![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
|
Besvar
|
| Forfatter | |
Mads NBJ
Gæst
|
Emne: Lego reklameSendt: 22-Februar-2013 kl. 08:29 |
|
Hej alle
Jeg sidder i skrivende stund og er ved at skrive en SRP-opgave (Studieretnings Projekt på HHX 3.) hvor jeg skal lave en reklame analyse af en selvbestemt LEGO reklame. Det er ikke så nemt som jeg troede at finde, men alligevel har jeg fundet nedestående fantastiske reklame som jeg virkelig finder god! :D Men for at jeg kan bruge reklamen skal jeg helst vide noget om hvornår den er fra, hvor den er blevet vist osv. Så mit spørgsmål er nu: Er der nogle der kender noget til nedestående reklame? Den findes også i en versiom med et fly, en tank, et skib osv. Håber nogen kan hjælpe mig! :D ![]() Hvis nogen kender noget til denne reklame vil det også være super fedt! ![]() |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 08:44 |
|
Jeg brugte google billed søgning med det første billede.
Ud fra de sider den fandt vurdere jeg at reklamen blev brugt i Juli sidste år. Google fandt i øvrigt også de andre versioner. Faktisk meget interessante reklamer.
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:21 |
|
Jeg tror nu, at de er ældre end 2009.
Jeg er 99,9% sikker på at det var dem, som Lars Gjerløv viste i denne tråd: Nye reklamer?. Desværre er billederne fjernet. Noget siger mig, at det var reklamebureauet Blattner Brunner, USA, som stod for den serie
Redigeret af Jesper.Thuesen - 22-Februar-2013 kl. 09:24 |
|
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|
![]() |
|
Mads NBJ
Gæst
|
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:27 |
|
Hmm... kan høre der er lidt tvivl om hvor gammel den/de er. Har nemlig også selv forsøgt mig med google billedsøgning, og de ældste side hvor den med dinosaueren fremgår, går tilbage til 2009. Men har i andre bud på nogle reklamer som kunne være interessante? Selv har jeg set på nogle af LEGO City reklamerne fra TV (f.eks http://www.youtube.com/watch?v=D3ux3EM5nZk ) Kan det passe at disse reklamer er fra ca. 2010? :D
|
|
![]() |
|
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 10:02 |
|
3221 LEGO Truck udkom ihvertfald i 2010, så det lyder sandsynligt.
Edit: Din google-søgning har så ikke været særlig god Redigeret af Jesper.Thuesen - 22-Februar-2013 kl. 10:06 |
|
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 16:50 |
Jeg tror søgningen virkede fint, men jeg var lige hurtig nok til at konkludere. |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 17:24 |
|
Ellers så prøv at ringe til LEGO's marketing-afdeling... Hele firmaet plejer at være flinke til at hjælpe med forespørgsler af enhver art...
|
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Mads NBJ
Gæst
|
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 18:06 |
|
Det lyder ikke som en dårlig idé René! :D Ved du om det er muligt at ringe til dem i hverdagene? :P
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Sendt: 22-Februar-2013 kl. 18:08 |
Jeg ville nok forsøge mig en hverdag.... Hvis du ikke kommer igennem, så kan du eventuelt forsøge i en weekend... ![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan oprette nye emner i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |