Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Salg af MEGET lego..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Salg af MEGET lego..

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alex Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Salg af MEGET lego..
    Sendt: 23-August-2014 kl. 11:24
Hejsa.. 
Har ganske meget lego stående fra min barndom i 80´erne.
Det meste er by.. men blandt andet også alt hvad der kom i Pirat serien første gang det kom. 
( der er 3 kasser (flyttekasse str) plus en masse plader, skinner mv.. 
hvordan sælger man lettest så meget?

mvh Alex.
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:24
Hvis du vil have mest muligt for det, bør du sælge det som sæt. Det betyder optælling af hvert sæt. Hvortil der helst skal følge en byggevejledning. Ellers kan det sælges til kilopris. Prisen afhænger af kvaliteten på klodserne. Jeg har set og hørt om priser der svinger mellem 40kr/kg op til 150kr/kg. Den høje pris får du kun hvis der intet slid eller sol skader er på klodserne.

Det er ikke umuligt at du finder køber til klodserne herinde, ellers er der DBA og lignende sider.
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Alex Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:28
Ok...Det fejler intet... Og der er byggevejledninger til det meste... Bare ikke sikker på jeg kan overskue at skulle til at samle så meget og sælge det enkeltvis....
Til top
Alex Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:36
Er der et køb/salg forum herinde også? Synes ikke jeg kan se det?
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:37
Citat: Alex Alex skrev:

Ok...Det fejler intet... Og der er byggevejledninger til det meste... Bare ikke sikker på jeg kan overskue at skulle til at samle så meget og sælge det enkeltvis....


Så er der jo kun kg pris tilbage. Sæt din pris og se om der er nogen der er interreseret.

Hvor i landet befinder det sig?
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:37
Citat: Alex Alex skrev:

Er der et køb/salg forum herinde også? Synes ikke jeg kan se det?


Køb og salgs tråde er kun aktive for medlemmer
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:38
Ja, her er også et køb og salg forum, men det er der kun adgang til for medlemmer.
Til top
Alex Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 13:05
Ah ok... Det hele står i Ringsted.
Lurede lige på den der brickfinder side og checkede op mod den øverste håndfuld byggevejledninger. Der var da for 5000 i forhold til deres minimumspriser... Så vil tro der samlet er for 10-12.000 i forhold til minimumspriserne... Og så er der alt det ekstra der er tilkøbt som veje mv.. Er det urealistisk og håbe på omkring 7500?
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 13:34
Medmindre der er omkring 75 kg i klodsvægt. Dvs uden byggevejledninger. Vi jeg mene det er urealistisk. Tænk på at de priser du har fundet på "Bricklink?" Er sæt som er talt op. Så den arbejdsindsats vil du overlade til køberen. Desuden vil køberen måske få sæt som han ikke er interreseret i.
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 14:18
Tit skal man selv adskille og vaske og sotere det, det dumper kiloprisen til 40 kr. kiloet, for det er et kæmpe arbejde.
Så jeg vil tro at du har 187.5 kilo Lego til salg.
 
Jeg vil mene at du skal udstykke din samling i poser med 5 kilo i hver, det er til at overskue for køber.
 
 
Held og lykke med salget Smile
 
 
 

Til top
Thomas.Due.Larsen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 03-Juni-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 139
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Due.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:27
Hey alex, hvis det er så kan du sende mig nogle billeder af det på agger_18@Hotmail.com så kommer jeg med et bud.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:31
Mit råd til dig er at veje det, put det i nogle poser af eks. 5 kg og sælge bruger vej ledningerne ved siden af.

Hvis du sælger eks. 30 kg lego udsorteret og uvasket kommer du meget tæt på 40 kr/kg, hvis du vasker og sortere det kommer du tæt på 150 kr/kg.

Det er det samme budskab som i de øvrige svar.

Hvis du tæller op og fordeler det hele i sæt kan du få væsentligt mere for det, men det er et kæmpe arbejde hvis der er mere end et nogle få sæt.

Men start med at veje det så vi ved hvor meget der er.

Må handelsguderne være med dig.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 17:02
Højeste pris/udbytte:
- enkelte sæt med ALLE klodser OG byggevejledning

Næsthøjeste pris/udbytte:
- som blandet samling, MED byggevejledninger og en forventning om at man kan bygge alle sæt, måsk med enenkelt manglende klods i hvert.

Laveste pris/udbytte:
- som blandede klodser opdelt i poser af XX kg. Byggevejledninger kan være ligemeget.

Du kan kun forvente priser man ser på f.eks. BrickLink (jeg ved ikke hvad 'brickfinder' er) hvis du sælger sæt i noget nær perfekt stand, med figurer, klistermærker (påsat), byggevejledning og evt også kasse - OG finder den køber der lge netop mangler præcis det sæt inden weekenden!

Når du sælger en samling, så er det kg pris - og hvad den så er, det kommer helt an på køber, men forvent ikke over 100 kr pr kg for brugte klodser. Byggevejledninger vejes ikke med, men løfter prisen en smule.

Hvis du sælger blandede poser (lykkeposer), så er prisen lavere endnu, fordi der ikke er garanti for at man kan bygge noget som helst bestemt. Og det er svært at sælge brugte klodser på den måde.

Mit første forslag vil være at tage billeder af samlingen, veje den, og lægge den på DBA til en pris omkring de 100 kr pr kg, og så være villig til at forhandle den nedaf.
Peter Lind
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 17:13
Citat: Alex Alex skrev:

Ah ok... Det hele står i Ringsted.
Lurede lige på den der brickfinder side og checkede op mod den øverste håndfuld byggevejledninger. Der var da for 5000 i forhold til deres minimumspriser... Så vil tro der samlet er for 10-12.000 i forhold til minimumspriserne... Og så er der alt det ekstra der er tilkøbt som veje mv.. Er det urealistisk og håbe på omkring 7500?

Hvis du vil have den høje pris for dit lego, så skal du, som andre har nævnt, samle det i sæt. Det gør du bedst med 'del og hersk' fremgangsmåden.

- Er der nogen store stykker af sættene i dine kasser så tager du dem fra og ligger et sted (i en passende kasse) sammen med byggevejledningen. Det samme gør du med klodser, som du med sikkerhed ved, kommer fra et bestemt sæt. Det skulle gerne få niveauet af klodser til at synke i dine kasser.

- løse klodser sorterer du, sådan som du nu synes det giver mening. F.eks. klodser, plader, tagsten, fliser, technic, bildele og resten. Du kan også vælge, at sortere efter farve.

- Nu tager du kassen med det sæt du bedst kan lide eller det som mangler mindst. På BrickLink har hvert sæt et 'Inventory' udskriv denne. (Den kan være på mange sider, så afhængig af dine computerevner og dit udstyr, så kan du udskrive flere sider på samme ark papir.) Med inventory-listen finder du de klodser der mangler til det sæt du nu er i gang med.

- Og sådan forsætter du sandsynligvis hele weekenden, mens minderne vælter frem.Smile
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 07:54
Nu har du i hvert fald fået de klassiske råd Thumbs Up Det sker med jævne mellemrum at ikke-fans/ikke-medlemmer skriver herinde med ønsket om at sælge hele deres barndomssamling. Tingene er altid mindre værd end forventet, særligt hvis det skal gå stærkt. Rutinerede lego-fans skælner nøje imellem helt nye klodser og slidte klodser — det skal man som udeforstående lige vende sig til. Nogle sæt er dog samleobjekt selvom de er lidt slidt (nogen kalder det patina) hvis det hele er med, og på den måde kan udbyttet af nogle sæt i samlingen kompensere for en lavere pris for resten af samlingen.

Med andre ord, spørg endelig om råd til at få samlet de sæt der er noget værd samlet Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
sanne Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sanne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 07:35
hej alex du kan kontakte mig på 42501478 så kunne jeg måske godt være intresseret
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 08:05
Hej Alex gider du at sende et par bellieder til priisholm13@live.dk
Det kan være at jeg er intresseret.
Simon
Simon Priisholm
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 11:35
Hej Alex, send gerne billeder og pris for det Pirat lego du har. til Mo4@live.dk
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Thomas.Due.Larsen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 03-Juni-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 139
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Due.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 12:11

Det er solgt til mig :D


//agger_18

Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 14:15
Citat: Thomas.Due.Larsen Thomas.Due.Larsen skrev:


Det er solgt til mig :D


//agger_18



Vil du afsløre pris, og hvormeget der var?
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.