Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Micropolis - LBG Tower
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Micropolis - LBG Tower

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Micropolis - LBG Tower
    Sendt: 17-September-2014 kl. 09:21
Som lovet, skal vi en tur i højden. Det første Micropolis modul jeg byggede, var i overstørrelse (48*32 knopper). I længden blev det upraktisk, både i.f.t. placeringen i layoutet, og når det skulle transporteres. Det blev derfor splittet op og fordelt på 2 stk. 32*32 moduler. LBG Tower stammer fra dette første modul.


LBG Tower fremstår dog ikke som det oprindeligt blev skabt. Jeg havde nemlig valgt nogle mål, som ofte kan give stabilitetsproblemer. Tårnet var 14*9 og de lave sidebygninger var 13*7. Da jeg har valgt at bygge vinduerne af stablede 1*1 plates, kommer stabiliteten udelukkende fra etageadskillelsen. En svær øvelse, når vi har med LEGO og ulige tal at gøre!
Så da modulet alligevel skulle splittes op, besluttede jeg mig også for at ændre LBG Towers grundlæggende konstruktion (nogle gange må man lære på den hårde måde! LOL).



For at lette transporten, kan tårnet deles efter de nederste 15 etager. Og modulet består reelt af to 32*16 moduler Smile
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 14:42
Uha, der er brugt mange 1x2 plates trans clear.

Men flot ser det ud, og held og lykke med dit nye format.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 15:00
Flot flot, glæder mig stædig til at se dem samlet
Simon Priisholm
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 20:14
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Uha, der er brugt mange 1x2 plates trans clear.

Men flot ser det ud, og held og lykke med dit nye format.

Tak skal du ha'.
Jeg er bange for at du skal tænke dobbelt antal. Det er nemlig 1x1 der er blevet brugt Wink
Heldigvis er var det én af de ting, P@B væggen i Kbh. var fyldt med, under mit seneste besøg.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.