Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - lego skulptur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lego skulptur

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Chris.Sune.S.Jensen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 08-September-2014
Sted: Skive
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 57
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Chris.Sune.S.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: lego skulptur
    Sendt: 27-September-2014 kl. 21:58
Hej,

Jeg brugt min lørdag på at byggen en lego skulptur, nu da jeg ikke kunne nå på udstilling. skulpturen er inspireret af det flag der stå bag betalingsanlægget ved LEGO land i billund.


  

Chris Jensen
Instagram @lego_for_life
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 22:21
Du har ikke engang været med her i Byggepladen i en måned, og så kommer du her og fremviser sådan engang.
 
SUPER FLOT SNOT'TET BYGGERI. ClapClapClapClapClap
 
Gad vide hvad det ender med, men jeg glæder mig til at se mere. Smile

Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 23:16

535353ClapClapClap51515157575759595960

helt og Adeles fantastisk for en som mig son elsker DK og Dannebrog

Simon


Simon Priisholm
Til top
Frank.Folden.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Sted: Hjørring
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank.Folden.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 23:31
Rigtig godt bygget må jeg sige. Den fangede lige min opmærksomhed :-)
Frank Folden Jensen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 11:57
Citat: Henrik.Christensen Henrik.Christensen skrev:


 
SUPER FLOT SNOT'TET BYGGERI. ClapClapClapClapClap
 



Der er vist ikke så meget SNOT i den......men det ændrer ikke på, at det er en fed, kreativ idé - og den er rigtig godt udført.... Respekt... Tongue
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 12:10
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Citat: Henrik.Christensen Henrik.Christensen skrev:


 
SUPER FLOT SNOT'TET BYGGERI. ClapClapClapClapClap
 



Der er vist ikke så meget SNOT i den......men det ændrer ikke på, at det er en fed, kreativ idé - og den er rigtig godt udført.... Respekt... Tongue
 
Ved nærmere eftersyn, kan jeg godt se at du har ret.
Det er vist bare mig det er snottet Wink

Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 12:16
.

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:02
Adrian Perslow
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 661
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 13:28
woow, det er godt nok flot bygget. Ligesom Simon holder jeg os meget af Danmark og Dannebrog Smile.
Jesper Marcussen - Det er lige lovligt for klodset :D
Til top
Chris.Sune.S.Jensen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 08-September-2014
Sted: Skive
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 57
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Sune.S.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 21:15
Hej,

Tak for de rosende ord. Hvordan skal SNOT forståes? 
Chris Jensen
Instagram @lego_for_life
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 21:27
Studs Not On Top Wink
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Chris.Sune.S.Jensen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 08-September-2014
Sted: Skive
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 57
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Sune.S.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 21:29
Ahhh giver mening så Thumbs Up
Chris Jensen
Instagram @lego_for_life
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 21:29
SNOT er en forkortelse for Studs Not On Top - og det er et begreb man bruger om LEGO-byggerier, hvor klodserne ikke er bygget ovenpå hinanden, men hvor man har brugt forskellige klodser med knopper på siderne, for at få knopper i alle mulige retninger (eller i hvert fald andet end opad). Det kan tit være lidt af et kunststykke at finde ud af at vende klodser på kryds og tværs, og det er noget der bliver rost og beundret meget når det lykkes.

Der var vist ikke brugt SNOT i din fine skulptur, men det gør den bestemt ikke ringere! 
Peter Lind
Til top
Chris.Sune.S.Jensen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 08-September-2014
Sted: Skive
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 57
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Sune.S.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 21:41
Nej det har jeg ikke. det er god gammeldags klods på klods byggeri, med fliser på toppen.
Chris Jensen
Instagram @lego_for_life
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 10:43
Flot lavet meget dansk :)

Til top
Jane.Kvint Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 15-Januar-2013
Sted: Roskilde
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 248
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jane.Kvint Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 13:47
Flot. Find på noget mere!

Jane Kvint
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 14:32
Citat: Adrian.Perslow Adrian.Perslow skrev:

Øv - jeg havde lige håbet på en lille debat om hvad SNOT egentlig er:
 
1. Skal det tages bogstaveligt, at knopperne ikke må vende op ad? Eller
 
2. Kan det være SNOT, hvis knopperne vender op ad, med er dækket af tiles?
 
PS. Jeg kan godt se nogle synlige knopper i bunden af skulpturen, men det vedrører ikke mit spørgsmål ovenfor.
Lad mig lige uddybe lidt. SNOT handler om at få mange flere muligheder end dem man har, end når man bruger stableteknink, som Carsten Liftarm i sin tid døbte det LOL

Det handler med andre ord ikke kun om at skjule knopper — på ingen måde. Dog bruger folk tit SNOT til en stor flade (vand f.eks.), som man ellers ville skulle have lavet med fliser, men måske kun har i den ønskede farve i klodser, som man så bygger som en mur og lægger ned bagefter.

Typisk bruger man også SNOT-teknik alene fordi det er den eneste måde man kan skabe en form eller facet. Jeg kunne ikke have lavet min København-MOC uden SNOT. Man kan sige, at SNOT bare er et skridt i en mere avanceret retning rent byggemæssigt. Dermed ikke sagt, at det motiv man vælger at bygge, falder i alles smag Tongue


Redigeret af Ulrik.Hansen - 24-November-2014 kl. 14:35
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1607
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 18:08
SNOT eller ej, det er flot byggetThumbs Up
Klodsmutter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.