Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ny rekordomsætning af LEGO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny rekordomsætning af LEGO

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny rekordomsætning af LEGO
    Sendt: 27-Februar-2014 kl. 05:51
Lars Fink Hansen
Til top
Thomas.Möser Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 394
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Möser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 17:13
Tja......med de priser deres produkter koster, forstår jeg da godt at de har rekordstort overskud Confused....man skulle tro at LEGO er "det nye guld"(med fare for at jeg får nogle verbale hug for min udtalelse).
Til top
Johnny.Sørensen Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 19-September-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1866
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 17:14
Så er det da også rigtig godt man flytter en del af produktionen ud af danmark til billigere arbejdskraft så man kan få et endnu større overskud

Og ja Thomas, kan kun give dig ret også
Johnny Kølskov Sørensen

*****At være eller ikke at have*****
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 17:50
Synes nu det er flot af et dansk firma, at være verdens næststørste legetøjproducent med reelt kun et produkt nemlig legoklodsen - hvis de ikke har overskud er der ingen penge at udvikle forretningen på og forbrugeren må jo generelt mene at de får value for money når LEGO ti år i træk kan lave rekord. Hvis produktet ikke er i orden kan de ikke sælge det. Kvalitet koster nu engang - vi ønsker jo ikke at bygge med billige kopiprodukter. Jeg vælger at kippe med ja-hatten og vil gerne betale for dette kvalitetsprodukt og føle lidt stolthed over at produktet er fra Danmark. Men det er mit valg
Og vi er ellers gode her i foreningen til at finde og spotte gode tilbud og jeg tror ikke nogen af os ønsker 2003 tilstande tilbage
Lars Fink Hansen
Til top
Jan.Smed Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 03-Juni-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7134
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jan.Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 01:46

Citat: Lars.Fink.Hansen Lars.Fink.Hansen skrev:

Synes nu det er flot af et dansk firma, at være verdens næststørste legetøjproducent med reelt kun et produkt nemlig legoklodsen - hvis de ikke har overskud er der ingen penge at udvikle forretningen på og forbrugeren må jo generelt mene at de får value for money når LEGO ti år i træk kan lave rekord. Hvis produktet ikke er i orden kan de ikke sælge det. Kvalitet koster nu engang - vi ønsker jo ikke at bygge med billige kopiprodukter. Jeg vælger at kippe med ja-hatten og vil gerne betale for dette kvalitetsprodukt og føle lidt stolthed over at produktet er fra Danmark. Men det er mit valg
Og vi er ellers gode her i foreningen til at finde og spotte gode tilbud og jeg tror ikke nogen af os ønsker 2003 tilstande tilbage

Godt skrevet Lars.

ClapClapClap50

Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 02:40
Her i foreningen kan vi da også godt finde ud af at tippe hinanden om gode tilbud rundt omkring, så fuld pris er vel undtagelsen for den øvede AFOL Smile En anden ting jeg snakkede med en om for et par dage siden er, at modsat computere og andet miliardomsætningslir, har LEGO produkter ikke samme indbyggede planned obsolescence (planlagt forældelse), udover, når en serie bliver introduceret og stoppet for hurtitgt. LEGO klodsen er et ægte kvalitetsprodukt bygget til at holde. Der er selvfølgelig det med farveudsvingene, som har vist sig at give byggerier et changerende udseende — mere autensitet, men det er nok så godt som det kan blive. Materialevalget og clutch'et er stadigvæk langt bedre end konkurrenternes. Lad dem bare blive rige på et kvalitetsprodukt og vi andre kan blive åndeligt rige på kreativitet Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 05:08
Jeg vil da også kippe med hatten for Lego og er helt enig med både Ulrik og Lars. Derfor godt gået Lego og bliv endelig ved med at udvikle nye klodser.Smile
Henrik Kunz
Til top
Johnny.Sørensen Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 19-September-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1866
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 10:32
Med forbehold for at nogles cykeler punkterer, kæden hopper af, sko der klemmer om fødderne og en omgang vabale tæsk begiver jeg mig nu ud i det alligevel

Det er da måske godt nok gået af LEGo at præsenterwer en kæmpe overskud og hvad har konsakvensen af det så medført, jow man har flyttet mere og mere af produktionen ud øst på til billigre arbejdskraft, om der så også er skylden for at LEGO har midstet en del af kvaliteten kan jeg jo ikke sige med 100% sikkerhed men kvaliteten har været dalende de sidste mange år, klodserne er kommet til at se mere plastikagtig ud om det så skyldes farvegranulatet ved jeg så heller ikke, men huske at jeg sad og så på den XL krakbil der skulle bygges til Lege-kæden eventen og her tænkte jeg sq, hold da kæft hvor ser den plastikagtig ud og det har været et problem med en del modeller


Også CM lider under det samme, kigger man på de første serier der kom og de sidste der er kommet så ser de sidste meget plastikagtig ud samt headgear (hår, hat osv) sidder bare ikke ordenlig fast længre

så ja priserne stiger men kvaliteten falder og ingen længe kan man vel knap nok kalæde det dansk længre siden mere og mere bliver flyttet til billigre arbejdskraft
Johnny Kølskov Sørensen

*****At være eller ikke at have*****
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 11:25

Jeg tror ikke du kan give den udenlandske arbejdskraft skylden for kvaliteten. Den arbejdskraft der er flyttet til udlandet er de timelønnede jobs, og de skal "bare" passe en maskine. Udvinkling osv. foregår stadig i Billund, og der er jeg enig med dig i at man nok har nået grænsen for hvor meget man kan optimere en standard 2 x 4 klods. De LEGO klodser vi har, går nok desværre ikke videre til næste generation, som dem vores forældre har gemt til os... :-(

Den gode Keld kunne godt lige afsætte et par hundrede millioner til at får kvaliteten lidt op igen... :-)

/Rasmus

Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 14:17
 

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:33
Adrian Perslow
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 15:01
Når en virksomhed som Lego oplever et kæmpe boom på 10 år, hvor man er nødsaget til at udvide produktion m.m, sker der ofte ting, som tager tid at opdage og komme til bunds i. Kvalitetsstyring og optimering er nogle af disse faktorer. Der sidder en stab som skal holde nøje øje med disse ting og sørger for at de kommer det til livs. Det er også forbrugerens ansvar at klage hvis man er utilfreds med et produkt. Men at være 100% fejlfri er lettere sagt end gjort. At der kan være en farveforskel er noget der sker, men også noget man er bevidst om.
Søren Johansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.