen noget før, måske en tredjedel fra den søsyge sømand - sømand? hmmm han må da være en landkrabbe der har forvildet sig ud på skibet siden han ikke kan tåle mosten :-).
 

Han har bare fået en gigantisk frokost. Wink
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3076
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 02:02
Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:

Hej Morten

Hvis du kunne undgå at fæstne brækstrålen nede i båden og stoppe strålen noget før, måske en tredjedel fra den søsyge sømand - sømand? hmmm han må da være en landkrabbe der har forvildet sig ud på skibet siden han ikke kan tåle mosten :-).

Jeg ved godt at du ikke kan sætte strålen fast på manden men alt efter afstanden fra skib til brækstråle så kunne du måske snige en af følgende trans klare elementer ind:


Den kan jo forskubbes ind i skibet så den ende med 1x2 plate skjules og afstanden passer.

En lignende Bar, kortere, men måske mere klodset :-): Trans-Clear Bar 1 x 8 with Brick 1 x 2 Curved Top End (Axle Holder Inside Small End),

Måske kunne du på en finurlig måde bruge en Trans-Clear Hose, Pneumatic 4mm i en eller anden længde der passer, fx: 5102c05, 5102c07 eller 
Måske Trans-Clear Electric, Fiber Optics Cable i en eller anden længde


eller andre lignende løsninger.

Tanken er, at publikum kan se at sømanden brækker sig, strålen bliver ikke alt for dominerende og publikum kan selv regne ud og se for sig, hvad der vil ske når maveindholdet lander nede i hovederne på de arme stakler der har valgt at ro lige neden under.

Legohilsner




Mange tak for de fine forslag, de vil blive taget op til overvejelse,
Dog bliver det ekstremt svært at skjule den der lange trans clear dims inde i skibet, især på lige det skib........ men jeg kan godt se din pointe, jeg kan jo prøve, jeg ahr også selv fundet på et alternativ til hvordan man kunne sætte en erlinger fast til manden, så man kunne sætte "flammer" i ,

Man skal bare bruge en af de ting der ligner en hagesmæk, Emmet har den på i næsten alle LM sæts, der hvor han har en klods på ryggen.  
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3076
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:10
Jeg vil bare lige lade jer vide at jeg har tænkt længe over de fleste af jeres forslag, og afprøvet dem, 
Derfor er jeg er kommet frem til at, jeg vil ignorere dem og vælge båd 1,2,3 =)

Da det så ud til jeg havde ret fra starten af at de var de bedste...

Men mange tak for jeres input, det har betydet meget .

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 26-Januar-2015 kl. 22:12
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.