![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
klodser til byggeprojekt ? |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Brian
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: klodser til byggeprojekt ?Sendt: 17-Februar-2013 kl. 07:31 |
||
|
Hejsa
Jeg har et par spørgsmål. Bruger i delene fra jeres sæt når i samler alle jeres flotte MOC´s ? Jeg synes selv det er lidt synd at blande klodserne sammen :o) er der nogle særlig gode sider i vil fremhæve hvis jeg skal købe klodser ind til at bygge mit barndomshjem? Jeg synes mest det er hjemmesider fra USA man kan finde noget på , tror det bliver ret dyrt at få sendt hjem der fra. Til sidst et lille tip, i kender det sikkert godt. Men til dem der har android smartphones, er der en app der hedder: Lego Scans, der er rigtig mange af de nye og gamle instruktioner hvis de skulle være blevet væk for jer. Venlig hilsen Brian PS. Godt program Ambassadøren havde i Hobby-tv :o)
|
|||
![]() |
|||
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2013 kl. 08:03 |
||
|
Et godt sted at købe løse LEGO klodser er www.bricklink.com - her er der mange sælgere fra det meste af verdenen, sørg for at købe dine klodser i EU landene, ellers risikere du få et venligt brev fra toldvæsenet.
Man kan også købe direkte hos LEGO's pick a brick. Held og lykke med dit projekt.
Redigeret af Casper.Hansen - 17-Februar-2013 kl. 08:05 |
|||
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|||
![]() |
|||
Glenn.Knøsgaard
Liftarm
Medlem siden: 30-December-2008 Sted: Skovby Region: Himmerland Status: Offline Point: 2894 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2013 kl. 08:14 |
||
|
Det er de to steder som Casper henviser til, vi køber de klodser vi lige mangler. Men ellers bruger vi klodserne fra sæt som vi har købt. De bliver bygget en gang, og derefter skilt ad og sorteret op til at MOC'e med. Hvis vi ser et godt tilbud på sæt, køber vi gerne flere ens for at bruge klodserne.
|
|||
|
Glenn Knøsgaard
|
|||
![]() |
|||
Brian
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2013 kl. 09:18 |
||
|
Mange tak for de hurtige svar :o)
Det lyder som en meget god ide at holde lidt øje med billige sæt der har de klodser man skal bruge, og så finde resten på de links i har fundet. Og så må jeg bare se at tage lidt fra de få sæt jeg har allerede ... selv om det er lidt synd ;o) Det kunne være man bare skulle se at melde sig ind her på siden, så man kan læse hele forummet og få flere gode ideér fra jer. Mvh. Brian
|
|||
![]() |
|||
Glenn.Knøsgaard
Liftarm
Medlem siden: 30-December-2008 Sted: Skovby Region: Himmerland Status: Offline Point: 2894 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2013 kl. 09:27 |
||
Det vil være en rigtig god ide, det koster kun kr. 180,- pr. år, og man får rigtigt meget for de penge, bla. adgang til gode tilbud, og et medlemsblad.
|
|||
|
Glenn Knøsgaard
|
|||
![]() |
|||
Frank.Folden.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 07-December-2012 Sted: Hjørring Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 416 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2013 kl. 11:47 |
||
|
Jeg synes absolut også du skal melde dig ind. Jeg synes allerede nu jeg har fået mere end jeg har betalt for, og jeg har stadig resten af de mange år tilbage :-)
Jeg er selv ved at lave vores hus i lego, bruger også de ovenstående links til at skaffe klodserne fra..
|
|||
|
Frank Folden Jensen
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2013 kl. 05:37 |
||
Tak, Brian, det varmer altid med positiv tilbagemelding Og se så at få dig meldt ind i foreningen
|
|||
![]() |
|||
Brian
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2013 kl. 16:13 |
||
Jamen det er så her med gjort
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 03:47 |
||
|
Synes godt om
|
|||
![]() |
|||
MortenHjortshøj
Panel
Medlem siden: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 1246 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 06:05 |
||
Kanon, velkommen til Brian. Det vil du ikke fortryde Byggemøder er især hyggelige, der er der også mulighed for a bytte lidt elementer... Og med hensyn til sæt, det er et fåtal af mine sæt som får lov til at blive samlet. De indgår i den store element tank (Von And har ikke levet forgæves
|
|||
|
Morten Hjortshøj Rasmussen
|
|||
![]() |
|||
Morthen.Falk.Poulsen
Liftarm
Medlem siden: 26-November-2011 Sted: Legoland Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3103 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 11:22 |
||
|
Brian en ting du skal vide. Hvis du køber via Bricklink.com og/eller LEGO selv,
(altså enkelte klodser) Det er meget meget dyrt. LEGO MOC's er en dyr hobby, og også en meget tidskrævende en, men det er absolut det hele værd når man udstiller rundt omkring
(De gange jeg har udstillet har det kun været muligt .PGA. Byggepladen. Så det er absolut de 180 kr værd. Og velkommen til |
|||
|
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC
Pirat Kongen |
|||
![]() |
|||
Gitte.Larsen
Panel
Medlem siden: 01-Juni-2012 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 1613 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 13:59 |
||
|
|
|||
![]() |
|||
Brian
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:07 |
||
|
Mange tak for hjælpen og velkomst til klubben.
Jeg må nok indse at jeg kommer til at plukke lidt i mine sæt ... man kan jo altid ligge dem tilbage igen Jeg glæder mig til at læse jeres klubblad og lære lidt tips og tricks fra jer , for jeg synes godt nok det er nogle flotte ting i får bygget. Mvh. Brian
|
|||
![]() |
|||
Gitte.Larsen
Panel
Medlem siden: 01-Juni-2012 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 1613 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:12 |
||
|
Og ellers kan du jo søge efter de klodser du mangler her på forum
|
|||
![]() |
|||
Rasmus.Ansbjerg
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2571 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:41 |
||
Velkommen til... Det er kun de første par gange det gør ondt at splitte sæt ad. Når man finder ud af at det er til det bedre, så er det optur... :-)
|
|||
![]() |
|||
Rasmus.Ansbjerg
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:15 |
||
Det har jeg stadig lidt svært ved =)
Jeg tager kun det absolut nødvendige, især fra de sæt jeg har besluttet at gemme. hehe. Men det er svært og dyrt at lade være |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan oprette nye emner i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |