Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 10212
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10212

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bo Jensen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 10212
    Sendt: 24-September-2014 kl. 07:48
Hej. Lego i Billund søger i æske.

Sealed
10212 Imperial Shuttle - UCS
Der vil blive bytted med andet Lego. Send en mail hvis du vil bytte til mailto:bo.jensen@lego.com - bo.jensen@lego.com     Hilsen Bo
Til top
Lennart.Uhlén Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 05-Maj-2014
Sted: Hvalsø
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Uhlén Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 09:02
Hej Bo

Burde Lego ikke selv ligge inde med et eksemplar eller to. Det er trods alt ikke så længe siden den udgik af produktion.
Mit spørgsmål kan vel også formuleres anderledes. Er det Lego officielt der mangler den eller dig som privat person, som tilfældigvis arbejder hos Lego?

Jeg har nogle stykker, men de er beregnet til ungerne når de bliver lidt større.

vh

Lennart
Til top
Lennart.Uhlén Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 05-Maj-2014
Sted: Hvalsø
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Uhlén Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 09:05
Der er en på dba der har den i ny forseglet æske til 3.000,-. Han er fra Silkeborg.

http://www.dba.dk/lego-star-wars-10212-uaabn/id-1010508662/




Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1947
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 09:42
SMS sendt
Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 15:20

Der står da ret tydeligt at det er LEGO i Billund der søger æsken, og siden Bo spørger, så er jeg ret overbevist om at de ikke ligger inde med en... :-)... eller for den sags skyld er interesseret i at give overpris for den andre steder.

Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 16:54
Nu er det jo ikke alle der kender, og ved hvem den Bo er
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 17:53
jeg for eksempel aner ikke hvem Bo er, men det her er minimum 4 gang jeg ser ham spørge efter et meget specifikt sæt, til Lego Billund.... og hver gang har jeg tænkt: Hvorfor??? hvad skal det bruges til ??
Og kan de ikke bare lige producere et ??

Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 18:24
Det handler ikke om at kende ham eller ej. Jeg synes bare de info som Lennart efterlyser, fremgår af indlægget...
Hvad de skal bruge dem til, kan man kun gætte på, men at starte en produktion igen på et udgået sæt, er vist kun Kjeld selv der kan beordre.
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 08:14
 

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:26
Adrian Perslow
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 09:01

Jeg elsker den funktion, jeg er meget bedre til at genkende et sæt ud fra et billede frem for et nummer.

Held og lykke med at finde sættet til en rimelig pris.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Lennart.Uhlén Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 05-Maj-2014
Sted: Hvalsø
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Uhlén Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 15:42
Først vil jeg da lige sige, nej, jeg kender ikke Bo, men har set han har søgt flere specifikke sæt før. Og der studsede jeg også over, hvorfor Lego søger enkelte sæt. Jeg kan forstå, hvis det er gamle, gamle lego sæt. Men det her er jo nærmest kun lige udgået.

Min første tanke omkring, at Lego selv måtte have nogle sæt var sådan set, at de jo nærmest er (burde være) være forpligtet til, at gemme x antal af hver sæt. Hvis man skal have lidt historik og museums ting hos Lego.
Men hvis det er til Legoland og SW næste år, så giver det måske lidt mere mening. Bortset fra, at man burde skrive, at Legoland søgte sættet og ikke Lego, men lad nu det ligge Wink.

Jeg er dog ikke rigtig blevet klogere på, hvem Bo er. Er der en officiel Lego person som alle bare kender eller burde kende. Bare sådan i korte træk ville da være oplysende.
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 15:53

Citat: Lennart.Uhlén Lennart.Uhlén skrev:

Jeg er dog ikke rigtig blevet klogere på, hvem Bo er. Er der en officiel Lego person som alle bare kender eller burde kende. Bare sådan i korte træk ville da være oplysende.

Bo Jensen er et tidligere medlem af Byggepladen - og blandt nogle af de første. Han var tjener på Hotel LEGOLAND og var så "heldig" at blive ansat i LEGO Charity, hvor han stadig arbejder.

Han meldte sig ud af foreningen af "private årsager".

Bo er en fremragende moccer og har flere gange begejstret de besøgende på LEGO World med sine fantastiske SW displays.

Årsagen til at han nu henvender sig til Byggepladens medlemmer kan jeg ikke oplyse om, da det er stemplet "fortroligt". Men der er en god grund til det, bl.a. fordi LEGO A/S ikke selv har ubegrrænsede mængder af udgåede sæt liggende...Wink

Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 15:53
Citat: Lennart.Uhlén Lennart.Uhlén skrev:

Først vil jeg da lige sige, nej, jeg kender ikke Bo, men har set han har søgt flere specifikke sæt før. Og der studsede jeg også over, hvorfor Lego søger enkelte sæt. Jeg kan forstå, hvis det er gamle, gamle lego sæt. Men det her er jo nærmest kun lige udgået.

Min første tanke omkring, at Lego selv måtte have nogle sæt var sådan set, at de jo nærmest er (burde være) være forpligtet til, at gemme x antal af hver sæt. Hvis man skal have lidt historik og museums ting hos Lego.
Men hvis det er til Legoland og SW næste år, så giver det måske lidt mere mening. Bortset fra, at man burde skrive, at Legoland søgte sættet og ikke Lego, men lad nu det ligge Wink.

Jeg er dog ikke rigtig blevet klogere på, hvem Bo er. Er der en officiel Lego person som alle bare kender eller burde kende. Bare sådan i korte træk ville da være oplysende.


Bo er et gammelt byggeplade medlem. Der har byget flere store SW projekter til LW.
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Jan.Smed Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 03-Juni-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7134
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 15:56

Bo arbejder skam for LEGO, og så vidt jeg ved er det i LEGO Charity. Han er tidligere medlem af byggepladen, men forlod foreningen af forskellige årsager, (jeg ved godt lidt om hvorfor, men vil ikke skrive det her), i 2013.

I 2013 havde han en kæmpe opstilling i LEGO World Fanzonen med samtlige Star Wars figurer. Han havde også opstillingen med i 2014, men der stod det ude i forhallen inden billet salget.

Hvorfor Bo/LEGO søger disse forskellige sæt, skal jeg slet ikke gætte på, men helt sikkert er det at hvis man har en, man vil bytte, så er det sjældent et dårligt bytte Bo tilbyder.

(Og der kom lige et par andre besvarelser mens jeg skrev, men essensen af besvarelserne er vist den samme.)



Redigeret af Jan.Smed - 25-September-2014 kl. 15:57
Til top
Lennart.Uhlén Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 05-Maj-2014
Sted: Hvalsø
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Uhlén Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 16:38
Det er bare super at få lidt af vide om ham. tusind tak for det alle. Så er Morten og jeg lidt klogere, hvorfor han henvender sig her.


Til top
Bo Jensen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 08:49
Hej.De forskelige  modeller jeg søger  er til det nye Lego Brand House i Billund. Det er ikke alle æsker som Lego har 5 stk af i deres arkiv,men næsten. Jeg søger her på siden fordi jeg ved at mange af byggepladens medlemer,har æsker stående. Det ville være letter at købe på bricklink,men så bliver der tit problemer med fragt og told. Hilsen Bo
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.