![]() |
Genveje: Forside Månedens billede Kalender Danmarkskortet Medlemsfordele Download Chat |
LEGO Gmbh Spielwaren Köf |
Besvar
|
| Forfatter | |
Dennis.Tomsen
Klods
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Land: Danmark, Fyn Region: Fyn Status: Offline Beskeder: 215 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: LEGO Gmbh Spielwaren KöfSendt: 14-Oktober-2012 kl. 17:51 |
|
Så er det på tide, at få fremvist min LEGO Gmbh Spielwaren Köf på forum. Köffen blev bygget i 1950 af Deutz for Deutche Bundesbahn, og blev købt i 1987 af LEGO Gmbh Spielwaren i Hohenwestedt, Slesvig-Holsten. Foto af den virkelige köf: ![]() Min model er skala 1:45, 17 knopper lang, 8 knopper bred og består af 264 klodser og bygger grundlæggende på min DSB KØF 269 med visse kosmetiske ændringer. I den forstand er det vel en MOD af en MOC LDD Screenshot fra min wip-tråd: ![]() Foto fra LEGO Fan Weekenden, hvor den var udstillet. ![]() Klistermærkerne er nedskalerede versioner af LEGOs egne, men derefter fuldt ud hjemmegjorte.
![]() IR-Receiveren kan nemt tilgås, men for at få plads til ledningerne, så kræver det maksimal udnyttelse af al ledig plads i Köffen, især hulerummet under batteriboksen. Redigeret af Dennis.Tomsen - 16-Oktober-2012 kl. 08:32 |
|
![]() |
|
ClausPedersen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Tagsten
Medlem siden: 09-Marts-2009 Land: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Beskeder: 592 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 18:10 |
|
Respekt. Det er nogle utroligt vellignende tog du bygger.
|
|
|
Claus Pedersen
Konkurrencemester "Klodset" - jeg fatter ikke en brik? |
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Tagsten
Medlem siden: 10-Januar-2006 Land: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 707 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 06:09 |
|
Fin model - hvad er klods forbruget?
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Klods
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Land: Danmark, Fyn Region: Fyn Status: Offline Beskeder: 215 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 06:32 |
|
Forholdsvis lavt i antal, men det er 264 tætsiddende klodser
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 1113 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 06:56 |
|
Ja den er fin og nuttet
Kan se at klodserne sidder ret tæt som du selv siger og på kryds og tværs. Den er jo ikke KØF men GUF
Redigeret af Jørgen.Pedersen - 16-Oktober-2012 kl. 06:56 |
|
|
Jørgen Pedersen
Jeg er klodset med LEGO. |
|
![]() |
|
Kim.Andersen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Land: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Beskeder: 858 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 06:25 |
|
Den er rigtigt fin!
Men er taget ikke lidt for fladt i forhold til forbilledet? Hvis det var lidt højrere, vil det også passe bedre i forhold til de gule tanke, som nu stikker over det sorte tag.
|
|
|
Kim Andersen
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 06:57 |
|
Det har du jo fuldstændig ret i - heldigvis en simpel ændring, at hæve taget med en plades højde
Togtagene synes åbenbart at være min akilleshæl Redigeret af Dennis.Tomsen - 17-Oktober-2012 kl. 09:11 |
|
![]() |
|
Kim.Andersen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Land: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Beskeder: 858 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 08:26 |
|
Det er lige før jeg vil sige at taget skal være en hel klods høj.
Denne klods vil have en bedre hældning. Måske..
|
|
|
Kim Andersen
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 09:00 |
|
Har lige leget med LDD, og en plade under det nuværende tag virker umiddelbart på mig som en bedre løsning end klodstypen, du ellers forslår. Den virker for dominerende med 1 1/3 klods i højden og rundingen for abrupt med kun 1 knops bredde. Men tak for forslaget, det sætter jo de små grå i gang ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 17-Oktober-2012 kl. 09:30 |
|
![]() |
|
Kim.Andersen
Panel
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 11:08 |
|
Ja, jeg er jo faktisk mest til klodsen. Den syntes jeg ligner bedst i forhold til det billede du har sat ind i starten af tråden. Men det er jo din model.
Dog syntes jeg som minimum at der bør være en plade under, som du har lavet på eksemplet. Man kunne også snotte et tag sammen med denne klods, hvilket vil give en bedre runding, men knap som så voldsomt et tag.
|
|
|
Kim Andersen
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 11:46 |
|
Godt nok er det min model, men feedback er altid velkommen, og det følger ligesom med at offentliggøre MOCs på forum
Nu er jeg stor tilhænger af KISS (ikke bandet), så jeg ville nødigt skulle snotte taget for meget, da det faktisk er med til at holde konstruktionen sammen. |
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 1113 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 12:52 |
|
Jørgen Pedersen
Jeg er klodset med LEGO. |
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 13:45 |
|
Medfører desværre, at IR-receiveren skærmes unødigt og ikke integreres pænt ved at flugte med resten af taget.
Det er den evige konflikt mellem form og funktion, som heldigvis er en af udfordringerne ved at modellere med LEGO |
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |