Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - moc.bricklink.com
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

moc.bricklink.com

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: moc.bricklink.com
    Sendt: 27-Marts-2014 kl. 07:59
Så kan man (snart) købe MOCs via bricklink i stedet for selv at lave dem Confused

Subsite:
http://moc.bricklink.com/pages/teaser/index.page

Edit: Og her er selve annonceringen:
http://alpha.bricklink.com/pages/newsview.page?msgid=799670


Redigeret af Ulrik.Hansen - 27-Marts-2014 kl. 09:41
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:07
 

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:33
Adrian Perslow
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:07
Lige hvad jeg manglede, tænk man kan helt slippe for at tænke selv og være kreativ. 73

Jeg regner personligt ikke med at gøre brug af den tjeneste - hverken som køber eller sælger, men konceptet er spændende og der er helt sikkert folk der har brug for det.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:12
Hvis man vil skille sig ud, kan man levere byggevejledning med til MOCen. Det kunne i hvert fald hurtigt gå hen og blive standart ved de mindste modeller.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:37
Det burde medføre en ny betegnelse... My Own Bought Creation (MOBC)...
 
Ellers så er der vel ikke så meget nyt i det. Folk har hele tiden solgt egne instruktioner på BL, og nogle sikkert også egne modeller. Nu er der så bare kommet et fælles sted at reklamere for tingene...


Redigeret af Rasmus.Ansbjerg - 27-Marts-2014 kl. 08:38
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:40
Det er en noget blandet landhandel... Confused
Der er nogle enkelte klasse mocs imellem bl.a. en open air koncert. Den rykker! Clap
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 14:37
Open Air koncerter er nemlig bare for fede WinkEmbarrassed
Morten Øberg
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 14:49
Ja, den her (fra moc.bricklink.com) er i hvert fald:
 
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 14:52
Der mangler måske lidt lys LOL  Men det fede er, at der også er liv på bagsiden. Så der er noget at se hele vejen rundt. Clap
Morten Øberg
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 15:17
Det eneste officielle jeg har set før hvor folk solgte deres MOC's, var på en årlig velgørenheds side, hvor de blev solgt ret hurtigt til vilde priser, men det hele gik til en god sags tjeneste.
Dog er det lidt æreløst at sælge sin MOC direkte, det kan jeg ikke få mig selv til, jeg vil dårligt nok lave en vejledning og offentligøre.
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 15:22
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Det eneste officielle jeg har set før hvor folk solgte deres MOC's, var på en årlig velgørenheds side, hvor de blev solgt ret hurtigt til vilde priser, men det hele gik til en god sags tjeneste.
Det var Creations For Charity (hvor jeg solgte  Amalienborg til en tysker) - og pengene gik til velgørenhed.
 
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Dog er det lidt æreløst at sælge sin MOC direkte, det kan jeg ikke få mig selv til, jeg vil dårligt nok lave en vejledning og offentligøre.
Det er lidt hårdt sagt, Morthen. Livet er lidt mere kompliceret end som så.
Jeg har lige solgt The Temple og Polar Land til en skole i Brabrand - og det beløb jeg fik for det var 4 gange mere end jeg kunne få for de brugte klodser!!!


Redigeret af Svend.Erik.Saksun - 27-Marts-2014 kl. 15:24
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 17:32
Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Det burde medføre en ny betegnelse... My Own Bought Creation (MOBC)...

Eller 'Someone else's creation' - SEC ? Eller lyder det for tørt? Wink
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2614
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 06:59
Jeg synes i får det til at lyde meget negativt.
Personligt synes jeg det er sjovt både at bygge officielle Lego sæt og MOC's
Sidstnævnte er typisk sjovere da udfordringen/svæhedsgraden som regel er større.

For alle dem der måske ikke har de store evner udi de store flotte MOCS, har jo så muligheden for at prøve kræfter med noget andet end de officielle sæts.


Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 07:06
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Dog er det lidt æreløst at sælge sin MOC direkte, det kan jeg ikke få mig selv til
Jeg opfatter det som ganske ærefuldt hvis nogen vil købe ens MOC. Enten beholder man den hel, skiller den ad for at få klodserne til noget andet, eller sælger den så man kan bygge (endnu) mere for pengene.

Citat: Erik.D.Petersen Erik.D.Petersen skrev:

Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Det burde medføre en ny betegnelse... My Own Bought Creation (MOBC)...

Eller 'Someone else's creation' - SEC ? Eller lyder det for tørt? Wink
SEOC [shock] - 'Someone Else's Own Creation' Wink
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 07:50
Jeg har set flere som sælger byggevejledning på Ebay.

Hvorfor ikke? Hvis man nu lige går og lede efter et bestemt lokomotiv, så er det da fedt at der er nogen som har designet det, er det ikke?
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 08:40
Citat: Erik.D.Petersen Erik.D.Petersen skrev:

Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Det burde medføre en ny betegnelse... My Own Bought Creation (MOBC)...

Eller 'Someone else's creation' - SEC ? Eller lyder det for tørt? Wink
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 10:20
Citat: Knud.A.Albrechtsen Knud.A.Albrechtsen skrev:

Jeg synes i får det til at lyde meget negativt.
Det mener jeg nu ikke - men eftersom jeg tog udgangspunk i Bricklinks egen statement (se nedenfor), så indrømmer jeg da gerne at jeg er skuffet over standarden...
 

We're starting with the best.

We're launching a new site that will allow people to sell their creations. We're inviting an elite group of LEGO designers to kick this thing off right.

Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 10:24

 



Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:33
Adrian Perslow
Til top
Lene.Bøgh.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4443
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lene.Bøgh.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 10:32
Citat: Adrian.Perslow Adrian.Perslow skrev:

Lad os nu ikke - for gud ved hvilken gang - begynde at snakke om standarder, herunder Weltklasse.

Folk har forskellig smag og stil og hvad der er Weltklasse for den ene er det jo ikke nødvendigvis for den anden.
 
Jeg vil bare glæde mig over, at der også kommer et sted hvor folk kan sælge - og købe - de MOC's de nu måtte have lyst til LOL
 
Nej Adrian, der er ingen af dem, der har western-layouts eller byggepladser LOL LOL
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 11:58
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Det mener jeg nu ikke - men eftersom jeg tog udgangspunk i Bricklinks egen statement:

We're starting with the best.

Der er et Zen-koan der lyder noget i retning af:

En dag Banzan gik en tur på markedet, overhørte han en samtale mellem en slagter og dennes kunde.
"Giv mig det bedste stykke kød du har i din butik!", sagde kunden.
"Alt i min butik er bedst," svarede slagteren, "Du vil ikke kunne finde et eneste stykke kød der ikke er bedst!"
Med disse ord blev Banzan oplyst.

Der er også en populær sang der lyder:

Everything is awesome
Everything is cool when you're part of a team
Everything is awesome, when we're living our dream

osv... 

Big smile


Peter Lind
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.