Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ferrari Testarossa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ferrari Testarossa

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ferrari Testarossa
    Sendt: 18-November-2014 kl. 14:49
Jeg synes det var på tide for mig, at bygge noget andet end fly.
Jeg har ikke den store interesse i biler, men har nu altid godt kunnet lide Testarossa'en.
Denne model er mere præcis en Ferrari Testarossa 512 TR

Jeg startede stille ud med at købe hjulenen, det resulterede i en pæn stor model i 1/10, da det jo er hjulene der "bestemmer" størrelsen på bilen.


Klistermærkerne er fra sæt
Her er billederne:








https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 14:57
Jeg syntes det er en flot rød Ferrari du har lavet der, jeg syntes den fanger ånden/formen rigtigt godt.

Vinduerne syntes jeg ser mærkelige ud, de skulle være gennemsigtige og er derfor lavet med gennemsigtige klodser, men alligevel er de ikke spor gennemsigtige.  Måske ville det se pænere ud i en anden farve, eks. sorte.

Flot, det er den Thumbs Up



Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 15:04

Den er satme fed... er enig i Caspers kommentar omkring vinduerne. Jeg synes de bliver for markante på den her måde.

Men rillerne på siden af døren, og over motoren, som er kendetegnet på modellen, er spot on.

Den må du gerne sende til i Italien, så vi kan få et officielt sæt af den også...:-)



Redigeret af Rasmus.Ansbjerg - 18-November-2014 kl. 15:04
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 15:19
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:


Vinduerne syntes jeg ser mærkelige ud, de skulle være gennemsigtige og er derfor lavet med gennemsigtige klodser, men alligevel er de ikke spor gennemsigtige.  Måske ville det se pænere ud i en anden farve, eks. sorte.



Det er det evige problem med ruder/vinduer i LEGO. Sort vil jeg nu ikke lave dem i, men et alternativ kunne være at fjerne ruderne - gøre dem klodsfri, Det er en løsning jeg har overvejet, men jeg indtil videre holder jeg mig til min ikke-gennemsigtige/markant ruderTongue

og takSmile
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:42

Lækkerier :)


Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 18:05
den er fed, jeg har ikke så meget imod vinduerne, du kunne prøve at take en plade også "belægge"
Den med 1x2 transparrent klodser, dette kan dog også give problemer, men det er fed bil, godt lavet,
Jeg syntes den ligner den rigtige ret meget
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 23:05
Den er jo fantastisk! Detaljegraden er helt i top og jeg støtter fuldt op med dit valg af ruder - når Legoland må så må du også. Når det kommer til ruderne så har du jo netop taget endnu et skridt og lavet flotte rundinger i hjørnerne og andre virkeligt fede detaljer.

Ja. Der vil være folk som vil kommentere at de ikke kan lide stilen - jeg fik dem også da jeg byggede en Bel Air, men sådan skal det bare være.
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 06:45
Det er bare lige i skabet det der Lennart. Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 07:31
.

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 12:57
Adrian Perslow
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 08:21
Lækkert — godt bygget. Jeg savlede også over Testarossa'en i 80'erne. Det var sgu da vist bl.a. sådan en, bare i hvid, som Sonny Crockett havde i Miami Vice. Men i Ferrari-rød kommer den traditionelle LEGO rød virkelig til sin ret Big smile

Det med ruderne er tydeligvis en smagssag udover hvad der overhovedet kan lade sig gøre — jeg forstår godt hvorfor nogen foreslår sort, da det skaber den difus man måske ville opnå. Jeg har et par gange valgt at lavet spejle med trans clear plates, så jeg tilslutter mig din løsning Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 09:05
Klasse værk når det er bedst. Næste bil må vel være Lamborgini Countach i hvid?? Som andre glæder jeg mig til den dag hvor vi kan se dine værker på en Lego udstilling:-)
Søren Johansen
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 12:32
Tak for alle de pæne ord

Morthen.Falk.Poulsen: Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener at belægge?

Lasse.Deleuran
: Ja jeg tror der vil være en evig uenighed, i hvordan man laver LEGO-ruder. Jeg tror egentlig først jeg blev helt solgt af metoden med trans-clear bricks, da det gik op for mig hvor godt det fungere på LEGOLAND's modeller

Adrian.Perslow:
Er det linieføringen over intakes'ene du mener?

Ulrik.Hansen:
Ja min er bare en lidt nyere model af testarossa'en. LEGO rød er fantastisk til Ferrari, og så er den endda billigSmile Jeg købte primært de billigste brugte klodser på bricklink. Det betyder ikke så meget for mig om klodserne er "mint condition" bare de er ok-pæne i farven.

Søren-Johansen:
Countach'er er slet ikke lige mig, så hellere en ny gul lamborghini gallardo eller murcielago, men jeg tror der går lidt tid før jeg bygger en bil igen.




Redigeret af Lennart.Cort - 21-November-2014 kl. 12:34
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Jane.Kvint Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 15-Januar-2013
Sted: Roskilde
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 248
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jane.Kvint Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 13:12
Hvor er den flot, glæder mig til at se den Klodsfesten.

Jane Kvint
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 13:32
.


Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 12:57
Adrian Perslow
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 23:18
Jeg har prøvet at bygge i ren rød en enkelt gang — det er en blanding af flot og skræmmende Confused
Citat: Lennart.Cort Lennart.Cort skrev:

Jeg købte primært de billigste brugte klodser på bricklink. Det betyder ikke så meget for mig om klodserne er "mint condition" bare de er ok-pæne i farven.
Angående slidste klodser ... engang jeg skulle rekonstruere den gule borg, valgte jeg konsekvent at gøre det i slidte gule klodser for at opnå lidt patina. Jeg brugte den til billeder i artiklen "Manden med den gule borg" i Byggebladet 3 Smile Jeg kender en der udelukkende har slidte klodser i sin samling, og han ville elske hvis det trend'ede lidt mere LOL


Redigeret af Ulrik.Hansen - 21-November-2014 kl. 23:20
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.160 sekunder.