![]() |
Genveje: Forside Månedens billede Kalender Danmarkskortet Medlemsfordele Download Chat |
Fredskrudtmagasin fra 1886 |
Besvar
|
| Forfatter | |
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Land: LEGO World Region: Vestsjælland Status: Offline Beskeder: 7015 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: Fredskrudtmagasin fra 1886Sendt: 19-September-2012 kl. 06:15 |
|
Min anden model til fornyelse af niveaumodulerne er et fredskrudtmagasin fra 1886 beliggende på Vestvolden. Det er samtidig et dokument fra min tid i Forsvaret, idet jeg boede to år i en tjenestebolig på Husum-enceinten (på Frederikssundsvej 365).
Til opbevaring af haveredskaber og cykler m.m. havde jeg et magasin i volden - mage til dette: ![]() Et spændende sted at bo - med masser af udfoldelsesmuligheder. Jeg havde 14,5 km baghave (fra Utterslev til Avedøre) og på grunden havde jeg anlagt et par 3 golfhul med teested opad volden og green i forhaven på den anden side af huset. Så udslaget skulle over huset, hvis man skulle have en chance for at klare hullet i par. Vores hus hed i folkemunde "Majorhuset", og på den anden side af Frederikssundsvej (nr. 358) lå "Oberstens hus". Begge huse blev i 2011 solgt til privatboliger. |
|
|
Svend Erik Saksun
LEGO Evangelist & Ambassador I do not work - I live! |
|
![]() |
|
H.Mikkelsen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Land: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Beskeder: 850 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 06:50 |
|
Sådan. Et flot lille byggeri, der giver niveamodulerne et godt løft.
Måske en enkelt brun og grå ost et par steder til at bryde det gønne men ellers topklaase og super ide. Du tager den vel med til Skærbæk?? Den "fylder" jo ikke. Mange hilsner Henning M. Redigeret af H.Mikkelsen - 19-September-2012 kl. 06:50 |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Tagsten
Medlem siden: 16-Januar-2012 Land: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Beskeder: 508 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 07:22 |
|
Fornemt, rigtigt godt tænkt og meget autentisk.
Rigtig fiks detalje med en Jumper i døren. Et par brune og grå oste som sten i det grønne ville sætte prikken over i'et |
|
|
Casper Hansen
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
|
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Tagsten
Medlem siden: 28-November-2010 Land: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 738 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 07:22 |
|
Jeg kom til at tænke på en kendt på der begynder med "I et hul i jorden boede der en hobbit."
En flot moc, som tilføjer variation tilrækkerne af niveaumoduler. |
|
|
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul. |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Land: LEGO World Region: Vestsjælland Status: Offline Beskeder: 7015 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 07:30 |
Ja, det kan jeg da godt ![]() |
|
|
Svend Erik Saksun
|
![]() |
|
Anne.Mette.V
Bestyrelse
Formand Medlem siden: 20-September-2007 Land: Denmark Region: Midtsjælland Status: Online Beskeder: 775 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 08:01 |
|
Flot
og som altid fedt, når man samtidig ser, hvor idéen kommer fra.Man kunne måske overveje, om den meget flotte grønne beplantning du har lavet kunne gå lidt længere op, inden den mere kedelige traditionelle modulstruktur starter. (Som jo ikke har samme kvalitet). Men på den anden side, så falder den jo nok bedre ind, når den bliver placeret ind i mellem 2 almindelige moduller. |
|
|
Anne Mette Vestergård
"Det bedste er ikke for godt" Medlem af TC8 |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 10:12 |
Det overvejede jeg faktisk, idet jeg kom lidt mere grønt på så der også var noget over magasinet. Men jeg droppede at føre det helt op. |
|
|
Svend Erik Saksun
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Liftarm
Medlem siden: 24-Januar-2004 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 4164 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 11:57 |
Sjov historie... ![]() Jeg har mange gode minder fra Vestvolden, hvor jeg legede som barn... Der var mange spændende steder med bunkere og voldgrave... Så det er fedt at se sådan en bygget i Lego......og flot bygget, som sædvanligt... ![]() ....og lidt off-topic - men alligevel: Ejby-bunkeren åbnede jo forleden som oplevelsescenter for offentligheden.... Det er indrettet som interaktivt museum over den kolde krig... Det lyder RIGTIG spændende - og der skal jeg helt sikkert ud og kigge en dag: http://www.befaestningen.dk/Besog/Ejbybunkeren?gclid=CKb6o-mAwrICFcgtmAodhWoA8A |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
S.Hemmingsen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 869 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 14:31 |
|
...lidt mere off-topic:
Sig til, når du skal afsted, René, så tager Freja og jeg med. ... Og forøvrigt flot byggeri, Sven-Erik
|
|
|
Steen Holm Hemmingsen
|
|
![]() |
|
R.Christiansen
Tagsten
Medlem siden: 01-September-2009 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 468 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-September-2012 kl. 17:22 |
Nu mangler vi bare, at de åbner Finderup og de forskellige regeringsanlæg i henholdsvis øst og vest. Så kan Forsvaret og Beredskabsstyrelsen snart sælge sæsonpas, der gælder til alle de gamle anlæg ![]() |
|
|
Rune Christiansen
Min medlemsprofil er opdateret i oktober 2012. Har du husket at skrive noget i din egen profil? Og hvornår har du sidst opdateret den? |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 20-September-2012 kl. 04:55 |
Der er faktisk mange, René. Det er helt utroligt, hvad jeg oplevede på de to år vi boede i huset. Lige fra indbrud, hvor stuerne blev ribbet for værdier til mega-fester (bl.a. Birthe's 50 års fødselsdag), min datters bryllup og besøg af Ekstrabladet, der ville skrive om hvardan det var at bo i en "pamperbolig" og mange andre oplevelser. Og tak for konstruktive forslag til forbedringer. Jeg tror dog ikke, den bliver ændret. Det er yderst sjældent, at jeg modificerer en færdig moc. Done is done - og så må man tage eventuel kritik derefter. |
|
|
Svend Erik Saksun
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Liftarm
Medlem siden: 29-Februar-2004 Land: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Beskeder: 4058 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 21-September-2012 kl. 14:42 |
|
Dejligt med noget 'historieundervisning'.
Ganske vellykket model. Jeg ville bare gerne have haft flere nuancer i skråningen.
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 21-September-2012 kl. 18:34 |
Og du er ikke den eneste, Peter Men hvorfor "svine" den dejlige grønne græs farve til med andre farver? Niveaumodulerne er Knuds opfindelse - og noget af det bedste, der er sket ved bylayoutet i mange år! MEN - however - det var v1. Vi skal nu videre og udvikle produktet. En mulighed er beplantning. En udfordring er at de skal stables i kasser, hvorved alt "påhæng" vil falde af, når de transporteres. Det letteste er at gøre alle moduler lige brogede. Lad os forsøge at løfte produktet til nye højder. Lige nu prøver vi at skabe liv i enkeltstående moduler, og det er en god begyndelse, men det rykker ikke nok. V2 skal være visionær og skabe sammenhæng. Så næste step er at skabe sammenhæng mellem flere moduler. Henning M's mineprojekt er en god begyndelse. Måske skal vi udliciterere bjergpartier til medlemmerne. Måske kunne man få støtte til et LW projekt til næste gang (2014)??? Der er mange muligheder. Lad os ikke hænge fast i fortiden. Tænk stort! Her er en "sminket" udgave af Undead Disaster, hvor jeg har klasket oste på skråningen. Er det noget? ![]() |
|
|
Svend Erik Saksun
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |