Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Micropolis - højhus med to tårne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Micropolis - højhus med to tårne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Micropolis - højhus med to tårne
    Sendt: 22-August-2014 kl. 09:38
Så er det tid til at komme (lidt) i højden i Micropolis.

Der er tale om et modul på 32*16 knopper, som er transportvenligt men som også kan virke meget begrænsende i.f.t. hvad man kan bygge. I dette tilfælde var det dog en fordel med lidt plads, for min beholdning af DBG masonry bricks og DBG plates, er relativt begrænset Wink

Billederne er denne gang taget med min 10 år gamle Nikon D70. Den har lavere opløsning end mit kompaktkamera, men er trods alt lidt nemmere at have med at gøre, når der skal leges med indstillinger. Jagten er dog gået ind på en afløser (D5200).
Til top
Lene.Bøgh.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4443
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lene.Bøgh.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:04
Klasse!!!! Clap
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:23
Fantastisk!
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:34
super bygget.Thumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 12:50
Det ser godt ud — der skal vist lidt mere lys på når du fotograferer Smile

For mig er skala-usikkerheden akilleshælen i Micropolis-byggerier. I dit byggeri virker det også lidt flydende, idet en markisse sjældent er dobbelt så højt oppe som taget på en bus. Spørgsmål: Bygger man mest på fornemmelsen, eller er der en skala man forsøger at holde sig til, så flere personers moduler passer sammen? Jeg har kigget en del på nettet og mange moduler ser ud til at skulle overgå hinanden i omfang og detaljer, og så skyder skalaen i vejret. Det er den væsentligste årsag til at jeg ikke har haft lyst til at forsøge mig med denne byggekategori.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 13:29
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Det ser godt ud — der skal vist lidt mere lys på når du fotograferer Smile

Tak Smile
Ja, mere lys hjælper sikkert på det. Spørgsmålet er om det er nok?

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:


Spørgsmål: Bygger man mest på fornemmelsen, eller er der en skala man forsøger at holde sig til, så flere personers moduler passer sammen?

For mit vedkommende er det på fornemmelsen, og ud fra hvilke elementer jeg har til rådighed, og/eller hvilke elementer der er bedst egnet til at lave en given detalje med.
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:


Jeg har kigget en del på nettet og mange moduler ser ud til at skulle overgå hinanden i omfang og detaljer, og så skyder skalaen i vejret.

Lysten til at lave detaljer skal i disse små skalaer tøjles, ellers går det som du beskriver. For mit vedkommende vil jeg hellere undvære en detalje, frem for at sprænge skalaen fuldstændigt - om det lykkes, må I andre vurdere LOL. Omvendt så ville det aktuelle modul, efter min mening, være alt for kedeligt, hvis jeg ikke havde lavet markiserne. En måde at tilføre detaljer, uden at sprænge skalaen, er at tilføre kontraster og farvespil. Det kan ofte opnås uden at bygningerne får mærkeligt udseende udhæng og andre gevækster Wink
M.h.t. at lave et flot og skalamæssigt korrekt modul, er jeg dog ikke nervøs på dine vegne Ulrik.
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 13:46
Hvad ville der ske hvis du bruger denne til markiserne

Redigeret af Daniel.Andersen - 22-August-2014 kl. 14:07
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 16:10
Jeg ender jo nok med at gentage mig selv - men - flot !! Big smileClap
Kenneth Nielsen
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 02:20
Citat: Daniel.Andersen Daniel.Andersen skrev:

Hvad ville der ske hvis du bruger denne til markiserne
Godt spørgsmål. Det er ikke et element jeg har overvejet at bruge i den sammenhæng. Men det skal da prøves. Et andet element jeg har overvejet at bruge, er dette. Da jeg byggede modulet havde jeg imidlertid kun elementet i ... DBG Confused
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 06:01
Jeg synes dine nuværende markisser er flotte og passer godt til bygningen. Man kunne måske overveje at sænke dem lidt — d.v.s. en lille smule mindre vindue nedenunder, men så og så videre ...

Post'er du dine moduler sammensat på et tidspunkt?
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 06:45
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Post'er du dine moduler sammensat på et tidspunkt?
Det bliver først når LFW er veloverstået. Der håber jeg at kunne få taget nogle gode billeder og jeg synes at dem der ulejliger sig til Skærbæk, skal have fornøjelsen af det samlede layout først.
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 07:57
Fint, så ser jeg det derovre Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.