Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Verdenshistorien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Verdenshistorien

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Verdenshistorien
    Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:15

Ofte kan det være svært at beslutte sig, hvad man vil bygge. I forbindelse med Collectible Minifigures er der kommet mange spændende historiske minifigurer. 

Jeg har før bygget et stort græsk layout til spartaneren fra serie 2. Efter jeg var færdig med at bygge det græske layout, spekulerede jeg meget på, hvad jeg skulle bygge næste gang. Skulle jeg bygge et romersk layout til de romerske minifigurer? Eller skulle bygge et egyptisk layout til faraoen? Eller et 1700-tals layout med masser af minifigurer med hvide parykker? Jeg ville gerne bygge det hele.

Det var sådan jeg fik idéen til at bygge denne MOC: 

Det Gamle Egypten:

Det Antikke Grækenland:

Det Gamle Rom:

I baggrunden ses Colosseum:

Vikingetiden:

Middelalderen:

Renæssancen:

I baggrunden ses Peterskirken i Rom

1600-tallet:

I baggrunden ses Rosenborg Slot

1700-tallet:

I baggrunden ses Fredensborg Slot

1800-tallet:

I baggrunden ses Westminster Palace

1900- og 2000-tallet:

Da jeg troede, at modellen var færdig, kom jeg i tanke om, at den ikke havde nogen bagside. Først overvejede jeg at bygge en blank sandfarvet bagvæg. Men det var for kedeligt. Derfor byggede jeg i stedet et verdenskort.

Modellen har været udstillet til LEGO Fan Weekend i Skærbæk.

19. og 20. oktober vil modellen blive udstillet på LEGO udstillingen i Kundby-Hallen.

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Trine.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-November-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 501
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trine.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:24
Hej Lasse
Det var en af de modeller, jeg beundrede meget i Skærbæk. Mange fine mikro skala byggerier og en god idé!
Men bagsiden kunne man ikke se på udstillingen, super at du lige afslørede den her i stedet for.
Hilsen Trine
Trine Dalsgaard Jensen
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:34
Hold nu op hvor er det genialt tænkt.
Især antikken er jeg fascineret af og ikke mindst det fine verdenskort på bagsiden.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:15
Super ide! og rigtig flot micro scala byggeri
Leg godt :)
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:28
Ja - det var også en af mine favoritter i Skærbæk.... Og genial måde at lave røgen fra skorstenen! Clap
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:42
Der er 5 ting, der tiltrækker min opmærksomhed...

1) Selve idéen er genial.
2) Udførelsen er "over norm".
3) Rosenborg Slot er "Weltklasse".
4) Fredensborg Slot er også i top.
5) Teksten "History of the World" er særdeles veludført.

Til gengæld giver det en smule disharmoni på min nethinde at stille en lang række minifigurer op foran de små bygninger - men det var nok ikke blevet bedre foruden...

Jeg glæder mig til at se modellen igen i Kundby Big smile
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 19:15
Det er simpelthen en genial idé! Fedt koncept hele vejen igennem. Minifigs og microscale og mosaik! Jeg mangler ord til at beskrive min begejstring.
Peter Lind
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 19:29
Super flot og gennemført god idé!! Laver du andet end at MOC'e, Lasse? LOL

Redigeret af Ulrik.Hansen - 14-Oktober-2013 kl. 19:29
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 01:19
Godt tænkt og flot udført. Skulle man efterlyse noget, var det måske, at verdenen blev lidt bredere repræsenteret end primært middelhavslandene og det nordlige Europa. Men dette ødelægger dog ikke indtrykket af høj kvalitet og tanke bag projektet.
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Februar-2013
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 05:56
FEDEST!
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 06:39
Jeg bukker mig i støvet, for det er skud(undskyld mit franske) da bare flot.Clap
Henrik Kunz
Til top
Frederich.Larsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 22-Juni-2013
Point: 465
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederich.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 10:18
Det er ret imponerende. Hvordan har lavet munkeklæderne?
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 15:39
Citat: Frederich.Larsen Frederich.Larsen skrev:

Det er ret imponerende. Hvordan har lavet munkeklæderne?

En kappe og en elastik

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 18:18

Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 10:20
Til top
Lisa.Astrup Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 10-Juli-2010
Sted: DK
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lisa.Astrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 19:00
Jeg bøjer mig også i støvet for denne MOC, jeg er ret vild med microscale.
Jeg får lyst til at brænde en del kr af på små klodser så jeg kan komme igang  :)

PS: hvad har du lavet de små træer af = hvilke dele ???

Redigeret af Lisa.Astrup - 15-Oktober-2013 kl. 19:27
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 19:10
Så har du saftsusene gjordt det igen.
Kanon, genialt, brilliant og smukt.
Du bygger temmeligt meget over middel, det er vitaminer for mine øjne.

Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 02:47

Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 10:20
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 04:29
Citat: Adrian.Perslow Adrian.Perslow skrev:

Citat: Lisa.Astrup Lisa.Astrup skrev:

PS: hvad har du lavet de små træer af = hvilke dele ???
Jeg tillader mig lige at komme med et bud:

Der syntes at være lidt forskel på træerne, men som udgangspunkt vil jeg mene, at du skal bruge disse dele:

Nederste del af stammen/træfoden = http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4589

Flot set. Dit bud er fuldstændig rigtigt.

Forskellen på de høje og de lave træer er, at jeg til de lave træer ikke har brugt denne del: 

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Lisa.Astrup Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 10-Juli-2010
Sted: DK
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lisa.Astrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 05:36
Waw, tak begge to - der er nogen der har et fint skarpt syn  :)

Til top
Frederik.Normann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-Maj-2009
Region: Østjylland
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Normann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 17:30
Waow Lasse!! Virkelig flot og gennemarbejdet model!! Hvis jeg skulle vælge er min favorit verdenskortet!!!! TOTAL COOL lavet! - årh.. og hvordan har du lavet det? og måske en du ville give en evt mulighed for at kopiere det så man kunne få sig et pænt verdenskort på væggen herhjemme? måske LDD?? :D Fordi det der er virkelig en flot og sigende model som både er inspirerende, illustrativ og givende! 
Venligst
Frederik Ankjær Normann

ankjrdesign.com

Deltager i LEGO Master 2021!
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.