Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Bardisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bardisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bardisk
    Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 10:56
Hejsa,

Sidste weekend postede en kammerat et link på min Facebookvæk med underteksten "Challenge? :-)". Linket var til et par designere der havde lavet et spisebord ud af 20000 LEGO klodser.
Og den udfordring måtte jeg naturligvis acceptere! Her er resultatet:







(Og nej, jeg har ikke revet min gamle bardisk ned, blot beklædt den med klodser).

For at opnå tilfældighed fandt jeg alle 1x2 og 1x4 klodser jeg havde tilgængelige som ikke var i brug i eksisterende byggerier (jeg vil tro der er 15 farver, nogle dog kun ganske få klodser og ingen hvid/sort/grå/brun). Det hele ned i en stor balje, rør godt rundt og tag så en klods en ad gangen uden at kigge. Og afslut med en 1x1 fra en lille ekstra skål.

Jeg synes den blev redt fed... min kæreste er ikke enig og glæder sig over at beklædningen hurtigt kan tages af. Hvad synes I?

God søndag,

Esben
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 11:02

Du kan godt sige til din kæreste, at den bordplade er kommet for at blive! Capice?

Det er helt vildt godt Esben Clap Bare det var hos mig - årh fik jeg lige en idé...!?

Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 11:59
Det ser fint ud Esben!


Personligt dog, synes jeg at farver koordinering og mere leg kunne få denne til at se meget bedrer ud. Man kunne indsat em slags mosaik for eksempel. Måske vil det overbevise din kæreste over en nye beklædning til bardisken. ;)

AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 13:05
Den er super fed.
Du kan altid sige til kæresten af det er super nemt at tørre af.
Men super fed.
Simon
Og god Søndag til dig Esben
Simon Priisholm
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 13:55
Jeg er overhovedet ikke misundelig... Tongue
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 14:52
Min kærste ville uden tøven lade mig bygge sådan en, hvis vi havde haft en bardisk.
Har du gjort noget for, at et væltet glas vin ikke vil løbe ned mellem klodserne?
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 19:45
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Du kan godt sige til din kæreste, at den bordplade er kommet for at blive! Capice?

Det er helt vildt godt Esben Clap Bare det var hos mig - årh fik jeg lige en idé...!?

 
Et barskab LOL

Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 19:47
Esben, du beklæder også din bordplade, så er du klar til at holde byggemøde.

Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 20:01
Det ser godt ud, men jeg tør ikke tænke på hvordan klodserne har det efter en omgang hvor stegepanden har været i brug Embarrassed
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 21:14
Den er genial og tilfældighed er at svært mønster at opnå, men du klarede det til et 12 tal.

Der er muligvis problemer med hygiejnen, men man skal jo starte et sted.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 21:49
hvis det var min, så ville jeg ikke kunne få farve kordineringen til at se sådan ud, da jeg er ret symetrisk anlagt,
Men ellers ser det da ret godt ud.
Med din nuværende farve kordinering, så lægger man heller ikke mærke til pletter osv,
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1065
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 22:09
Genial ide Esben! Den skal blive.
(kan man få en byggevejledning lagt på forum? Wink )
Leg godt :)
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 05:42
En hærdet glasplade ovenpå, så er den hjemme.
Hvis kæresten er træt af den moden, ja så byt om på klodserne og du har en ny model, så er den debat vel ude :-). Hvis ikke, så skriv kærestens navn med en fremtrædende farve og måske et hjerte eller to, så kan hun da ikke sige fra :-).
Super fedt i øvrigt.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 09:29
Man kan også lave farverne sæson betonet.

Eks. 
Jul: Grøn, rød, gul og brun.
Halloween: Sort, Orange, Gul og Hvid
Påske: Grøn, Gul, Orange, Rød og Blå
Vinter: Hvid, sort, blå øh, måske lidt kedelig.
Forår: lyseblå, grønne nuancer, hvid 
Sommer: blå, hvid, gul, rød, brun, tan og lyserød
Efterår: Grønne nuancer, brune nuancer, grå nuancer.

Der er nok at tage fat på

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 09:50
Ville du så skifte den ud 7 gange om året?
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 10:05
Det er en ide, man kunne nøjes med højtiderne eller med årstiderne.
Men ellers ville man skulle have en håndfuld næsten færdige bar plader klar til at blive lagt på når tiden er inde.

Tænkte på at man skulle jo også have en til fødselsdage, de er jo også en højtid.  Naturligvis rød og hvid.

Men jeg har ikke en bar (endnu) så det er ikke noget jeg kommer til at gøre brug af.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1607
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 10:45
Mon ikke en vindueskarm også kan bruges. Jeg har desværre for mange små fingre i huset
Klodsmutter
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 10:53
I min verden er det klods spild af den væreste skuffeConfused og så stille sådan en gang klister vand på klodserne fy skamme.......Wink Men har du flere klodser du vil midshandle så bring dem gerne hid.
Henrik Kunz
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 17:51
Det ser flot ud — i hvert fald er det utvivlsomt LEGO-mønsteragtigt Smile jeg ville blive træt af at se på den farvelade i mit eget hjem, men jeg har heller ikke nogen bar. Eller billeder på væggene. Eller tv. Eller en samleverske Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 19:50
Hej alle, tak for de mange kommentarer og kreative forslag til videreudvikling.
Bardisken bliver ikke permanent, men den har da indtil nu fået lov at blive stående i fire dage.... også selv om jeg var væk et helt døgn på forretningsrejse og kæresten havde god tid til at pille den ned :-)
Så jeg påtænker ikke at lakere eller dække med glasplade eller andet... eller stille en stegepande på den!
Selv om det er et simpelt byggeri var det sjovt at bruge klodserne til noget helt andet end jeg plejer. Og der er stadig en del klodser tilbage i baljen med tilfældige klodser, som jeg har et par idéer til hvad skal bruges til.

Esben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.110 sekunder.