Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Monsters holiday
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Monsters holiday

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Monsters holiday
    Sendt: 17-April-2014 kl. 17:19
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at rense mine billeder for forstyrende baggrund. Så her er den MOC jeg lavede til LEGO World 2014 i København.

Den hedder Monsters Holiday. Ideen er, at en gruppe monstre har overtaget Psycho huset efter at Norman Bates er røget på den lukkede (til dem der ikke ved hvad det går ud på, må de google lidt). De inviterer så til fest hvor monstre af alle slags er velkomne.

Jeg ville lave noget for enhver smag og alder, og at dømme efter kommentarerne på LW synes det også at være tilfældet. Børnene opdagede hurtigt The Incredible Hulk, eller Hulken, hvorefter deres forældre sagde "godt set". De lidt større børn kommenterede "Se der er Ghostbusters". Andre bemærkede Frankensteins laboratorium, slangerne og skorpionerne. Det modne publikum genkendte Bates Motel og the Psycho House, hard core nørder så fuglene fra Hitchcock's film af samme navn. Mange mente det var spøgelseshuset fra Disneyland, det har de for så vidt ret i, da stort set alle uhyggelige huse er modelleret ud fra denne Hitchcock klassiker. Der skulle også være noget til AFOLs; de kunne så begynde at studere hvordan klinkbeklædningen og taget på huset er lavet.



The Psycho House. Det startede med først bare at skulle være et spøgelseshus, men endte med at blive næsten identisk med Hitchcock's hus fra filmen Psycho fra 1960, alle spøgelseshuses moder.




Trappen op til huset, hvor hr. og fr. Dracula venter på gæsterne.




"Mother" sidder naturligvis i vinduet for, at holde øje med Norman.




The Incredible Hulk hugger brænde med de bare næver, mens fuglene er ved at samles ved siden af.




Annette Gram Sørensen agerer Monster Fighter.




Ghost riders langs sumpen.






Når festen går over gevind rykker Ghostbusters ud. Ecto-1 bilen er løseligt bygget efter Cuusoo oplægget. På dette tidspunkt var det endnu ikke besluttet, at den skulle være et officielt LEGO-sæt, men jeg håbede på det.



Dr. Jekyll står i baren. her kan man kan få en drik der lover, at man vil udleve sit indre monster, så man er klar til festen i huset.




Dr. Jekylls assistent står for brygningen, han har selv smagt lidt rigeligt på varerne.




Når festen rinder ud kan man overnatte, eller "overdage", på vampyrhotellet. Skulle man have svært ved at vågne op igen står Dr. Frankenstein klar med genoplivning:



Dr. Frankenstein i sit Wake-up laboratorium, han er forøvrigt tvilling med Mr. Hyde, se det var der ingen der vidste.



Det hele set lidt fra oven.


Klinkbeklædningen på huset er ikke ligetil at lave. "Normalt" når man laver denne type beklædning forskydes brædderne en hel plade i forhold til hinanden. Jeg mente dette var for stort et spring, desuden bliver der en revne mellem brædderne, så jeg ville forskyde dem en halv plade. Dette kan ikke anbefales, da det komplicerer det en del, og gør det hele temmelig ustabilt. Man skal ikke forsøge at løfte huset ved at tage fat i siderne! Det gjorde det heller ikke lettere, at Dark Tan tiles kun findes i 1x2 og 1x6 størrelser.








Taget var heller ikke nemt. Fidusen med, at anvende "oste" på denne måde, er set før, normalt med at trække hvert lag en plade ind i forhold til laget nedenunder. Det går bare ikke her hvor hjørnerne skal passe sammen. Da ostene er forskudt 1/2 knop sideværts for hvert lag, skal de også forskydes 1/2 knop indad for hvert lag. En halv knop er lig med 1,25 plade, så det var bare med at finde ud af hvordan det praktiseres. Hvert andet lag hænger indbyrdes sammen, lagene indimellem hænger også indbyrdes sammen, dog forskudt med en jumper plate:







Og så skal man huske, at sætte det hele sammen med vertikale Technic lift arms, det fik jeg ikke lige taget mig sammen til, så du ligger taget i mange stumper efter et uheldigt løft, heldigvis EFTER fotograferingen.

Flere billeder i fuld størrelse kan ses her:



Redigeret af Glenn.Knøsgaard - 18-April-2014 kl. 05:38
Glenn Knøsgaard
Til top
Lene.Bøgh.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4438
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lene.Bøgh.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 18:39
Jeg bøjer mig dybt i støvet - det er intet mindre end fantastisk!!! 60
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 18:48
Hold kæft hvor er det godt... og de tage der. De er bare for vilde...
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 19:50
Dette er "world class" - håber at se det til KF - og på alverdens "blogs" - sørg for at lægge det op de rigtige "steder". 
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator


"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 04:04
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Dette er "world class" - håber at se det til KF - og på alverdens "blogs" - sørg for at lægge det op de rigtige "steder". 

Det kommer ikke til KF2014, jeg holder konfirmation for min søn, forhåbentlig KF2015. Det er tilmeldt Skærbæk 2014.

Hvad er de "rigtige" steder, at uploade til ?
Glenn Knøsgaard
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 04:23
Super flot MOC fyldt med mange gode detaljer. Clap

Jeg kan især godt lide husets tag og vægge samt trappen op til huset. Thumbs Up

Mit eneste kritikpunkt er farven på træernes blade. Til dette tema ville jeg foretrække "dark green" frem for "bright green".

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Steen.H.Mikkelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 04:48
Intet mindre end fantastisk - bl. a. kan jeg godt lide, at du indvier os i dine byggeteknikker. Jeg stod længe ude på LW og funderede over, hvordan du havde lavet væggene og taget.
Mit eneste kritikpunkt er, at det normalt er den gode Dr. Jekyll, som bliver til den onde Mr. Hyde - men
helhedsindtrykket får stadig 5 Thumbs Up ud af 5 mulige herfra
 
Steen Holm Mikkelsen
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 05:26
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Mit eneste kritikpunkt er farven på træernes blade. Til dette tema ville jeg foretrække "dark green" frem for "bright green".

Jeg er fuldstændig enig, det kommenterede min søn også, men jeg måtte bruge hvad jeg havde. Efter LW har jeg nu en masse Dark red og Dark Orange, jeg har desuden bestilt Dark Green til LUGBULK, så det laver jeg nok om inden Skærbæk.
Glenn Knøsgaard
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 05:29
Citat: Steen.H.Mikkelsen Steen.H.Mikkelsen skrev:

Mit eneste kritikpunkt er, at det normalt er den gode Dr. Jekyll, som bliver til den onde Mr. Hyde - men
 

Det har du ret i, men han har også taget sig et lille tår, så Mr. Hyde har overtaget betjeningen Wink
Glenn Knøsgaard
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 05:31
Superflot, er glad for du har lagt billeder op. Jeg fik ikke kigget ret meget på det under LW.
 
Og dejligt du "afslører" dine teknikker ! Big smile
 
 
Mht "de rette steder" så ville jeg selv få lagt billedet på Eurobricks, og I diverse grupper på Flickr. Hvis du er heldig, så spotter Brothers Brick det måske Wink
 
Jeg krydser I hvert fald fingre Smile
Kenneth Nielsen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 08:01

Som sagt til LW - det er bare vildt fedt!! Thumbs Up

Mange sjove idéer og referencer... Fedt med moderen i vinduet og Dr. Jekyll's bar med en før-og-efter kø... LOL

.....og så er det fedt at se teknikken bag tagene og væggene... Det beviser bare endnu engang, at man kan godt "se" en MOC og tænke at den er godt bygget - men man overser nemt, hvor vilde teknikker, der egentlig ligger bag...
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 09:02
Der er ikke et øje tørt, for det er fa..... MOC'eri på smukkeste vis! Clap
Hvis nogen en dag skulle efterlyse feinschmecker byggeteknikker, så behøver man blot henvise til din væg- og tagkonstruktion her - det er langhåret teknik må man sige. Glæder mig til at se det hele live til LFW.
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 09:04
Igen siger jeg - virkelig fedt byggeri.

Jeg var en af dem der brugte lang tid på LW på at udspørge Glenn om teknikkerne, og da jeg ikke fattede en bjælde af hans ellers gode forklaringer, er jeg rigtig glad for billederne her! Forvent en masse "kopier" af det tag i den kommende tid Wink

Tak for delingen!
Peter Lind
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 04-September-2007
Sted: Denmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 1970
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 12:11

Jeg havde den store fornøjelse, at stå ved siden af Glenn og hans mega seje hus, i fire dage til LW.

Og jeg må indrømme, at får hver dag der gik, fik jeg øje på nogle nye og seje detalje.....

Den er bare ramt lige i øjet Glenn, simpelthen LW klasse !!!!!!!!!!!!!!!!!

Morten Anker



Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 13:55
.

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:14
Adrian Perslow
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 18:24
Dette her er så ekstremt at mange stopper inden man overhovedet er kommet i gang med at se nærmere på denne fantastiske moc!! Det lader til at nogle af de lige så gode moccere fra Byggepladen har fået konkurrence:-) Respekt herfra:-)
Søren Johansen
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 04:56
Det er bare et super cool hus

Citat: Glenn.Knøsgaard Glenn.Knøsgaard skrev:

Hvad er de "rigtige" steder, at uploade til ?

Når du nu har en flickr profil, så skal du tilføje billederne til nogle grupper.

Du kan f.eks. se på følgende:
https://www.flickr.com/groups/lego/
https://www.flickr.com/groups/afol16/
https://www.flickr.com/groups/848781@N25/
https://www.flickr.com/groups/lego_city/
https://www.flickr.com/groups/1498083@N23/

Castle fan
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 06:09
Hold nu op, hvor er det godt lavet! Nu ærgrer jeg endnu mere over at jeg ikke kom forbi LW.

Faktisk så min mor mig over skulderen for lidt siden og udtalte: "Det gad jeg godt have løsdelene til".


Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 14:29
Flot MOC med fantasifulde detaljer. Jeg fik ikke kigget ret meget på den til LW, men så er det godt med disse billeder samt at du også kommer til Skærbæk med den Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Tine.Gudiksen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 304
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine.Gudiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 17:30
Det er mega sejt var også heldig at se det tæt på på LW....mange sjove detaljer og påfund
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.