Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - tsunami-lignende tilstande i indre by
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tsunami-lignende tilstande i indre by

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tsunami-lignende tilstande i indre by
    Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 14:43
”Det er radioavisen med en særmelding”. ”Det forlyder, at der i disse minutter udspiller sig et drama i den indre by, hvor der inden for den seneste halve time har været et tredobbelt skybryd over det meste af byen. Øjenvidner beretter om store massive vandmængder der ophober sig i gaderne og skaber tsunami-lignende tilstande. Kloakkerne kan ikke tage imod de store vandmængder og der meldes om, at flere af kloakdækslerne er skudt i vejret af vandmasserne. Beredskabet meddeler at alle skal gå inde døre lukke døre og vinduer og man må om ingen omstændigheder, forsøge at redde brugsgenstande ud af vandmasserne såsom, cykler, biler og andre genstande der bliver revet med af vandmasserne”. ”Det var radioavisen med en særmelding, gå ind på vores hjemmeside og hold dig opdateret om situationen. Der kan du ligeledes se enkelte billeder fra hændelsen”.

Ovenstående kunne meget vel være en melding der kom ud i forhold til mit bidrag til efterårs-konkurrencen. Jeg har bygget facaden på en ældre etageejendom i en by hvor vandmasserne har presset sig gennem de smalle gader og steget i volumen hele tiden. Regnskyllet har været så kraftigt, at det har skabt en stor bølge der her i mit lille udsnit har taget en parkeret bil med i forbifarten. Om den rædselsslagen cykellist når at slippe væk vides ikke.

Vandmasserne har presset kloakdækslet et stykke op i luften, som i nuet ikke er den endelige højde på vandsøjlen. Manden på første sal til højre er lige kommet hjem. Han skulle lige til at lukke vinduet på grund af det uventede regnvejr og til sin forskrækkelse ser han, hvorledes vandmasserne og bilen kommer susende forbi hans vindue og til sin forfærdelse ser han for sig, at vandmassen om få sekunder tager cykellisten med sig. Han tager sig til hovedet i bar frustration.

På anden sal har parret taget hjemmefra med åbne vinduer idet DMI selvfølgelig kun havde forudset en mulig lille kortvarig byge på 0,5 til 1 mm regn. Man kan vel nok forvente at deres potteplanter i vinduet får lidt rigeligt med vand.

Idet byggearealet i konkurrencen ikke må overstige 16 x 32 knopper er mit bidrag kun et lille udsnit, der ’kun’ viser det der udspiller sig inden for arealet. Lidt som at skære et stykke lagkage ud og hvor man kun kigger på dette stykke. Det kunne selvfølgelig være sjovt at bygge huset færdigt nu hvor jeg har fået bygget – syntes jeg selv, nogle gode detaljer, uden dog en masse krummelure og lignende.

Legohilsner

Torben


 

























Redigeret af Torben.Rønnebæk - 23-Oktober-2014 kl. 07:51
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 14:47
Super, det er en klar vinderThumbs Up
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 14:48
Nej den er fed, ved ikke hvad jeg skal sig den er så fedt lavet
Simon
Simon Priisholm
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 14:53
Awesome
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 15:32
Show off !! (altså på den gode måde) LOLClap
Kenneth Nielsen
Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 16:04
kanon ide torben! Thumbs Up
Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:39
Kanon ide, kanon udført og ikke mindst kanon billeder.
Genial detalje at tage et billede 'indefra'!
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Finn.Olsen Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 25-Maj-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 805
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:46
Hvorfor har du ikke lagt fotos på dit bidrag, Torben??
Wacko
Finn Olsen
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:50
Citat: Finn.Olsen Finn.Olsen skrev:

Hvorfor har du ikke lagt fotos på dit bidrag, Torben??
Wacko


   
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 18:18
Citat: Finn.Olsen Finn.Olsen skrev:

Hvorfor har du ikke lagt fotos på dit bidrag, Torben??
Wacko

Hej Finn

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår hvad du mener Finn. Der er lagt tre foto på mit indlæg i konkurrencetråden og de fleste af dem jeg har taget er kommet ind her i denne tråd.

Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 18:18
Og i øvrigt tak for de rosende ord til alle.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 18:48
Fedt. Jeg tror godt nok jeg bedre ville kunne lide den i blå farve, så der ville være en større kontrast i farvespekter.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
C.Sommerlund Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 05-August-2009
Sted: Denmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 158
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Sommerlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 00:12
Den er godt nok fed.
Jeg kunne godt tænke mig et billede, hvor cyklisten var i fokus og hvor bil+bølge hvar lidt mere sløret.
Carsten Sommerlund Hansen

Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 07:58
Citat: C.Sommerlund C.Sommerlund skrev:

Den er godt nok fed.
Jeg kunne godt tænke mig et billede, hvor cyklisten var i fokus og hvor bil+bølge hvar lidt mere sløret.

Jeg ved ikke om jeg helt kan få cyklen mere i fokus imens bølge og bil bliver sløret. Jeg har taget en del billeder her til morgen i forsøget . Disse billeder er dog taget under kunstig belysning (jeg er på vej til konference og er væk de næste par dage, hvorfor dette må være løsningen). Jeg var lige ved at sætte et af disse billeder ind i rækken af de øvrige fra i går, men ombestemte mig og sætter det ind her.

Er det nogenlunde dette du søger?


Det kunne minde meget om det sidste billede i den lange række af billederne i starten af tråden, men bølge og bil er dog mere sløret. Billedet er taget på skrivebordet og kunstlyset ændre lidt på farverne og genskinnet.


Redigeret af Torben.Rønnebæk - 23-Oktober-2014 kl. 08:00
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.