Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Honningkagehus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Honningkagehus

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 3.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Honningkagehus
    Sendt: 07-December-2014 kl. 15:24
Hejsa,

Min kæreste er gået i gang med at bage brunkagedej til et klassisk julekagehus, og jeg tænkte at jeg også ville være med. Så jeg satte mig for at bygge et honningkagehus i Lego, der i størrelse, stil, dekorering osv. ligner dem der bliver lavet her i huset: En bund, to sider, to gavle og to tagstykker... og så en masse hvid glasur og lidt slik til pynt.

Jeg har også ladet mig inspirere af en Google Image Search på "Gingerbread House" (der er nogle rimeligt vilde kreationer i blandt). I løbet af årene her jeg set en del kagehuse i Lego, men dem har jeg ikke kigget på i forbindelse med denne model.

Byggeprocessen var lidt atypisk idet jeg startede med at løbe alle klodskasser igennem for at se om der var klodser der kunne bruges til dekoration og lade mig inspirere af hvad jeg fandt. Herefter tog byggeriet et par timer.

Nu venter jeg bare på det rigtige kagehus, så vi får to på bordet :-)

Glædelig december!

Esben










Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 15:51
Lige til at spise, men måske ikke så godt for tænderne.
Søren Johansen
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 16:14
Jamen nu bliver jeg jo sulten
Godt bygget Esben
Til top
Mikael.Jensen Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 04-Januar-2013
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 50
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 17:15
Det er godt det der.
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 18:12
Super godt. Det sidder lige i øjet. Godt gået.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Online
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 18:15
Fantastisk
Simon Priisholm
Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 1431
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 18:49
Perfekt.
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 20:42
Man bliver jo helt sulten af det der. Super godt lavet Thumbs Up
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 20:52
Rigtigt godt bygget, det er jo næsten lige til at spise.
Og hvem har egentlig spist skorstenen?

“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 662
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 21:23
Waw manier, skide godt gået Esben . Jeg må da os indrømme jeg bliver kage sulten, af de lækkerier her.
Jesper Marcussen - Det er lige lovligt for klodset :D
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 23:57
Genialt. Super flot og god ide
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 00:25
Wauv - jeg er næsten væltet omkuld!
Det er et af de bedste - hvis ikke det bedste - honningkagehus jeg har set i LEGO klodser. Og jeg har da set en del, for jeg researchede en masse til mit eget i sin tid.

Det jeg synes der hæver denne udgave er fortrinsvis taget. Jeg har ikke set andre finde på at bruge:

måske fordi man tænker at det er en sjælden (kun brugt i den gamle Sopwith Camel) og derfor dyr, klods, men den er faktisk ganske overkommelig i pris.

Og så giver alle de små "tænder" altså også nogle gode effekter 

  

- de bliver også flittigt brugt i julebyerne, da de er perfekte som sne, istapper, og altså også glasur der løber.

Måske de ville være gode kandidater til en LUGBULK?? Hmm...

Men ellers så er det jo et dejligt enkelt honningkagehus, og det er måske det der gør det så fint. Der er små detaljer, men det er pænt, enkelt og glat - noget man selv ville kunne lave i virkeligt bagværk.

(og det var så min lille "anmeldelse")
Peter Lind
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 06:44

Det er nemmere at sige noget negativt end positivt, om huset.

Hvorfor er det ikke udgivet som sæt?????????????


Huset burde indgå i en Eventyrserie, som skulle være LEGO's nye tema.

Clap Clap Clap Clap Clap



Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 12:41
Hyggeligt Thumbs Up

Det er rigtigt blevet tid til LEGO kagehuse i disse dage (Edit: kagetog, mikrokagehus). Det bliver man jo ikke mindre lækkersulten af LOL


Redigeret af Ulrik.Hansen - 09-December-2014 kl. 02:19
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 15:32
Lækkert, meget delikat.

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 17:06
Super flot
Klodsmutter
Til top
C.Maglekær Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 869
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 17:33
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Hyggeligt Thumbs Up

Det er rigtigt blevet tid til LEGO kagehuse i disse dage (kagetog, mikrokagehus). Det bliver man jo ikke mindre lækkersulten af LOL


Her er et link der der virker Wink
http://chrismcveigh.com/cm/building_guides_-_holiday.html
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 20:59
Hej allesammen,

Tak for kommentarerne. Jeg blev også selv lækkersulten af byggeriet :-) Lige nu gnasker jeg på de hjemmebagte brunkager der blev lavet af den dej der blev til overs da kagehuset var bagt. Jeg tror i øvrigt kæresten har taget konkurrencen op efter at have set min model, for årets hus ser ud til at blive mere sofistikeret end tidligere år... hun er ved at dekorere det nu, billeder følger!

Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

(og det var så min lille "anmeldelse")


Tak for "anmeldelsen"! :-) Taget er lidt en tilfældighed. Jeg rodede rundt i den store kasse med store plader i alle farver, og havde egentlig tænkt bare at finde nogle plader i forskellige farver og dække med brune tiles (som jeg dog ikke havde nok af viste det sig). Og så stødte jeg på de store brune "tiles" som sikkert stammer fra Sopwith Camel (min bror havde vist det fly og hans samling røg på et tidspunkt ind i min). Pladerne kom dermed også til at definere størrelsen/skalaen på hele huset. Havde jeg bygget taget med alm. brune plader/tiles havde der sikkert været mere "detaljering" på tagfladerne, men nu synes jeg faktisk at det virker fint med nogle store flader så man kan se den brune kage og det hele ikke drukner i detaljer.
Mht. pladerne med tænder, så har jeg anskaffet mig en masse med henblik på detaljering af hvide husfacader.

Esben
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 20:15
Som lovet er her et billede af det færdige kagehus.

Bjælkehytte-looket med saltpinde og vindfanget forrest er nyheder i årets design :-) Det ser ikke helt dårligt ud med to kagehuse på julebordet... hvilket et kan I bedst lide?



Esben
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 22:16
Mums, lækkert,hvornår skal vi spise?

Er der lys inden i?
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.