Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Islands Brygge metrostation med automatiske døre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Islands Brygge metrostation med automatiske døre

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Islands Brygge metrostation med automatiske døre
    Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:00
Hej alle,

Mit bidrag på Lego World 2013 var en model af Islands Brygge. I denne tråd præsenteres alene metrostationen. Bygningerne kan ses i denne tråd.

Metrostationen har automatisk skydedøre og er dermed min fjerde togmodel i rækken med forskellige døråbningsmekanismer (version 1, version 2, version 3).

Men en video siger mere end mange ord og billeder, så jeg har klippet en video sammen af funktionaliteteten inkl. "Behind the scenes" billeder til sidst:



Modellen har følgende features:

Metrotog på inderste platform kører rundt i en cirkel og standser ved perronen
  • Tre sæt togdøre åbnes samtidig med tre sæt perrondøre
  • Elevator kører op og ned
  • Perronlys og lys over perrondøre
  • Metrotog kører rundt i cirkel på yderste skinnekreds

De to øverste features er programmeret med Mindstorms NXT (skjult under den ene endetrappe):

  • En udgang giver strøm til inderste kreds
  • En udgang styrer døråbningsmekanismen på både perron og tog
  • En udgang styrer elevatoren
  • En lyssensor stopper toget ved perronen (med en knops nøjagtighed efter kalibrering)
  • En afstandssensor registrerer når elevatoren er i bunden (dynamisk kalibrering af programmet)
  • En tryksensor registrerer når døråbninsmekanismen er i yderpositionen (dynamisk kalibrering af programmet)

Hele setuppet var kalibreret og kørende i flere timer hjemme, men det lykkedes mig desværre aldrig at få det til at køre stabilt på Lego World.

Herunder en række billeder af stationen. Efter moderation kan flere billeder ses her.



Islands Brygge metrostation ligger lige rund om hjørnet fra min lejlighed og jeg kører til og fra den dagligt. Jeg har taget en del referencebilleder og prøvet at få de fleste detaljer med (billetautomater, rejsekortstandere, reklamer, lys, spande etc.) Stationen er nedskaleret til "Lego-størrelse" (eksempelvis færre døre) og så har jeg forsimplet ovenlysvinduerne i forhold til de pyramider der er på den rigtige station.


Jeg glæder mig til at høre jeres kommentarer.

Esben



Redigeret af Esben.K - 02-Marts-2013 kl. 05:56
Til top
Morten.Godiksen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 27-August-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Godiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:47
Hej Esben,
 
Jeg var virkelig imponeret af hele Islands Brygge-layoutet ude til Lego World - også uden at jeg helt fik set al mekanikken :-)
 
Det er nogle virkelig flotte bygninger, der fanger Bryggen (som tidligere var mit hood, men nu min udsigt) rigtigt fint - men allermest imponeret er jeg over metrostationen - både visuelt og mekanisk!
 
Good job!!
Til top
Tomas.Lørup Se drop down
Panel
Panel
Avatar
Suppleant i bestyrelsen

Medlem siden: 17-December-2010
Sted: Danmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1529
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomas.Lørup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 16:11
Imponerende utroligt hvor meget liv få klodser og en god fantasi kan skab.
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:18
Super flot, og fantastiske teknikker som altid Smile
 
Husene på gadeplan, over metroen, er det dine? Og hvis ja, har du nogle goder nærbilleder af dem? Embarrassed
Kenneth Nielsen
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:19
Esben du er en klasse for dig selv... Jeg elsker dine smukke rene linjer og din evne til at indbygge funktioner på en super flot måde... Altid en fornøjelse... Clap
Ina Hjorth Nilsson







Til top
John.Høj Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 30-September-2008
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 273
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John.Høj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:39
Hej Esben,
 
Jeg var virkelig imponeret af din metrostationen ude til Lego World, da jeg var forbi søndag eftermiddag. Det var bare lidt en skam at jeg aldrig, fik set døråbningsmekanismen på både perron og tog køre. Kunne nu have været sjovt, at se det køre visuelt. Så er det jo helt fint, at du har det på youtube. Smile
 
Men et rigtig flot stykke arbejde.. Clap Thumbs Up


Redigeret af John.Høj - 28-Februar-2013 kl. 17:40
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:52
Ja det er smukt ohg fantastisk at se på . God teknik og finish
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:41
Ja - det er jo som sædvanligt et mesterværk... Metoden til at åbne både dørene på toget og på perronen simultant - det er jo intet mindre end en lille geni-streg... Clap
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 11:23
Den er fremragende! Og så fungerede den super godt på LW.
Castle fan
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 11:57
jeg er imponeret, god teknik og flot byggestil.

Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 14:36
Det er bare så sejt, mekanikken er en ting, det er genialt, men resten er også brillant.ClapThumbs Up

Hele metroen, elevatoren, alt det liv som "den smule mekanik" skaber og så alle de flotte huse og hele gademiljøet, det er rigtigt flot.  

"Den smule mekanik" er lidt tarveligt sagt, det er hammer svært at få det til at virke ordentligt men du kan mestre det.  Rigtig godt gået.Thumbs Up
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1065
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 15:04
Jeg så den desværre ikke på LW... men hold da fest hvor er det godt lavet!!
Leg godt :)
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 11:32
Esben, du beviser endnu engang, at du er en af de bedste byggere herinde Clap (No offence til jer andre)

Det er teknik i verdensklasse Big smile
Morten Øberg
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 08:47
Alt er nævnt ovenfor. Lækker Metro-station — mekanikken tager vi jo efterhånden for givet LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
NielsOttoHansen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 23-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 151
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsOttoHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 13:54
53Jeg er imponeret , det bliver vi jo igen og igen, når du viser din byggestil og teknik frem. 
Niels Otto Søndertoft Hansen
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5436
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 20:36
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.