Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - klodser til byggeprojekt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

klodser til byggeprojekt ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: klodser til byggeprojekt ?
    Sendt: 17-Februar-2013 kl. 07:31
Hejsa
Jeg har et par spørgsmål.
Bruger i delene fra jeres sæt når i samler alle jeres flotte MOC´s ?
Jeg synes selv det er lidt synd at blande klodserne sammen :o)

er der nogle særlig gode sider i vil fremhæve hvis jeg skal købe klodser ind til at bygge mit barndomshjem?
Jeg synes mest det er hjemmesider fra USA man kan finde noget på , tror det bliver ret dyrt at få sendt hjem der fra.

Til sidst et lille tip, i kender det sikkert godt. Men til dem der har android smartphones, er der en app der hedder: Lego Scans, der er rigtig mange af de nye og gamle instruktioner hvis de skulle være blevet væk for jer.

Venlig hilsen Brian

PS. Godt program Ambassadøren havde i Hobby-tv :o)
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 08:03
Et godt sted at købe løse LEGO klodser er www.bricklink.com - her er der mange sælgere fra det meste af verdenen, sørg for at købe dine klodser i EU landene, ellers risikere du få et venligt brev fra toldvæsenet.

Man kan også købe direkte hos LEGO's pick a brick.

Held og lykke med dit projekt.

Redigeret af Casper.Hansen - 17-Februar-2013 kl. 08:05
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 08:14
Det er de to steder som Casper henviser til, vi køber de klodser vi lige mangler. Men ellers bruger vi klodserne fra sæt som vi har købt. De bliver bygget en gang, og derefter skilt ad og sorteret op til at MOC'e med. Hvis vi ser et godt tilbud på sæt, køber vi gerne flere ens for at bruge klodserne.
Glenn Knøsgaard
Til top
Brian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 09:18
Mange tak for de hurtige svar :o)

Det lyder som en meget god ide at holde lidt øje med billige sæt der har de
klodser man skal bruge, og så finde resten på de links i har fundet.
Og så må jeg bare se at tage lidt fra de få sæt jeg har allerede ... selv om det er lidt synd ;o)

Det kunne være man bare skulle se at melde sig ind her på siden, så man kan læse hele forummet og få flere gode ideér fra jer.

Mvh. Brian
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 09:27
Citat: Brian Brian skrev:

Mange tak for de hurtige svar :o)
Det kunne være man bare skulle se at melde sig ind her på siden, så man kan læse hele forummet og få flere gode ideér fra jer.

Mvh. Brian

Det vil være en rigtig god ide, det koster kun kr. 180,- pr. år, og man får rigtigt meget for de penge, bla. adgang til gode tilbud, og et medlemsblad.
Glenn Knøsgaard
Til top
Frank.Folden.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 07-December-2012
Sted: Hjørring
Region: Vendsyssel
Point: 416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank.Folden.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 11:47
Jeg synes absolut også du skal melde dig ind. Jeg synes allerede nu jeg har fået mere end jeg har betalt for, og jeg har stadig resten af de mange år tilbage :-)

Jeg er selv ved at lave vores hus i lego, bruger også de ovenstående links til at skaffe klodserne fra..
Frank Folden Jensen
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 05:37

Tak, Brian, det varmer altid med positiv tilbagemelding Smile
Og se så at få dig meldt ind i foreningen Wink
Til top
Brian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 16:13
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Jamen det er så her med gjort  Smile
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 03:47
Synes godt om Thumbs Up
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Point: 1246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 06:05

Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Jamen det er så her med gjort  Smile

Kanon, velkommen til Brian. Det vil du ikke fortrydeSmile
Byggemøder er især hyggelige, der er der også mulighed for a bytte lidt elementer...

Og med hensyn til sæt, det er et fåtal af mine sæt som får lov til at blive samlet.
De indgår i den store element tank (Von And har ikke levet forgævesLOL) eller straks brugt til MOC.
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Point: 3103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 11:22
Brian en ting du skal vide. Hvis du køber via Bricklink.com og/eller LEGO selv,
(altså enkelte klodser) Det er meget meget dyrt. LEGO MOC's er en dyr hobby, og også en meget tidskrævende en, men det er absolut det hele værd når man udstiller rundt omkring
(De gange jeg har udstillet har det kun været muligt .PGA. Byggepladen.
Så det er absolut de 180 kr værd.
Og velkommen til
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Pirat Kongen
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 01-Juni-2012
Region: Fyn
Point: 1613
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 13:59
Thumbs Upvelkommen til
Til top
Brian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:07
Mange tak for hjælpen og velkomst til klubben.
Jeg må nok indse at jeg kommer til at plukke lidt i mine sæt ... man kan jo altid ligge dem tilbage igen Smile
Jeg glæder mig til at læse jeres klubblad og lære lidt tips og tricks fra jer , for jeg synes godt nok det er nogle flotte ting i får bygget.
Mvh. Brian
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 01-Juni-2012
Region: Fyn
Point: 1613
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:12
Og ellers kan du jo søge efter de klodser du mangler her på forumSmile
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2011
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:41

Mange tak for hjælpen og velkomst til klubben.
Jeg må nok indse at jeg kommer til at plukke lidt i mine sæt ... man kan jo altid ligge dem tilbage igen Smile
Jeg glæder mig til at læse jeres klubblad og lære lidt tips og tricks fra jer , for jeg synes godt nok det er nogle flotte ting i får bygget.
Mvh. Brian

Velkommen til... Det er kun de første par gange det gør ondt at splitte sæt ad. Når man finder ud af at det er til det bedre, så er det optur... :-)
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:15
Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Det er kun de første par gange det gør ondt at splitte sæt ad. Når man finder ud af at det er til det bedre, så er det optur... :-)
Det har jeg stadig lidt svært ved =)
Jeg tager kun det absolut nødvendige, især fra de sæt jeg har besluttet at gemme. hehe.
Men det er svært og dyrt at lade være
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede