![]() |
Genveje: Forside Månedens billede Kalender Danmarkskortet Medlemsfordele Download Chat |
World Map Mosaic (3) |
Besvar
|
| Forfatter | |
Steen.Villumsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Land: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 1218 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: World Map Mosaic (3)Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 12:18 |
|
Årets sommer projekt var yderligere et verdenskort. Nogle vil måske huske det første jeg lavede som hænger ved LEGO Charity. Siden da lavede jeg yderligere et kort som hænger i TLG's Idéhuset.
Sidste skud på stammen blev givet som en gave til LEGO Fondens nytiltrådte CEO og hænger på dittos kontor. Der er selvfølgelig lavet en del forbedringer på denne tredie version, og den jeg er er mest tilfreds med er nok vandeffekten (inkl. hajen ).![]() Kortene er åbenbart, og til min store glæde, blevet populære ved TLG for jeg er allerede blevet spurgt om at lave flere. Men som jeg sagde efter det forrige verdenskort, nu skal der gå laaaang tid inden jeg gider lave flere verdenskort ![]() Flere billeder kan ses i Flickr sættet |
|
|
Venligst,
Steen Ja, jeg lider af ABS (Addicted Builders Syndrome) |
|
![]() |
|
Steen.Villumsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Land: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 1218 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 12:23 |
|
Og så lige lidt bonus info:
Midt på Australien stod egentlig surferen, der nu står på syd-vest Australien. Midt på Afrika, hvor der når bare står designerens navn, stod egentlig den abe der er endt midt på Australien. Min tanke var at aben skulle stå ved Congo hvor King Kong blev fundet, men nogen fandt en abe midt i afrika 'upassende' - ah well, det er den pris man må betale når ens kunst kan skilles ad ![]() Figurene og monumenterne står denne gang i en vinkel på pladen så de er lettere at se, løsningen blev valg bl.a. grundet feedback her i forum på forrige mosaik (tak Svend-Erik ). |
|
|
Venligst,
|
![]() |
|
Jesper.Burgdorff
Tagsten
Medlem siden: 02-Marts-2012 Land: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Beskeder: 534 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 13:07 |
|
Hvor mange baseplates fylder den?
Det ser forresten hammerende godt ud:-) |
|
|
Jesper Burgdorff Madsen
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Land: LEGO World Region: Vestsjælland Status: Offline Beskeder: 7001 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 13:12 |
|
Selv tak, Steen
|
|
|
Svend Erik Saksun
LEGO Evangelist & Ambassador I do not work - I live! |
|
![]() |
|
Steen.Villumsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 14:18 |
Hej Jesper, Tak for roserne. Den er lavet på 48x48 baseplates, og der er brugt 5x3 af slagsen.
|
|
|
Venligst,
|
![]() |
|
Jesper.Lindbæk
Tagsten
Medlem siden: 17-Januar-2011 Land: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 376 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 16:52 |
|
Hold da kæft... Mind blowing!
Jeg kan specielt godt lide hvordan du har fået det til at se rundt ud på flad baggrund.
Når du nu ikke gider verdenskort foreløbig, hvad så med en lille galakse?
|
|
|
Jesper Westlund Lindbæk
Oderint dum metuant |
|
![]() |
|
Kristian.Ibsen
Plade
Medlem siden: 26-Oktober-2012 Land: Danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Beskeder: 92 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 01-November-2012 kl. 13:10 |
|
The world is my playground...
![]() Det ser rigtigt godt ud og god ide med illustrative minifigs og at du har regnskoven med. Der er ofte et kompas med på kort, måske var det en ide til næste version eller lidt 3D med eksempelvis Everest eller Cotopaxi. |
|
|
Kristian Ibsen
|
|
![]() |
|
Jeppe.Schmidt
Tagsten
Medlem siden: 27-Februar-2011 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 386 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 01-November-2012 kl. 15:06 |
|
Enormt flot og veludført. Hajen og blæksprutten er fine
![]() Der er et eller andet med formen på Sydafrika, som jeg ikke kan få til at passe i mit hoved, men resten af kontinenterne er spot on. Flot arbejde.. bare jeg havde sådan et verdenskort på væggen.
|
|
|
Jeppe Schmidt
|
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |